Το πολυαναμενόμενο GT της Toyota θα κάνει πρεμιέρα στις 4 Δεκεμβρίου 2025, και με την οκτακύλινδρη υβριδική του μονάδα ισχύος θα είναι έτοιμο να αντιπαρατεθεί με την Aston Martin DB12.
Το ιαπωνικό supercar, το οποίο θα παραλάβει τη σκυτάλη ως το μοντέλο-ορόσημο μετά τα Lexus LFA και Toyota 2000GT, φημολογούνταν ότι θα παρουσιαζόταν στην Έκθεση του Τόκιο. Όμως, μια αντίστροφη μέτρηση στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας υποδηλώνει ότι η αποκάλυψή του θα γίνει τελικά στις 4 Δεκεμβρίου.
Η επίσημη ονομασία του θα είναι GR GT, ενώ η πρώτη τοου δημόσια εμφάνιση θα ακολουθήσει τον Ιανουάριο του 2026 στο Σαλόνι του Τόκιο. Αυτό που αναμένουμε είναι μια έκδοση παραγωγής του αγωνιστικού GT3 GR, το οποίο είχε αποκαλυφθεί ως πρωτότυπο το 2022.
BUY NOW
Η κατασκευή του αυτοκινήτου δρόμου είναι απαραίτητη, καθώς οι κανονισμοί της FIA για τους αγώνες GT3 προβλέπουν ότι κάθε αγωνιστικό της κατηγορίας πρέπει να μοιράζεται τον βασικό σχεδιασμό του αμαξώματος με ένα σχετικό αυτοκίνητο δρόμου - ώστε να λάβει την απαραίτητη ομολογκασιόν.
Αν και οι τεχνικές λεπτομέρειες του GR GT παραμένουν κρυφές, ο ήχος του πρωτότυπου GT3 στο φετινό Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood -το οποίο έφερε μια τεράστια πίσω πτέρυγα- είναι αναμφισβήτητα ενός πολύστροφου V8.
Το πιο ήσυχο πρωτότυπο του αυτοκινήτου παραγωγής υποδηλώνει την προσθήκη κάποιου είδους υβριδικής υποβοήθησης, πιθανότατα για την τήρηση των ολοένα και πιο αυστηρών κανονισμών εκπομπών ρύπων.
Αν και κανένα μοντέλο GR δεν χρησιμοποιεί επί του παρόντος υβριδικό σύστημα κίνησης, η Toyota Gazoo Racing δοκιμάζει εκτενώς την τεχνολογία. Μάλιστα, πρωτότυπα που εντοπίστηκαν στο Nurburgring έφεραν κίτρινα προειδοποιητικά αυτοκόλλητα, τα οποία είναι υποχρεωτικά για την επισήμανση οχημάτων που περιέχουν σύστημα ηλεκτρικού ρεύματος υψηλής τάσης.
Ο Hiroyuki Yamada, μηχανικός της GR, επιβεβαίωσε ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν υβριδικά συστήματα σε μελλοντικά αυτοκίνητα και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, με στόχο την περαιτέρω βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα.
Ο επικεφαλής της Gazoo Racing, Masahito Watanabe, δήλωσε πρόσφατα ότι η Toyota ακολουθεί μια προσέγγιση «πολλαπλών οδών» για τα σπορ αυτοκίνητα, αντί να επενδύει στην αμιγή ηλεκτροκίνηση. Η Toyota εξακολουθεί να πιστεύει ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης έχει δυνατότητες, συμπεριλαμβανομένης της καύσης υδρογόνου, η οποία μπορεί να είναι μέρος της γραμμής μηδενικών εκπομπών.
Όσον αφορά στις επιδόσεις, το GT3 αναμένεται να αποδίδει περίπου 500-600 ίππους και να ζυγίζει το πολύ 1300 kg. Το αυτοκίνητο δρόμου, με την προσθήκη του υβριδικού συστήματος, αναμένεται να πλησιάσει τους 700 hp, ανταγωνιζόμενο την Aston Martin Vantage S των 671 hp.
Ωστόσο, όπως είναι λογικό, το αυτοκίνητο δρόμου πιθανότατα θα είναι σημαντικά βαρύτερο, ίσως κατά 300 kg ή και περισσότερο, λόγω της προσθήκης ηχομόνωσης και υβριδικού εξοπλισμού.
Οι αναλογίες του πρωτότυπου υποδηλώνουν διάταξη κινητήρα πίσω από τον εμπρός άξονα και μπροστά από τον οδηγό. Φημολογείται επίσης ότι η κατασκευή θα κάνει εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων πάνω από ένα πλαίσιο αλουμινίου για τη μείωση του βάρους και την αύξηση της ακαμψίας.
Αν και αρχικές φήμες υποστήριζαν ότι μόνο το αγωνιστικό θα έφερε το σήμα της Toyota, ενώ η έκδοση δρόμου θα πωλούνταν ως Lexus (πιθανώς LFR), φαίνεται ότι και οι δύο εκδόσεις θα υπάγονται στην ομπρέλα της Gazoo Racing (GR).
Μια πινακίδα στο Fuji Speedway, στην πίστα που ανήκει στην Toyota στη σκιά του όρους Φούτζι, παρουσίασε τα τρία υπεραυτοκίνητα της Toyota/Lexus (2000GT, LFA, νέο μοντέλο) και αποκάλυψε το λογότυπο «GR» για το επερχόμενο μοντέλο, επιβεβαιώνοντας ότι πρόκειται αναμφισβήτητα για προϊόν της Toyota.
Μετά την αποκάλυψή του, το νέο GR GT θα βρει τη θέση του στην κορυφή της γκάμας της Gazoo Racing, πάνω από τα GR Yaris, GR Corolla, GR86 και GR Supra.