Ο επικεφαλής πωλήσεων της BMW ξεσπά -Στην Ευρώπη δεν θέλουμε "smartphones με ρόδες"

Υψηλόβαθμο στέλεχος της βαυαρικής φίρμας εξέφρασε την άποψή του για το ενδεχόμενο κυριαρχίας των κινέζικων μαρκών στην ευρωπαϊκή αγορά.
Τα τελευταία χρόνια, οι κινεζικές εταιρείες εισέρχονται με ταχύ ρυθμό στην παγκόσμια αγορά, παρουσιάζοντας προσιτά και τεχνολογικά προηγμένα μοντέλα, με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση. Το χαμηλότερο κόστος παραγωγής, οι ισχυρές κρατικές επιδοτήσεις και η επιθετική τιμολογιακή πολιτική τους έχουν ήδη οδηγήσει σε μεγάλη εμπορική επιτυχία στην Κίνα.
Η άνοδος αυτή έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία στην Ευρώπη, η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη με σοβαρές προκλήσεις στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών δεν κινούνται με τους ρυθμούς που αναμένονταν, παρά τις τεράστιες επενδύσεις, ενώ η επερχόμενη απαγόρευση των θερμικών κινητήρων αυξάνει την πίεση.
BUY NOW
Έτσι, τόσο θεσμικά όργανα της Ε.Ε. όσο και εκπρόσωποι των κατασκευαστών, αναζητούν επειγόντως λύσεις που θα διασφαλίσουν τη βιωσιμότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας απέναντι στους περιβαλλοντικούς περιορισμούς και τις εξωτερικές απειλές.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο Jochen Goller, επικεφαλής πωλήσεων της BMW, πήρε θέση για την κινεζική «εισβολή» στην Ευρώπη. Όπως τόνισε σε δηλώσεις του, «οι Κινέζοι φτιάχνουν πράγματι καλά αυτοκίνητα, και οι χαμηλές τιμές σε συνδυασμό με τις επιδοτήσεις τα καθιστούν ιδιαίτερα επιτυχημένα στην τοπική τους αγορά. Στην Ευρώπη, όμως, δεν θα έχουν την ίδια επιτυχία, καθώς οι φόροι και οι δασμοί αυξάνουν σημαντικά το κόστος τους».
Το στέλεχος της BMW επισήμανε και ότι στο παρελθόν οι ιαπωνικές και νοτιοκορεατικές μάρκες άλλαξαν τις ισορροπίες στην Ευρώπη, και παραδέχθηκε ότι και οι Κινέζοι θα μειώσουν το μερίδιο αγοράς των παραδοσιακών κατασκευαστών. Ωστόσο, στάθηκε σε δύο βασικά εμπόδια που, όπως εκτιμά, δεν θα τους επιτρέψουν να επαναλάβουν την επιτυχία της Κίνας, όπου τα ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά των εγχώριων μαρκών ήδη αντιπροσωπεύουν το 50% της αγοράς.

Το πρώτο αφορά το κόστος. Στην Κίνα, η γενναία κρατική στήριξη και οι μεγάλες επιδοτήσεις επιτρέπουν στους μεγάλους κατασκευαστές να ρίχνουν τις τιμές ακόμη και εν μέσω σκληρού πολέμου τιμών. Στην Ευρώπη, όμως, τα υψηλότερα κόστη παραγωγής και οι δασμοί εξανεμίζουν αυτό το πλεονέκτημα.
Το δεύτερο αφορά τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Σύμφωνα με τον Goller, παρά τις βελτιώσεις στον σχεδιασμό, τα κινεζικά μοντέλα εστιάζουν στην εικόνα και απέχουν ακόμη από το κύρος και την οδηγική ποιότητα που προσφέρουν παραδοσιακές ευρωπαϊκές φίρμες όπως BMW, Mercedes, Audi, Volkswagen και Volvo. Όπως εξήγησε ο Goller, «οι Κινέζοι καταναλωτές θέλουν smartphones με ρόδες, ενώ οι Ευρωπαίοι δεν έχουν την ίδια εμμονή με τον ψηφιακό χαρακτήρα».