Η αυτοκρατορία της Dacia αντεπιτίθεται -Τα νέα SUV που έρχονται

Dacia Bigster

Η Dacia μεγαλώνει και ο όμιλος της Renault έχει μεγαλεπήβολα σχέδια για τη ρουμάνικη εταιρεία με το ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Με μια γκάμα που χαρακτηρίζεται από προσιτές προτάσεις, η Dacia έχει αναδειχθεί ως η value for money εταιρεία επί ευρωπαϊκού εδάφους, ενώ τα τελευταία δύο χρόνια αυτό αποτυπώνεται εμφανώς και στις πωλήσεις λιανικής με την ρουμάνικη εταιρεία να βρίσκεται μεταξύ των κορυφαίων.

Αναμφίβολα χαρακτηριστικό παράδειγμα για το παραπάνω είναι το Sandero, το οποίο τον Ιανουάριο του 2023 ηγήθηκε στις ευρωπαϊκές πωλήσεις ανεξαρτήτως κατηγορίας. Πώς έφτασε όμως η Dacia εκεί και ποια είναι τα μελλοντικά πλάνα των Ρουμάνων;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Dacia Bigster Concept 2023
Dacia Bigster Concept 2023

Η μεταμόρφωση της Dacia ξεκίνησε επί της ουσίας το 1999 όταν το κράτος της Ρουμανίας πέρασε τον έλεγχο της εταιρείας στη Renault, με την οποία η Dacia είχε ήδη αναπτύξει σχέσεις τα προηγούμενα χρόνια κατασκευάζοντας αυτοκίνητα που βασίζονταν σε μοντέλα των Γάλλων.

Και αν στην αρχή η κίνηση της Renault να αποκτήσει την Dacia αντιμετωπίστηκε με δυσπιστία ακόμη και εσωτερικά, η συνέχεια την δικαίωσε απόλυτα. Ο Louis Schweitzer, το τότε αφεντικό της Renault, επέλεξε για την Dacia να διατηρήσει κατασκευαστικά την λιτότητα και την ιδιαίτερα προσιτή τιμή που χαρακτήριζε τα μοντέλα της και αυτό αποδείχθηκε καθοριστικό για το μέλλον της.

Η πρώτη γενιά του Dacia Logan που παρουσιάστηκε το 2004, είχε σχεδιαστεί με την παραπάνω value for money φιλοσοφία και το προσιτό sedan των Ρουμάνων δεν άργησε να αρχίσει να σημειώνει αξιόλογες πωλήσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το παραπάνω έστρεψε του ιθύνοντες της εταιρείας στο να δημιουργήσουν μια γκάμα από μοντέλα αντίστοιχης φιλοσοφίας, με την πρώτη γενιά του Sandero να έπεται και να ακολουθεί το 2010 η μεγάλη εμπορική επιτυχία των Ρουμάνων που ακούει στο όνομα Duster.

Ειδικά το σκληροτράχηλο SUV της Dacia έδειξε ότι το κοινό, ακόμη και των πιο εύρωστων δυτικών ευρωπαϊκών χωρών, τρέφει μια ιδιαίτερη συμπάθεια για τα τίμια value for money μοντέλα.

Βρισκόμενη πλέον ανάμεσα στις κορυφαίες θέσεις στην Ευρώπη στις πωλήσεις λιανικής, το μέλλον της Dacia διαγράφεται λαμπρό καθώς η ρουμάνικη εταιρεία, μετά το 7θέσιο Jogger, το πιο προσιτό μοντέλο της κατηγορίας του, ετοιμάζει άλλα δύο SUV που θα συνεχίσουν να διευρύνουν τις πωλήσεις της τα επόμενα χρόνια.

Το πρώτο από αυτά θα είναι η ολοκαίνουργια γενιά του Duster, η οποία όχι μόνο εξελίσσεται ήδη από τους Ρουμάνους, αλλά τα πρωτότυπα μοντέλα των δοκιμών έχουν ήδη εντοπιστεί να αξιολογούνται σε πραγματικές συνθήκες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τρίτη και ολοκαίνουργια γενιά του Dacia Duster αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο της στη Γηραιά Ήπειρο το 2024. Το νέο SUV της Dacia αναμένεται να είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το υπάρχον και να διατηρεί τις πολύ καλές εκτός δρόμου δυνατότητες του.

Βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-B της Renault, η επόμενη γενιά Duster αναμένεται να είναι η πρώτη που θα διατίθεται και με υβριδικό σύστημα κίνησης, λογικά αυτό που χρησιμοποιείται και στο Jogger. Η τιμή του αναμένεται να είναι προσιτή και χαρακτηριστική της φιλοσοφίας της Dacia που την έχει φέρει τόσο ψηλά στις θέσεις των πωλήσεων.

Ένα χρόνο μετά το νέο Duster θα ακολουθήσει το Bigster, η μικρομεσαία πρόταση στα SUV της Dacia, η οποία θα βασίζεται επίσης στην πλατφόρμα CMF της Renault. Ανάμεσα στα κινητήρια σύνολα, αναμένεται να υπάρχουν και επιλογές διπλού καυσίμου (LPG), ενώ plug-in εκδόσεις δεν θα παρουσιαστούν.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ