140 χλμ./ώρα στην Εθνική Οδό -Θα αυξηθεί τελικά το όριο ταχύτητας στην Ελλάδα;

Εθνική Οδός

Θα πρέπει να περιμένουν οι οδηγοί ταχύτερες μετακινήσεις στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας μας;

«Στους αυτοκινητοδρόμους αυξάνουμε λίγο το όριο ταχύτητας και θα πάει στα 140 χλμ./ώρα. Στους αυτοκινητοδρόμους έχουν μειωθεί κατά πολύ τα θανατηφόρα τροχαία», είχε δηλώσει προ ολίγων ημερών ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΣΚΑΙ.

Πρόκειται για μια τοποθέτηση που έγινε μετά από σχόλιο δημοσιογράφου για το γεγονός ότι στην Ιόνια Οδό υπάρχουν περιπτώσεις που κάποιος είναι μόνος του στο δρόμο και κινείται αναγκαστικά με 100 χλμ./ώρα ή 110 χλμ./ώρα, όπως ορίζουν τα εκάστοτε όρια.

Παρ’ όλα αυτά, τη Δευτέρα 2 Ιουνίου, όταν ο κ.Κυρανάκης κλήθηκε να σχολιάσει, μιλώντας στο Open, το ενδεχόμενο αύξησης του ορίου στα 140 χλμ./ώρα, απάντησε ότι «θα το δούμε», ξεκαθαρίζοντας ότι «η λογική δεν είναι να αυξηθούν πουθενά τα όρια ταχύτητας».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
όριο ταχύτητας 140 χλμ./ώρα

Πρόσθεσε ότι τα όρια μειώνονται εντός αστικού ιστού, και συγκεκριμένα στα δρομάκια μπροστά από τις πολυκατοικίες όπου το όριο σε όλη την Ελλάδα θα ανέρχεται σε 30 χλμ./ώρα.

Από τις παραπάνω τοποθετήσεις φαίνεται ότι προσώρας η αύξηση του ορίου στα 140 χλμ./ώρα (από 130 χλμ./ώρα) στους αυτοκινητοδρόμους δεν αποτελεί προτεραιότητα για το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και επομένως οι οδηγοί δεν θα πρέπει να περιμένουν, τουλάχιστον για το αμέσως προσεχές διάστημα, μια αλλαγή που θα τους επέτρεπε να κινούνται με υψηλότερες ταχύτητες κατά τα ταξίδια τους.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το όριο των 130 χλμ./ώρα εφαρμόζεται από την πλειονότητα των χωρών της ΕΕ, αν και το τελευταίο διάστημα ορισμένα κράτη έχουν… σηκώσει τη σημαία της επανάστασης, αυξάνοντάς το σε συγκεκριμένα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων τους σε 150 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικότερα, εντός των προσεχών εβδομάδων η Τσεχία θα εφαρμόσει όριο 150 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο D3 και συγκεκριμένα ένα τμήμα μεταξύ České Budějovice και Tábor.

Τον ίδιο δρόμο φαίνεται ακολουθεί και η Ισπανία, όπου η Γενική Διεύθυνση Κυκλοφορίας (DGT) εγκαινίασε ένα καινοτόμο σύστημα διαχείρισης ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο AP-7 στο τμήμα μεταξύ Maçanet de la Selva και El Vendrell.

Το συγκεκριμένο τμήμα, όπου προηγουμένως ίσχυε το εθνικό όριο των 120 χλμ/ώρα, επιτρέπει πλέον μεταβλητά όρια ταχύτητας που μπορούν να φτάσουν έως και τα 150 χλμ/ώρα υπό ιδανικές συνθήκες.

Αξιοποιώντας την Τεχνητή Νοημοσύνη, το σύστημα μπορεί να αξιολογεί την πυκνότητα της κυκλοφορίας, τις καιρικές συνθήκες και την ώρα της ημέρας, ώστε να καθορίζει σε πραγματικό χρόνο το καταλληλότερο όριο ταχύτητας. Το όριο θα αυξάνεται στα 150 χλμ./ώρα μόνο όταν οι συνθήκες είναι ευνοϊκές, ενώ αν επικρατούν ακραία καιρικά φαινόμενα το όριο μπορεί να μειωθεί ακόμα και στα 60 χλμ./ώρα.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ