https://www.audi.gr/el/models/q3/q3-sportback/

Πότε πεθαίνουν οι μπαταρίες των plug-in υβριδικών -Τι έδειξε νέα έρευνα

BMW PHEV

Οι μπαταρίες των plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV) χάνουν μέρος της απόδοσής τους με την πάροδο του χρόνου - και η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC διερεύνησε το μέγεθος αυτής της φθοράς.

Σε συνεργασία με την εταιρεία ελέγχου μπαταριών Aviloo, η ADAC ανέλυσε περίπου 28.500 μετρήσεις της «κατάστασης υγείας» (State of Health / SoH) μπαταριών σε οχήματα έξι διαφορετικών κατασκευαστών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ένδειξη SoH δείχνει ποιο ποσοστό της αρχικής χωρητικότητας της μπαταρίας παραμένει διαθέσιμο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ADAC και της Aviloo, η γήρανση της μπαταρίας διαφέρει σημαντικά ανάλογα με τον κατασκευαστή και το πόσο συχνά το όχημα κινείται αποκλειστικά ηλεκτρικά.

Σε γενικές γραμμές, εκτιμάται ότι η μπαταρία στους περισσότερους τύπους οχημάτων θα αντέξει για όλη τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου. Ωστόσο, όσο μεγαλύτερο είναι το ποσοστό ηλεκτρικής οδήγησης, τόσο περισσότερους κύκλους φόρτισης πραγματοποιεί η μπαταρία, κάτι που οδηγεί σε ταχύτερη φθορά.

Αναλύοντας τα δεδομένα ανά κατασκευαστή, η εικόνα έχει ενδιαφέρον. Τα μοντέλα της Mercedes-Benz εμφανίζουν τη μικρότερη φθορά στη διάρκεια ζωής τους. Στα οχήματα του ομίλου Volkswagen, η γήρανση κινείται σε σταθερά επίπεδα, με λίγες μόνο εξαιρέσεις που δείχνουν εντονότερη επιδείνωση. Τα μοντέλα του Ομίλου BMW παρουσιάζουν επίσης αναμενόμενη φθορά, ωστόσο παρατηρείται μεγαλύτερος αριθμός περιπτώσεων με σημαντικά μειωμένη διάρκεια ζωής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα plug-in υβριδικά της Ford δείχνουν πιο έντονη φθορά νωρίς στη ζωή τους, η οποία στη συνέχεια σταθεροποιείται. Παρ’ όλα αυτά, τα διαθέσιμα δεδομένα για οχήματα με υψηλά χιλιόμετρα παραμένουν περιορισμένα, γεγονός που δυσκολεύει την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων για τη μακροχρόνια αντοχή.

Ιδιαίτερη είναι η περίπτωση της Mitsubishi, καθώς αρκετά οχήματα στη μελέτη εμφάνισαν σημαντική φθορά μπαταρίας ακόμη και σε σχετικά χαμηλή χιλιομετρική απόσταση, η οποία ωστόσο σταθεροποιείται με την πάροδο του χρόνου.

Η ευρεία διακύμανση των αποτελεσμάτων δείχνει τη σημασία του ελέγχου της μπαταρίας πριν από την αγορά ενός μεταχειρισμένου plug-in υβριδικού. Βάσει της εμπειρίας τους, οι ειδικοί της ADAC συνιστούν οι ενδείξεις SoH να είναι τουλάχιστον 92% στα 50.000 km, 88% στα 100.000 km, 84% στα 150.000 km και τουλάχιστον 80% στα 200.000 km.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν οι τιμές είναι αισθητά χαμηλότερες, αυτό μπορεί να υποδηλώνει υπερβολική φθορά ή ελαττωματικά στοιχεία της μπαταρίας. Η αντικατάσταση μπαταρίας σε ένα μεταχειρισμένο plug-in υβριδικό μπορεί, στη χειρότερη περίπτωση, να σημαίνει απώλεια ολόκληρης της αξίας αγοράς του αυτοκινήτου, προειδοποιεί η ADAC. Η Λέσχη ζητά από τους κατασκευαστές να διασφαλίζουν ότι οι μπαταρίες των PHEV θα αντέχουν τουλάχιστον 200.000 km, ακόμη και με υψηλό ποσοστό ηλεκτρικής οδήγησης.

Οι οδηγοί plug-in υβριδικών μπορούν να συμβάλουν ενεργά στη μακροζωία της μπαταρίας τους, αποφεύγοντας τη φόρτιση στο 100% κάθε φορά, συμβουλεύει η ADAC. Η φόρτιση μεταξύ 20% και 80% θεωρείται ιδιαίτερα «φιλική» για τη μπαταρία. Όσοι γνωρίζουν εκ των προτέρων ότι σκοπεύουν να κινούνται κυρίως ηλεκτρικά, ίσως θα πρέπει να στραφούν απευθείας σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως δείχνουν τα μακροχρόνια τεστ της ADAC, τα περισσότερα σύγχρονα ηλεκτρικά μοντέλα είναι πλέον απόλυτα κατάλληλα για καθημερινή χρήση - και χάρη στις μεγαλύτερες μπαταρίες τους, απαιτούν λιγότερους κύκλους φόρτισης, προσφέροντας έτσι μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και αξιοπιστία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ