Βροχή τα πρόστιμα στην κόκκινη λωρίδα κυκλοφορίας της Ευρώπης -Πού μπαίνουν στο στόχαστρο όσοι οδηγούν μόνοι στο αυτοκίνητο

Traffic Police

Επεκτείνεται σε διάφορες πλέον χώρες της Ευρώπης η εφαρμογή ενός μέτρου που αποσκοπεί στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση κατά τις ώρες αιχμής, τιμωρώντας με πρόστιμο όσους οδηγούν μόνοι στο αυτοκίνητο.

Σύμφωνα λοιπόν με όσα ανακοινώθηκαν πρώτα στην Ισπανία, στις αρχές του 2026, στον αυτοκινητόδρομο Α-2 στη Μαδρίτη θα εκκινήσει η πρώτη φάση επιβολής κυρώσεων για όσους κυκλοφορούν παράτυπα στη νέα λωρίδα υψηλής πληρότητας μεταξύ Μαδρίτης και Torrejon de Ardoz. Η λωρίδα θα είναι διακριτή από το κόκκινο οδόστρωμα σε όλο το μήκος των 19,2 χιλιομέτρων της.

Το νέο μέτρο αποσκοπεί στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας προς και από την πρωτεύουσα. Υπολογίζεται ότι η λωρίδα HOV (High Occupancy Vehicle) θα επιτρέψει σε περίπου 15.000 άτομα να εξοικονομούν συνολικά 500.000 ώρες ετησίως, δηλαδή περίπου το ένα τέταρτο του χρόνου που δαπανούν καθημερινά στις μετακινήσεις τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
radar

Σύμφωνα με όσα προβλέπει το νέο μέτρο, τα οχήματα που μεταφέρουν τουλάχιστον δύο επιβάτες είναι τα μόνα που επιτρέπεται να κυκλοφορούν στην αριστερή λωρίδα συγκεκριμένων δρόμων σε ώρες αιχμής.

Η χρήση της επιτρέπεται και από ταξί, μέσα μαζικής μεταφοράς, ασθενοφόρα, περιπολικά, μοτοσικλέτες που πραγματοποιούν «σφήνα» ή έχουν δύο αναβάτες, αλλά και οχήματα που έχουν διαπίστευση ότι μεταφέρουν ή ανήκουν σε ΑμΕΑ.

Με αυτόν τον τρόπο, η τροχαία της Ισπανίας προσδοκά να ενισχύσει τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, μειώνοντας έτσι τη συμφόρηση που αντιμετωπίζει καθημερινά η Μαδρίτη. Εξάλλου έχει υπολογιστεί ότι περίπου το 85% των οχημάτων που εισέρχονται στη Μαδρίτη μεταφέρουν μόνο έναν επιβάτη.

romvos
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τις πρωινές ώρες αιχμής περίπου 4.500 αυτοκίνητα μεταφέρουν 5.000 επιβάτες, ενώ 125 λεωφορεία μεταφέρουν περισσότερους από 5.500 επιβάτες -γεγονός που σημαίνει ότι πάνω από τους μισούς στη συγκεκριμένη περιοχή μετακινούνται κατά τις ώρες αιχμής χρησιμοποιώντας το λεωφορείο.

Εκτός από την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση που σκοπεύει να επιφέρει, το εν λόγω μέτρο αναμένεται να αποφέρει σημαντικά έσοδα στα ταμεία.

Αντίστοιχα στη Γαλλία και πιο συγκεκριμένα, στο Παρίσι υιοθετήθηκε πρόσφατα ένα αντίστοιχο μέτρο, και μέσα σε μόλις 4 μήνες εκδόθηκαν περίπου 26.000 πρόστιμα, αποφέροντας έσοδα 3,5 εκ. ευρώ.

Στον περιφερειακό του Παρισιού, η πρόσφατη τοποθέτηση ειδικών ραντάρ που ειδικεύονται στην καταγραφή των οδηγών που δεν συμμορφώνονται με την εν λόγω οδηγία, έχει οδηγήσει στην διαπίστωση περίπου 220 παραβάσεων την ημέρα.

Είναι δεδομένο λοιπόν ότι το εν λόγω μέτρο πρόκειται να διευρυνθεί τόσο στις δύο παραπάνω χώρες, όσο και σε άλλες της Ευρώπης, ιδίως εφόσον διαπιστωθεί ότι επιφέρει σημαντικά αποτελέσματα στη μείωση των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν τις ώρες αιχμής.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ