SOS εκπέμπουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων -Τι ζητούν από την Κομισιόν;

πωλήσεις αυτοκινήτων Ελλάδα

«Ώρα για διόρθωση πορείας» ξεκαθαρίζει η γενική διευθύντρια της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.

Ενώ οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προχωρούν με την ηλεκτροκίνηση, οι βασικές προϋποθέσεις για τον μετασχηματισμό δεν έχουν ακόμη τεθεί σε ισχύ. Η γενική διευθύντρια της ACEA κ. Sigrid de Vries, παραθέτει πέντε σημαντικές συστάσεις για το επερχόμενο πακέτο της Επιτροπής για την αυτοκινητοβιομηχανία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ηλεκτροκίνηση αναμένεται να ηγηθεί της μελλοντικής κινητικότητας. Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, ένα στα τέσσερα νέα αυτοκίνητα στον κόσμο είναι ηλεκτρικό και το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις παγκόσμιες πωλήσεις αναμένεται να ξεπεράσει το 40% το 2030. Τα μέλη της ACEA προσφέρουν ήδη περισσότερα από 300 ηλεκτρικά μοντέλα στην ΕΕ, ενώ πολλά περισσότερα βρίσκονται καθ' οδόν. Έχουν επενδύσει εκατοντάδες δισεκατομμύρια ευρώ. Ποια περισσότερα στοιχεία χρειάζονται για να αποδειχθεί ότι η βιομηχανία αποδίδει;

Ωστόσο, η κ. Sigrid de Vries επισημαίνει ότι το έργο δεν είναι τόσο απλό στην προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων. Η πραγματικότητα, δυστυχώς, είναι πιο περίπλοκη. Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων δεν έχει ανακάμψει από τα επίπεδα πριν από την COVID. Από το 2020, λείπουν περίπου τρία εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα ετησίως. Οι παγκόσμιες πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις τους θέτουν όλους σε δοκιμασία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εν τω μεταξύ, οι κυβερνήσεις και οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ δεν έχουν επενδύσει ούτε έχουν απαιτήσει επαρκή επίπεδα αναβαθμίσεων υποδομών και δικτύων. Τα επαρκή κίνητρα της αγοράς είναι συχνά ασυνεπή. Και οι ανάγκες κινητικότητας και οι προτιμήσεις των καταναλωτών παραμένουν ποικίλες. Η επιτυχία απαιτεί κάθε μέρος του οικοσυστήματος να είναι συγχρονισμένο, αλλά αυτό δεν ισχύει. Συνεπώς οι στόχοι CO2 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά για το 2030 και το 2035 δεν είναι πλέον ρεαλιστικοί.

Το να το επισημαίνουμε αυτό δεν αποτελεί υποχώρηση, είναι μια έκκληση για μια πιο έξυπνη, πιο ρεαλιστική προσέγγιση. Για ένα πλαίσιο πολιτικής που αντικατοπτρίζει τις πραγματικότητες μιας ποικιλόμορφης Ευρώπης, μιας πληθώρας αναγκών κινητικότητας, της σημασίας της οικονομικής ασφάλειας και της παγκόσμιας ανταγωνιστικότητας. Το πακέτο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αυτοκινητοβιομηχανία, που θα ανακοινωθεί στις 10 Δεκεμβρίου, αποτελεί μια βασική ευκαιρία για να διορθωθεί η πορεία. Ακολουθούν οι πέντε κύριες συστάσεις μας:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

-Μια διαφοροποιημένη προσέγγιση για τα αυτοκίνητα, τα ημιφορτηγά και τα φορτηγά.

-Ένα ευέλικτο και τεχνολογικά ανοιχτό πλαίσιο μείωσης των εκπομπών CO2

-Μεγαλύτερη προσοχή στα μέτρα τόνωσης της ζήτησης

-Μια προσεκτική προσέγγιση στο «Made in Europe»

-Μια πιο τολμηρή προσέγγιση στην απλούστευση των κανονιστικών ρυθμίσεων στον αυτοκινητοβιομηχανικό τομέα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ