Mazda CX-6e: Όλα όσα γνωρίζουμε για το καινούριο υβριδικό SUV της Χιροσίμα

Mazda CX-6e

Στο πλαίσιο της πυρετώδους ετοιμασίας της Mazda για την επόμενη μέρα της, με νέα μοντέλα στον ορίζοντα, η αρχή γίνεται με το νέο υβριδικό SUV (με range extender) CX-6e που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον στην Ευρώπη.

Το CX-6e έκανε ήδη την πρεμιέρα του (με την ονομασία EZ-60) στην Κίνα, προκαλώντας μεγάλη αίσθηση στην ασιατική χώρα και γνωρίζοντας εξαρχής εμπορική επιτυχία με πάνω από 18.000 προπαραγγελίες μέσα σε λίγες εβδομάδες από την παρουσίασή του τον Απρίλιο στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν και οι προπαραγγελίες στην Κίνα είχαν ένα συμβολικό αντίτιμο σχεδόν ενός ευρώ, αυτό αποτελεί έναν καλό δείκτη του ενδιαφέροντος του κοινού - αν και απέχει από το να μεταφραστεί σε πραγματικές πωλήσεις.

Για την Ευρώπη, η Mazda θα φέρει το SUV με την ονομασία CX-6e αρχικά στην έκδοση extended-range (με εκτεταμένη αυτονομία), η οποία θα συνδυάζει έναν μικρό κινητήρα εσωτερικής καύσης ως γεννήτρια με την ίδια αρχιτεκτονική μεσαίου μεγέθους SUV.

Η 100% ηλεκτρική παραλλαγή προορίζεται προς το παρόν αποκλειστικά για την κινεζική αγορά. Ωστόσο, εάν η επιτυχία στην Ασία επιβεβαιωθεί, η Mazda θα μπορούσε να επανεξετάσει τη στρατηγική της για άλλες αγορές, ειδικά αν η ζήτηση για προσιτά και καλά εξοπλισμένα ηλεκτρικά SUV συνεχίσει να αυξάνεται.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δημοσιευτεί από το Υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφοριών της Κίνας, η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Mazda EZ-60 διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 255 ίππων (190 kW) και μπορεί να φτάσει σε τελική ταχύτητα 185 km/h.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τροφοδοτείται από μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LiFePO4), μια ολοένα και πιο δημοφιλής επιλογή λόγω της μεγαλύτερης θερμικής σταθερότητας και του μεγαλύτερου κύκλου ζωής της.

Με βάση τον πιο αισιόδοξο κινεζικό κύκλο μετρήσεων, το Mazda EZ-60 έχει εκτιμώμενη αυτονομία 600 χιλιομέτρων. Για σύγκριση, το πισωκίνητο Tesla Model Y πετυγχάνει 593 km στον ίδιο κύκλο, κάτι που φέρνει το EZ-60 σε καλή θέση στην άκρως ανταγωνιστική ασιατική αγορά.

Από άποψη σχεδίασης, το n;eo SUV της Mazda EZ-60 διατηρεί τη σχεδιαστική γλώσσα που εισήγαγε το πρωτότυπο Arata, όπου το στιβαρό αμάξωμα συμπληρώνει η κλειστή μάσκα και η χαρακτηριστική, διαιρούμενη φωτιστική υπογραφή.

Περιλαμβάνει επίσης ψηφιακούς καθρέπτες, χειρολαβές θυρών που είναι ενσωματωμένες στο αμάξωμα και πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά για την ενίσχυση του SUV χαρακτήρα του.

Στο εσωτερικό, το νέο Mazda CX-6e υπόσχεται premium και τεχνολογικά προηγμένη αίσθηση, που θυμίζει περισσότερο πολυτελές sedan παρά ένα mainstream SUV. Διαθέτει οθόνη 26,45 ιντσών που ενσωματώνει τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, 3D head-up display, βοηθό τεχνητής νοημοσύνης, ηχοσύστημα 23 ηχείων και εμπρός καθίσματα με οκτώ προγράμματα μασάζ, μεταξύ άλλων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια σημαντική διαφορά σε σύγκριση με το υβριδικό μοντέλο extended-range είναι η κατανομή βάρους. Στην ηλεκτρική έκδοση, η Mazda επέλεξε μια διαμόρφωση 47:53 (εμπρός/πίσω), σε αντίθεση με την ισορροπία 50:50 του CX-6e extended-range. Αυτή η απόφαση δίνει προτεραιότητα στην σταθερότητα του πίσω μέρους και σε πιο εκλεπτυσμένη δυναμική οδική συμπεριφορά. Το δηλωμένο βάρος είναι 2.180 κιλά, ένα αναμενόμενο νούμερο για ένα ηλεκτρικό SUV του μεγέθους του με μπαταρία μεγάλης χωρητικότητας.

Πέραν αυτού, τέλος, ο χάρτης του μέλλοντος της ιαπωνικής μάρκας περιλαμβάνει την άφιξη της νέας γενιάς του δημοφιλούς SUV CX-5 και ενός νέου υβριδικού σπορ αυτοκινήτου με περιστροφικό κινητήρα που βρίσκεται ήδη υπό εξέλιξη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ