Τέλος η βενζίνη και το diesel -Τι θα συμβεί με το αυτοκίνητό μου

μποτιλιάρισμα στην Αθήνα

Θα μπορούν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων diesel και βενζίνης να κυκλοφορούν τα οχήματά τους μετά το 2035; Ποιο είναι το νέο κεφάλαιο που ανοίγει για την αυτοκίνηση.

Για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και με μακροπρόθεσμο στόχο την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050, η ΕΕ έχει αναλάβει δράση για τα τη μείωση των εκπομπών ρύπων από τα οχήματα.

Τον Ιούνιο του 2022, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στήριξε την πρόταση της Κομισιόν που μεταξύ άλλων αναφέρει ότι το αργότερο μέχρι το 2035 όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην ΕΕ θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Στις 14 Φεβρουαρίου του 2023, με 340 ψήφους υπέρ, 279 κατά και 21 αποχές
οι ευρωβουλευτές ενέκριναν τη συμφωνία που επιτεύχθηκε με το Συμβούλιο για τις μηδενικές εκπομπές CΟ2 στα νέα ΙΧ από το 2035.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
βενζίνη diesel απαγόρευση

Το επικείμενο τέλος, ωστόσο, στην πώληση καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες diesel και βενζίνης προκάλεσε την εναντίωση ορισμένων χωρών, με προεξάρχουσα τη Γερμανία, η οποία προκειμένου να μην τινάξει στον αέρα τα σχέδια της ΕΕ, έθεσε ως απαραίτητη προϋπόθεση το εξής: Να επιτρέπονται και μετά το 2035 οι πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα (e-fuels).

Το περασμένο Σάββατο (25/3) και μετά από πολυήμερες διαπραγματεύσεις η Κομισιόν και η Γερμανία έφτασαν σε συμφωνία σχετικά με την πώληση νέων ΙΧ με συνθετικά καύσιμα.

Η επίτευξη της εν λόγω συμφωνίας και η συνακόλουθη άρση του βέτου της Γερμανίας επιτρέπει στους υπουργούς των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης να εγκρίνουν σήμερα (28 Μαρτίου) το νόμο για μηδενικές εκπομπές ρύπων στα νέα ΙΧ από το 2035.

«Τα αυτοκίνητα που ενσωματώνουν κινητήρα καύσης θα μπορούν να είναι σε κυκλοφορία μετά το 2035 αν χρησιμοποιούν ουδέτερα καύσιμα σε ό,τι αφορά τις εκπομπές CO2», δήλωσε στο Twitter ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Volker Vissing.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δοθείσης της ευκαιρίας να αναφέρουμε ότι η παρασκευή των συνθετικών καυσίμων γίνεται με τη βοήθεια «πράσινης» ενέργειας (από ΑΠΕ). Επίσης, δεσμεύεται διοξείδιο του άνθρακα από την ατμόσφαιρα το οποίο το απελευθερώνουν στην ατμόσφαιρα κατά την καύση τους. Επομένως είναι κλιματικά ουδέτερα.

κυκλοφορία στην Αθήνα

Τι θα συμβεί με τα σημερινά οχήματα που έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης;

Οι νέοι κανόνες είναι ξεκάθαροι: Από το 2035 θα απαγορεύεται αποκλειστικά η πώληση καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (diesel και βενζίνης), εξαιρουμένων αυτών που «καίνε» συνθετικά καύσιμα.

Δεν επηρεάζουν δηλαδή τα υπάρχοντα αυτοκίνητα. Όσοι αγοράζουν αυτοκίνητο σήμερα ή είναι ήδη ιδιοκτήτες diesel/βενζινοκίνητου οχήματος, θα μπορούν να συνεχίσουν να το οδηγούν και μετά το 2035.

Επίσης, θα επιτρέπεται και η αγοραπωλησία μεταχειρισμένων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Σύμφωνα, ωστόσο, με την ΕΕ, το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (κόστος καυσίμων, συντήρησης, αγοράς και ασφάλισης) μπορεί να αυξηθεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μην ξεχνάμε, επίσης, ότι αυξάνονται συνεχώς οι πόλεις που δημιουργούν ζώνες μηδενικών ρύπων στα κέντρα τους, επιτρέποντας την είσοδο αποκλειστικά των αυτοκινήτων που κινούνται 100% με ηλεκτρική ενέργεια.

Σημειώνεται, βέβαια, ότι μετά τη συμφωνία μεταξύ ΕΕ και Γερμανίας για τα e-fuels, σε προνομιακό καθεστώς σχετικά με την είσοδο στις ζώνες μηδενικών ρύπων -κατά πάσα πιθανότητα- θα υπαχθούν και τα αυτοκίνητα που καταναλώνουν κλιματικά ουδέτερα συνθετικά καύσιμα.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ