Τέλος τα 130 χλμ./ώρα στην Εθνική Οδό -Ποιο θα είναι το νέο όριο ταχύτητας, γιατί αυξάνεται

ταχύτητα

Ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες κρίνουν ως αναχρονιστικό το όριο ταχύτητας των 130 χλμ./ώρα και το αναθεωρούν προς τα πάνω.

Ένα νέο κεφάλαιο εγκαινιάζουν ορισμένα ευρωπαϊκά κράτη σε επίπεδο οδικών μεταφορών, δίνοντας ψήφο εμπιστοσύνης στην αύξηση των ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους τους.

Στη συντριπτική πλειονότητα των ευρωπαϊκών αυτοκινητοδρόμων, το ανώτατο όριο ταχύτητας κυμαίνεται μεταξύ 120-130 χλμ./ώρα, αλλά η Τσεχία, η Ισπανία και ενδεχομένως η Ιταλία στρέφονται υπέρ μιας αύξησης κατά 20 χλμ./ώρα.

Ξεκινώντας από την Τσεχία, η αλλαγή θα εφαρμοστεί εντός των προσεχών εβδομάδων στον αυτοκινητόδρομο D3 και συγκεκριμένα ένα τμήμα μεταξύ České Budějovice και Tábor, αν και πρόσφατη έρευνα της NMS Market Research αποκαλύπτει ότι περίπου το 60% των οδηγών προτιμούν το υφιστάμενο καθεστώς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
150 χλμ/ώρα όριο ταχύτητας

Στον χορό της αύξησης του ορίου ταχύτητας εισήλθε πρόσφατα και η Ισπανία, με τη Γενική Διεύθυνση Κυκλοφορίας (DGT) να εγκαινιάζει ένα καινοτόμο σύστημα διαχείρισης ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο AP-7 στο τμήμα μεταξύ Maçanet de la Selva και El Vendrell.

Το συγκεκριμένο τμήμα, όπου προηγουμένως ίσχυε το εθνικό όριο των 120 χλμ/ώρα, επιτρέπει πλέον μεταβλητά όρια ταχύτητας που μπορούν να φτάσουν έως και τα 150 χλμ/ώρα υπό ιδανικές συνθήκες.

Αξιοποιώντας την Τεχνητή Νοημοσύνη, το σύστημα μπορεί να αξιολογεί την πυκνότητα της κυκλοφορίας, τις καιρικές συνθήκες και την ώρα της ημέρας, ώστε να καθορίζει σε πραγματικό χρόνο το καταλληλότερο όριο ταχύτητας. Το όριο θα αυξάνεται στα 150 χλμ./ώρα μόνο όταν οι συνθήκες είναι ευνοϊκές, ενώ αν επικρατούν ακραία καιρικά φαινόμενα το όριο μπορεί να μειωθεί ακόμα και στα 60 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
150 χλμ/ώρα όριο ταχύτητας

Η αύξηση στα 150 χλμ./ώρα εξετάζεται εδώ και αρκετά χρόνια και στην Ιταλία, όπου ο υφιστάμενος ΚΟΚ επιτρέπει μια τέτοια αλλαγή σε αυτοκινητοδρόμους που πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

  • Διαθέτουν 3 λωρίδες κυκλοφορίας
  • Διαθέτουν 1 λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) για κάθε κατεύθυνση κυκλοφορίας
  • Φέρουν τα κατάλληλα χαρακτηριστικά στη χάραξή τους
  • Φέρουν εκγκεκριμένα συστήματα μέτρησης μέσης ταχύτητας

Μέχρι σήμερα, ωστόσο, η χώρα δεν έχει εφαρμόσει μια σχετική αλλαγή, με πολλούς να υποστηρίζουν ότι σε περίπτωση πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος με ταχύτητα 150 χλμ./ώρα, οι πιθανότητες επιβίωσης μειώνονται δραματικά.

Στον αντίποδα, ορισμένοι ειδικοί υποστηρίζουν ότι οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι και οι τεχνολογίες που ενσωματώνουν τα νέα αυτοκίνητα, καθιστούν αναγκαία την αύξηση του ορίου.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ