Επίσημο: Αυτοί είναι οι δρόμοι της Αθήνας όπου μπαίνουν κάμερες -Ποιοι κινδυνεύουν με πρόστιμο 700 ευρώ

fanari kamera poseidwnos

Ξεκινά η εγκατάσταση καμερών στα φανάρια της Αττικής, με στόχο να αποτραπεί η τέλεση μιας παράβασης που κοστίζει ζωές.

Με κάμερες θα αρχίσουν να γεμίζουν το προσεχές διάστημα δεκάδες φανάρια της Αθήνας, ώστε να δοθεί τέλος σε μια ιδιαίτερα επικίνδυνη παράβαση που συνδέεται με σοβαρά τροχαία ατυχήματα.

Όπως ανέφερε μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο Σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας και Συντονιστής του 1544 της Περιφέρειας Αττικής, Κίμων Λογοθέτης, υπάρχει ανάδοχος στον διαγωνισμό για 300 κάμερες και πλέον όλα είναι έτοιμα για την εκκίνηση της εγκατάστασης των τεχνικών μέσων στα φανάρια της Αττικής, που θα πιάνουν όσους «καίνε» το κόκκινο.

Ο διαγωνισμός αφορά στην «Προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία ηλεκτρονικών μέσων παρακολούθησης παραβιάσεων του Κ.Ο.Κ.», ο οποίος πριν από λίγες ημέρες είχε προσωρινό ανάδοχο, όπως είχε γράψει το carandmotor.gr.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
tattile καμερα

Πού θα τοποθετηθούν οι κάμερες;

Οι πρώτες κάμερες θα τοποθετηθούν στη Λ. Βουλιαγμένης, στη Λ. Βασιλίσσης Σοφίας στη συμβολή της με την Βασιλέως Κωνσταντίνου, και στη Λ. Αλεξάνδρας, ενώ στη συνέχεια θα επεκταθούν και στη Λ. Ποσειδώνος.

Τα φανάρια όπου θα τοποθετηθούν οι κάμερες επιλέχθηκαν με βάση τα δελτία της Τροχαίας και αφορούν τα σημεία όπου συμβαίνουν συχνά σοβαρά ατυχήματα και αποτελούν συνέπεια παραβιάσεων ερυθρού σηματοδοτότη.

Κάμερες στα φανάρια
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ποιες θα είναι οι κάμερες

Πρόκειται για τις κάμερες Smart Red Traffic Light της εταιρείας TATTILE που έχουν την εξής αρχή λειτουργίας:

Η κάμερα ενεργοποιείται με το που ανάψει το κόκκινο φανάρι και το σύστημα δημιουργεί μια εικονική γραμμή στο οδόστρωμα. Εφόσον το όχημα διασχίσει αυτή την κόκκινη εικονική γραμμή, υποπίπτοντας σε παράβαση, η έξυπνη κάμερα λαμβάνει μια φωτογραφία της πινακίδας του οχήματος.

Επιπλέον, λαμβάνονται μια σειρά από μονόχρωμες ή προαιρετικά έγχρωμες φωτογραφίες που δείχνουν το όχημα να πλησιάζει το φωτεινό σηματοδότη και να διασχίζει την εικονική κόκκινη γραμμή. Για την τελική απόδειξη, παρέχεται ακόμη και ένα βίντεο που δείχνει την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη.

Επίσης, καταγράφεται η ημερομηνία και η ακριβής ώρα που τελέστηκε η παράβαση, με την «αναφορά» στη συνέχεια να διαβιβάζεται στις αστυνομικές αρχές. Οι κάμερες έχουν εύρος λειτουργίας έως και 25 μ., και μπορούν να «συλλάβουν» αυτοκίνητα που κινούνται με ταχύτηα έως και 250 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως εξήγησε ο Κίμωνας Λογοθέτης στο carandmotor.gr, το υλικό που θα συλλέγει η κάμερα, θα μπορεί να αξιοποιηθεί και για την απόδοση υπαιτιότητας σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος.

«Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων»

«Τα τεχνικά μέσα καταγραφής παραβάσεων είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να επιτευχθεί η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Η συχνότητα των ελέγχων των παραβάσεων μπορεί να επιφέρει την ουσιαστική μείωση τους, πολύ πιο αποτελεσματικά απ' ότι μια αύξηση των προστίμων», ανέφερε χαρακτηριστικά ενώ διευκρίνισε ότι το σύστημα με τις κάμερες είναι πλήρως εναρμονισμένο με τη νομοθεσία περί προσωπικών δεδομένων.

Επισήμανε δε ότι την αρμοδιότητα για την προμήθεια, εγκατάσταση και τη συντήρηση του υλικού έχει η Περιφέρεια Αττικής, ενώ για τη βεβαίωση και την αποστολή της κλήσης υπεύθυνη είναι η ελληνική αστυνομία, η οποία σύμφωνα με τον Κίμωνα Λογοθέτη «θα αποφορτιστεί από το κυνήγι όσον πολιτών παραβιάζουν το κόκκινο φανάρι, και έτσι το προσωπικό της Τροχαίας θα μπορέσει να αξιοποιηθεί για την αστυνόμευση άλλων εξίσου επικίνδυνων παραβάσεων όπως είναι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, ή το διπλοπαρκάρισμα που δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στην κυκλοφορία και τη διέλευση των μέσων μαζικής μεταφοράς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Ο στόχος δεν είναι σε καμία περίπτωση εισπρακτικός, αλλά αποτρεπτικός. Ιδανικά θέλουμε να μηδενίσουμε τις επικίνδυνες παραβάσεις. Δεν υπάρχει οδηγός που να μην γνωρίζει ότι δεν πρέπει να περνάμε με κόκκινο. Κάθε φορά που ένας οδηγός υποπίπτει στη συγκεκριμένη παράβαση, υπάρχουν πολλές πιθανότητες να προκαλέσει βαριές σωματικές βλάβες, ακόμη και απώλεια ανθρώπινης ζωής - όχι από αμέλεια αλλά με ενδεχόμενο δόλο», κατέληξε.

Όπως ορίζεται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, και συγκεκριμένα με την παρ. 1 του Άρθρου 6 (Φωτεινή σηματοδότηση για την κυκλοφορία οχημάτων), όποιος «καίει» το κόκκινο φανάρι, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 700 ευρώ και με αφαίρεση επί τόπου της άδειας ικανότητας οδηγού για 60 ημέρες

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ