Με ραντάρ και έξυπνες κάμερες κάθε 2 χιλιόμετρα -Πού κατασκευάζεται ο νέος δρόμος-εφιάλτης

Η συνεχής πρόοδος της τεχνολογίας επιφέρει -μεταξύ άλλων- και την εξέλιξη των συστημάτων παρακολούθησης της κυκλοφορίας των οχημάτων, με απώτερο στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
H μη τήρηση των κανόνων που ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας είναι ένα φαινόμενο που τα τελευταία χρόνια έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις, τόσο στη χώρα μας, όσο και σε πολλές ακόμη ευρωπαϊκές χώρες.
Τώρα είναι η σειρά της Ρουμανίας να αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια ενός υπό κατασκευή τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Α3 που ενώνει το Βουκουρέστι με το βορειοδυτικό τμήμα της χώρας.
BUY NOW

Το υπό κατασκευή τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Α3 θα εξοπλιστεί με σταθερά ραντάρ ανά 2 χιλιόμετρα και «έξυπνες» κάμερες που μεταξύ άλλων θα μετρούν και το βάρος των οχημάτων, ώστε να εντοπίζονται εγκαίρως οι παραβάτες επαγγελματίες οδηγοί.
Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση του αναδόχου αναφέρεται: «Ανάμεσα στις σύγχρονες υποδομές του υπό κατασκευή τμήματος του Α3 περιλαμβάνεται και ένα σύστημα για τον έλεγχο και την ανίχνευση υπερβολικής ταχύτητας, καθώς και ένα σύστημα επιτήρησης με ραντάρ ανά 2 χιλιόμετρα για τον έγκαιρο εντοπισμό παραβάσεων στον δρόμο.»

Οι εργασίες ξεκίνησαν τον Ιούλιο, αρχικά σε ένα τμήμα 8,5 χιλιομέτρων, από τα συνολικά 28,5 χλμ. του τμήματος που βρίσκεται υπό κατασκευή. Θα τοποθετηθούν 14 «έξυπνες» κάμερες, οι οποίες θα μετρούν τόσο τη στιγμιαία όσο και τη μέση ταχύτητα των οχημάτων κατά μήκος του εν λόγω τμήματος, ενώ η κλήση θα αποστέλλεται στους παραβάτες ταχυδρομικά.
Ο Alin Șerbănescu, εκπρόσωπος της Εθνικής Εταιρείας Αυτοκινητοδρόμων (CNAIR) δήλωσε σχετικά: «Το σύστημα υπολογίζει αυτόματα, βάσει του αριθμού κυκλοφορίας, πόσο χρόνο χρειάστηκε ένα όχημα για να διανύσει την απόσταση μεταξύ δύο καμερών. Στη συνέχεια, συγκρίνει αυτόν τον χρόνο με τον ελάχιστο χρόνο που απαιτείται ώστε να καλυφθεί αυτή η απόσταση με το νόμιμο όριο ταχύτητας».

Η επένδυση ανέρχεται στα 785 εκατομμύρια λέι (περίπου 149 εκ. ευρώ), με τη χρηματοδότηση να προέρχεται από το Πρόγραμμα Μεταφορών 2021–2027 της Ε.Ε. και από κρατικούς πόρους.
Τέλος, η CNAIR ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να εξοπλίσει και τους παλαιότερους αυτοκινητόδρομους με 400 ραντάρ ταχύτητας, ενώ σε όλο το εθνικό οδικό δίκτυο έχει προγραμματιστεί η εγκατάσταση συστημάτων βιντεοεπιτήρησης.