Γιατί επιστρέφουν τα ταμπούρα στα φρένα των αυτοκινήτων;

Γιατί επιστρέφουν τα ταμπούρα στα αυτοκίνητα

Με το βλέμμα σε ένα βιώσιμο μέλλον τα συστήματα πέδησης των σύγχρονων αυτοκινήτων παρουσιάζονται όλο και πιο συχνά με ταμπούρα, μια λύση που έρχεται από το παρελθόν των τεσσάρων τροχών.

Περιορίστηκαν στα μικρά προσιτά αυτοκίνητα, έφτασαν κοντά στο χείλος της εξαφάνισης και τώρα επιστρέφουν πιο δυναμικά από ποτέ. Ο λόγος για τα ταμπούρα που μπορούν να ατενίζουν το μέλλον με αισιοδοξία λόγω και των περιβαλλοντικών τους επιδόσεων.

Μετά την πίεση που έχει ασκηθεί στους κατασκευαστές για τις εκπομπές ρύπων των θερμικών κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, οι νομοθέτες και οι περιβαλλοντικές οργανώσεις έχουν στρέψει το βλέμμα τους και σε άλλα μέρη του αυτοκινήτου που εκπέμπουν ρύπους, ανάμεσα στα οποία είναι και το σύστημα πέδησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τη χρήση ταμπούρων αντί δισκόφρενων οι κατασκευαστές θέλουν να μειώσουν τα μικροσωματίδια που δημιουργούνται κατά το φρενάρισμα και έπειτα φτάνουν στην ατμόσφαιρα, μιας και η «τακακόσκονη» έχει εξαιρετικά επιβλαβή επίδραση στην ανθρώπινη υγεία.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να ενισχύσει τις νομοθετικές απαιτήσεις της αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων μέχρι το 2025. Οι κατασκευαστές αναζητούν ήδη νέες λύσεις, με την Continental να εφοδιάζει για παράδειγμα την Volkswagen με ταμπούρα για τον πίσω άξονα του ηλεκτρικού ID.3 και να προσφέρει την ίδια τεχνολογία και για τον εμπρός, επισημαίνοντας μια σειρά από πλεονεκτήματα.

Τομή σε ταμπούρο αυτοκινήτου
Τομή σε ταμπούρο αυτοκινήτου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε σχέση με τα δισκόφρενα τα ταμπούρα έχουν υψηλή περιβαλλοντική «απόδοση» καθώς η κλειστή τους σχεδίαση δεν επιτρέπει στα σωματίδια που δημιουργούνται κατά την επιβράδυνση και την τριβή των μερών του να απελευθερωθούν στην ατμόσφαιρα. Η σκόνη από τις σιαγόνες παραμένει μέσα στο τύμπανο του ταμπούρου και η συλλογή της μπορεί να γίνει κατά την περιοδική συντήρηση του συστήματος φρένων.

Τα δισκόφρενα από την άλλη πρέπει να εξελιχθούν στον τομέα της περιβαλλοντικής απόδοσης για να καταφέρουν να επιβιώσουν, αν και «προστατεύονται» σε μεγάλο από τα υψηλότερα επίπεδα ισχύος και κατά συνέπεια ασφάλειας που προσφέρουν σε σχέση με τα ταμπούρα. Οι κατασκευαστές θα πρέπει να εξελίξουν και να τοποθετήσουν ένα σύστημα «παγίδα», το οποίο θα μπορεί να συλλέγει τη σκόνη από τα τακάκια πριν αυτή φτάσει στο περιβάλλον.

Drum Brake 4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την άλλη τα ταμπούρα μπορούν να το κάνουν ήδη αυτό και σε συνδυαμό με το χαμηλότερο κόστος κατασκευής τους μπορούν να ατενίζουν το μέλλον με αισιοδοξία, τουλάχιστον ως λύση για τον πίσω άξονα των αυτοκινήτων.

Να σημειωθεί επίσης ότι τα σύγχρονα ηλεκτρικά και plug-in hybrid μοντέλα διαθέτουν ισχυρά ή και ρυθμιζόμενα συστήματα ανάκτησης ενέργειας, τα οποία συμβάλλουν σημαντικά στην επιβράδυνση του αυτοκινήτου. Έτσι, το σύστημα πέδησης μπορεί να είναι λιγότερο ισχυρό και η παρουσία δισκόφρενων σε όλους τους άξονες να μην είναι απαραίτητη.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ