Τι γίνονται οι μπαταρίες των ηλεκτρικών μετά το τέλος της ζωής τους;

batteries

Κατασκευαστές αυτοκινήτων, ειδικοί αναλυτές, αλλά και εταιρείες ανακύκλωσης επισημαίνουν την ανάγκη και την αξία της διαδικασίας της ανακύκλωσης των μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων.

Αν και σήμερα τα EVs αντιπροσωπεύουν πολύ μικρό ποσοστό των πωλήσεων, από ότι όλα δείχνουν αυτό θα ανατραπεί στο εγγύς μέλλον. Προς το παρόν θεωρούνται ακριβά για να τα αποκτήσει κανείς, σε σχέση με εκείνα που εξοπλίζονται με θερμικούς κινητήρες, όμως αυτό αναμένεται να βελτιωθεί με τον καιρό.

Εκτός της υψηλής τιμής τους, δεύτερος ανασταλτικός παράγοντας για την αγορά τους είναι η αυτονομία. Ο κόσμος πιστεύει ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι μικρή και… αγχώνεται για την επαναφόρτιση. Και μετά είναι και κάποιοι που ισχυρίζονται πως δεν είναι τελικά και τόσο… «πράσινα».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
batteries b

Οι έρευνες που έχουν γίνει ωστόσο έχουν βγάλει πόρισμα ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ρυπαίνει έως και 30% λιγότερο από τα βενζινοκίνητα ή τα diesel. Βέβαια ξεχνάμε πόσο μολύνουν οι μπαταρίες το περιβάλλον κατά την κατασκευή τους και ακόμα περισσότερο μετά την ωφέλιμη διάρκεια ζωής τους.

Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε είναι η εξόρυξη υλικών που απαιτούνται για την παραγωγή τους, όπως είναι το λίθιο, το νικέλιο και το κοβάλτιο, που συνεπάγεται σοβαρές περιβαλλοντολογικές και κοινωνικές επιπτώσεις. Συμπεριλαμβάνονται αποψίλωση δασών, ρύπανση υδάτων και εργασιακή εκμετάλλευση.

Η σημασία της ανακύκλωσης είναι τεράστια και αυτή την στιγμή η προσοχή δίνεται στην αυτοματοποίησή της. Τα ρομπότ είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά στη συναρμολόγηση, αλλά όχι στην αποσυναρμολόγηση. Η πρόκληση είναι η ανάπτυξη λογισμικού τεχνητής νοημοσύνης ώστε να υπάρξει μεγαλύτερη ευελιξία.

batteries c
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο όμιλος Stellantis εφαρμόζει την στρατηγική 4R, την Ανακατασκευή, την Επισκευή, την Επαναχρησιμοποίηση και την Ανακύκλωση. Προσπαθεί να ελαχιστοποιήσει με αυτό τον τρόπο τα απόβλητα, μειώνοντας τη ζήτηση για πρώτες ύλες και την κατανάλωση ενέργειας. Η BMW ακολουθεί αντίστοιχη πολιτική, όπου οι σπάνιες γαίες από τις μπαταρίες θα συλλέγονται σε κέντρα ανακύκλωσης, θα ταξινομούνται και θα επιστρέφονται στον κύκλο παραγωγής κυψελών. Εν τω μεταξύ, όπως αναφέρεται, ήδη κάποια στοιχεία μπαταριών είναι κατασκευασμένα από 100% ανακυκλωμένα υλικά. Αλλά και η Volkswagen έχει εντρυφήσει σε μεγάλο βαθμό στο κομμάτι της ανακύκλωσης, επιτυγχάνοντας ποσοστό άνω του 90%.

Στόχος των πάντων είναι η μείωση του αποτυπώματος του άνθρακα, καθώς η όλη διαδικασία είναι ρυπογόνος. Η επαναχρησιμοποίηση όσο των δυνατόν περισσότερων υλικών και η ανακύκλωση είναι η μόνη λύση. Αξίζει να αναφερθεί πως μέχρι το 2030 θα παράγουμε 9 εκατομμύρια τόνους μπαταριών ετησίως για ανακύκλωση

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ