Έχουν υπάρξει τεχνολογίες στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες άλλαξαν τα δεδομένα και τον τρόπο που σκεφτόμασταν για πάντα. Μία από αυτές είναι και το περίφημο σύστημα VTEC της Honda.
Variable Valve Timing and Lift Electronic Control. Ουσιαστικά πρόκειται για μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων που μεταβάλλει τη διάρκεια και το βύθισμα σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Έτσι επιτυγχάνεται οικονομία καυσίμου στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και αυξημένη απόδοση στις υψηλές.
Για πολλά χρόνια, οι μηχανικοί «δυσκολεύονταν» να βρουν μια λύση που θα έδινε τέτοια χαρακτηριστικά στα τετράχρονα μοτέρ, μέσω του χρονισμού των βαλβίδων, ώστε να ανοίγουν λιγότερο στα χαμηλά και να επιδεικνύουν ένα επιθετικότερο προφίλ στα υψηλά, που θα προσφέρουν καλύτερες επιδόσεις. Αυτό όμως μέχρι να έρθει το VTEC της ιαπωνικής εταιρείας. Αργότερα, παρόμοια συστήματα υιοθετήθηκαν και από άλλους κατασκευαστές.
BUY NOW
Η πατέντα έκανε την εμφάνισή της στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στο Integra XSi. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, αν και υπάρχουν δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής, παρεμβαίνει ανάμεσά τους ένας τρίτος, ο οποίος ανοίγει περισσότερο και για μεγαλύτερη διάρκεια τις βαλβίδες. Οι στροφές, όπως και η πίεση του λαδιού ανεβαίνουν και ένας πείρος αναλαμβάνει να κλειδώσει τα έκκεντρα μαζί. Το μεσαίο ανοιγοκλείνει τις βαλβίδες με μεγαλύτερη διάρκεια και βύθισμα.
Ίσως κάποιοι από εσάς να έχετε υπόψιν σας το κροτάλισμα του κινητήρα όταν δουλεύει ψηλότερα, που ξεπερνά ακόμα και τις 8.000 σ.α.λ. Ειδικά στα παλαιότερα μοντέλα σαν το Civic VTi, το S2000, το NSX ή το CRX VTEC ήταν αναμφίβολα ένα από τα πιο δυνατά τους σημεία. Εκείνο που τα έκανε να ξεχωρίζουν, σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ