Στέλεχος της Stellantis ξεσπά: «Οι νόμοι για τους ρύπους σκοτώνουν την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία»

Ο Jean-Philippe Imparato, COO της Stellantis, ανεβάζει τους τόνους απέναντι στις Βρυξέλλες, τονίζοντας πως οι στόχοι για τον εξηλεκτρισμό είναι ανέφικτοι και θέτουν σε κίνδυνο το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητιοβιομηχανίας.
Η μέριμνα για τον περιορισμό των ρύπων και η μετάβαση σε ένα «πράσινο» μέλλον κινητικότητας αποτελούν βασικό στόχο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία δείχνει αποφασισμένη να προχωρήσει μέχρι τέλους με το φιλόδοξο πλάνο εξηλεκτρισμού. Ωστόσο, η αυστηροποίηση του πλαισίου και οι σφιχτές προθεσμίες έχουν προκαλέσει ισχυρές αντιδράσεις από το σύνολο σχεδόν της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η πρόσφατη Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου (IAA Mobility 2025) ανέδειξε για πρώτη φορά ένα σπάνιο φαινόμενο, τη κοινή πορεία σχεδόν όλων των ευρωπαϊκών κατασκευαστών απέναντι στην πολιτική των Βρυξελλών.
BUY NOW

Η Mercedes και η ACEA, ακόμη και κορυφαία στελέχη της Renault και της BMW έχουν εξεπέμψει σήμα κινδύνου τον τελευταίο καιρό, ζητώντας ένα πιο ρεαλιστικό πλάνο που θα μπορεί να επιτερέψει μια βιώσιμη μετάβαση, τόσο για τους κατασκευαστές όσους και για τους οδηγούς.
Σε αυτό το πλαίσιο, σειρά να τοποθετηθεί επί του θέματος είχε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Jean-Philippe Imparato, ο οποίος απέστειλε ένα δυνατό κάλεσμα στην Ευρώπη για αλλαγή πορείας. «Ο χρόνος για διάλογο τελείωσε. Χρειαζόμαστε γεγονότα. Πρέπει να χαράξουμε έναν οδικό χάρτη έως το 2030· το 2035 είναι πολύ μακριά. Οι αρχές των Βρυξελλών πρέπει να αναλάβουν δράση τώρα», δήλωσε, προειδοποιώντας πως οι στόχοι που έχουν τεθεί είναι «ανέφικτοι και θανατηφόροι για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία».

Ο Imparato αναμένεται να θέσει το ζήτημα και στη συνάντηση που θα έχει η Κομισιόν με τους επικεφαλής του κλάδου στις Βρυξέλλες, ζητώντας από την Ε.Ε. να παρουσιάσει άμεσα ένα σχέδιο δράσης, το αργότερο έως το τέλος του έτους.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνει στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα και στα μικρά αυτοκίνητα πόλης κάτω των 15.000 ευρώ, τα οποία «εξαφανίζονται από την αγορά» λόγω των αυστηρών κανονισμών. Όπως επισημαίνει, η εμμονή στο υπάρχον πλάνο εξηλεκτρισμού έχει οδηγήσει σε γήρανση του στόλου, με τη μέση ηλικία των οχημάτων στην Ευρώπη να αγγίζει πλέον τα 12 έτη, κάτι που ο ίδιος θεωρεί θεωρεί ως μη βιώσιμο δείκτη.
Η λύση, σύμφωνα με τον ίδιο, βρίσκεται στην ανανέωση του στόλου μέσω υβριδικών τεχνολογιών και οικονομικών μοντέλων, τα οποία μπορούν να προσφέρουν άμεση μείωση εκπομπών CO₂. «Η αποκλειστική προώθηση των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων σκοτώνει τη βιομηχανία. Θα εξοικονομούσαμε πολύ περισσότερο CO₂ αν ανανεώναμε τον στόλο μας», υπογράμμισε ο Imparato.

Την ίδια στιγμή, ο COO της Stellantis στρέφει το βλέμμα του στην Κίνα, επισημαίνοντας πως η μονομερής πολιτική της Ε.Ε. έχει καταστήσει την ευρωπαϊκή βιομηχανία εξαρτημένη από τους Κινέζους, οι οποίοι ελέγχουν κρίσιμες πρώτες ύλες και την εφοδιαστική αλυσίδα για τα ηλεκτρικά.
Για την επίλυση του ζητήματος, οι λύσεις που προτείνει είναι η ανάπτυξη ενός αυτόνομου δικτύου φόρτισης καθώς και η εφαρμογή προγραμμάτων ενίσχυσης για την αγορά μικρών, προσιτών οχημάτων κάτω των 20.000 ευρώ, φέρνοντας τις τιμές πιο κοντά στον μέσο Ευρωπαίο Οδηγό.