Βροχή τα πρόστιμα για όσους οδηγούν μόνοι τους στο αυτοκίνητο -Πού κόπηκαν 26.000 κλήσεις

Εδώ και λίγους μήνες, η εφαρμογή ενός νέου μέτρου έχει ως στόχο να αποτρέψει το μποτιλιάρισμα και να μειώσει τις εκπομπές ρύπων, προτρέποντας τους οδηγούς να μην ταξιδεύουν μόνοι με το αυτοκίνητο.
Ο νέος κανονισμός εφαρμόζεται από τον Μάρτιο σε αυτοκινητόδρομους γύρω από το Παρίσι και συνοδεύεται από νέα οδική σήμανση -έναν ρόμβο-, με βασικότερο σκοπό να αποσυμφορήσει πολυσύχναστους δρόμους σε ώρες αιχμής. Επιπλέον, ένα ακόμη όφελος στο οποίο αποσκοπεί είναι και η μείωση των εκπομπών ρύπων.
Σύμφωνα με το νέο μέτρο, τα οχήματα που μεταφέρουν τουλάχιστον δύο επιβάτες είναι τα μόνα που επιτρέπεται να κυκλοφορούν στην αριστερή λωρίδα συγκεκριμένων δρόμων σε ώρες αιχμής, ενώ η χρήση της επιτρέπεται και από ταξί, μέσα μαζικής μεταφοράς, ασθενοφόρα, περιπολικά, μοτοσικλέτες που πραγματοποιούν «σφήνα» ή έχουν δύο αναβάτες, αλλά και οχήματα που έχουν διαπίστευση ότι μεταφέρουν ή ανήκουν σε ΑμΕΑ.
BUY NOW

Το νέο μέτρο αποσκοπεί στην υιοθέτηση του συνεπιβατισμού (carpooling). Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τον όρο, το carpooling επιτρέπει σε ιδιοκτήτες οχημάτων να δέχονται και άλλους επιβάτες, γνωστούς ή και αγνώστους, με σκοπό αφενός να μοιράζονται τα έξοδα χρήσης του αυτοκινήτου, και αφετέρου να εξυπηρετούνται όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιώντας τα λιγότερα δυνατά οχήματα, και άρα ελαττώνοντας τις εκπομπές ρύπων.
Από τον Μάρτιο λοιπόν, τα νέα ραντάρ παρακολούθησης λωρίδων τέθηκαν σε πλήρη λειτουργία στον περιφερειακό δρόμο του Παρισιού και σε δύο τμήματα αυτοκινητόδρομων του Île-de-France (Α1 και Α13).

Έξι μήνες έπειτα από την έναρξη εφαρμογής του μέτρου, και τέσσερις μήνες μετά την επιβολή του πρώτου προστίμου (αφού τον Μάρτιο και τον Απρίλιο γίνονταν μόνο συστάσεις από την τροχαία), γίνεται η πρώτη αποτίμησή του, σύμφωνα με την οποία έχουν ήδη εκδοθεί 25.825 πρόστιμα.
Οι νέες κάμερες έχουν τη δυνατότητα να αναγνωρίσουν κατηγορίες οχημάτων (π.χ. ταξί, ΙΧ ή λεωφορεία), να μετρούν επιβάτες, στα μπροστινά και στο πίσω κάθισμα, αλλά και να «διαβάζουν» τις πινακίδες των οχημάτων. Το πρόστιμο ανέρχεται στα 135 ευρώ, επομένως τα συνολικά έσοδα ανέρχονται σε περίπου 3,5 εκατομμύρια ευρώ.