byd atto 2

Βροχή οι κλήσεις σε όσους οδηγούν μόνοι τους στο αυτοκίνητο -Πού κόβονται 220 κλήσεις την ημέρα, πώς λειτουργούν τα μαύρα ραντάρ

Κόλπο αστυνομίας

Στην Ευρώπη δοκιμάζεται ένα νέο μέτρο το οποίο «δεσμεύει» την αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας σε αυτοκινητόδρομους και δρόμους ταχείας κυκλοφορίας αποκλειστικά για χρήση από οχήματα με τουλάχιστον δύο επιβάτες.

Εδώ και λίγους μήνες, έχει ξεκινήσει η εφαρμογή ενός νέου μέτρου στη Γαλλία, το οποίο έχει ως στόχο να αποτρέψει το μποτιλιάρισμα και να μειώσει τις εκπομπές ρύπων, προτρέποντας τους οδηγούς να μην ταξιδεύουν μόνοι με το αυτοκίνητο, αλλά να εφαρμόζουν την πρακτική του carpooling (συνεπιβατισμός).

Και αυτό γιατί σύμφωνα με μελέτες, το 72-90% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις μεταφέρουν μόλις ένα άτομο, που σημαίνει ότι υπάρχει μεγάλο περιθώριο να κυκλοφορούν λιγότερα ΙΧ στους δρόμους, ικανοποιώντας τις ίδιες ανάγκες για μετακίνηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
mavra radar 4

Ο νέος κανονισμός εφαρμόζεται από τον Μάρτιο σε αυτοκινητόδρομους γύρω από το Παρίσι και συνοδεύεται από νέα οδική σήμανση -έναν ρόμβο. Σύμφωνα με το νέο μέτρο, τα οχήματα που μεταφέρουν τουλάχιστον δύο επιβάτες είναι τα μόνα που επιτρέπεται να κυκλοφορούν στην αριστερή λωρίδα σε ώρες αιχμής.

Επίσης η χρήση της επιτρέπεται και από ταξί, μέσα μαζικής μεταφοράς, ασθενοφόρα, περιπολικά, μοτοσικλέτες που πραγματοποιούν «σφήνα» ή έχουν δύο αναβάτες, αλλά και οχήματα που έχουν διαπίστευση ότι μεταφέρουν ή ανήκουν σε ΑμΕΑ.

mavra radar 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τροχαία της Γαλλίας επιστρατεύει τώρα ένα νέο είδος ραντάρ, το αποκαλούμενο «μαύρο ραντάρ», που κατασκευάζεται από τις εταιρείες Fareco και Pryntec. Τα ραντάρ αυτά είναι τοποθετημένα στο έδαφος μεταξύ των δύο ρευμάτων κυκλοφορίας και έχουν μαύρο ή σκούρο γκρι χρώμα, ώστε να εντοπίζονται δυσκολότερα.

Τα ραντάρ της Fareco και της Pryntec διαθέτουν θερμικούς αισθητήρες, ενώ αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για την ανάλυση των εικόνων από το εσωτερικό του οχήματος, με τις εταιρείες και την τροχαία να διαμηνύουν ότι «τα ραντάρ τους δεν ξεγελιούνται».

mavra radar 2

Το σύστημα φαίνεται να αποδίδει καρπούς, καθώς μόλις στις πρώτες 20 ημέρες μετά την εγκατάσταση των 10 πρώτων μαύρων ραντάρ στον περιφερειακό του Παρισιού, καταγράφηκαν πάνω από 4.400 παραβάσεις στην ειδική λωρίδα κυκλοφορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ