Πότε έρχονται τα νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη;

Ηλεκτρικά λεωφορεία

Ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ότι έως το 2030 θα γίνουν 188 έργα στην Ελλάδα ύψους 27,6 δισ. ευρώ

Για τη νέα στρατηγική στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μίλησε ο νέος Υπουργός κ. Χρήστος Σταϊκούρας επισημαίνοντας στην εφημερίδα «Τα Νέα» πως ο τομέας υποδομών και μεταφορών αποτελεί δυνητικό ισχυρό συντελεστή προώθησης του ρυθμού μεγέθυνσης και βιώσιμης ανάπτυξης της οικονομίας, αποκέντρωσης και ανάπτυξης όλης της επικράτειας, δημιουργίας θέσεων απασχόλησης, βελτίωσης των όρων ζωής και της καθημερινότητας όλων των πολιτών, ενίσχυσης της κοινωνικής συνοχής.

Επίσης ο κ. Σταϊκούρας αποκάλυψε ότι έχει δρομολογηθεί η ανανέωση του υφιστάμενου «γερασμένου» στόλου των λεωφορείων, με την προμήθεια 650 νέων οχημάτων μηδενικών ρύπων, ηλεκτρικών και φυσικού αερίου, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και το ΕΣΠΑ και τα πρώτα νέα λεωφορεία αναμένεται να ενταχθούν στους στόλους των δύο πόλεων στις αρχές του 2024.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά στον τομέα των έργων ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι το αναπτυξιακό σχέδιο για την Ελλάδα του 2030 περιλαμβάνει 188 σημαντικά έργα, με συνολικό προϋπολογισμό 27,6 δισ. ευρώ.

Ανάμεσά τους και εμβληματικά έργα, όπως είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης (ΒΟΑΚ), ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου, ο άξονας Μπράλος-Άμφισσα, οι επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας.

Σχετικά με τον σιδηρόδρομο ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι ο ελληνικός σιδηρόδρομος, εδώ και δεκαετίες, έχει ανοικτά ζητήματα. «Την τρέχουσα περίοδο θα εργαστούμε όλοι μας εντατικά, με συλλογική και ατομική ευθύνη, ώστε να πετύχουμε ουσιαστική αντιμετώπιση των ανοικτών ζητημάτων ασφάλειας και ποιότητας των υποδομών και των μεταφορών. Η προσπάθειά μας θα βασίζεται σε τρεις πυλώνες:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρώτον, στη διασφάλιση και αναβάθμιση της ορθής, ασφαλούς και ποιοτικής λειτουργίας του υφιστάμενου δικτύου.

Δεύτερον, στη γεωγραφική επέκταση του υφιστάμενου δικτύου και τη διασύνδεσή του με άλλα δίκτυα και υποδομές, ώστε να γίνει ένα πραγματικά ανταγωνιστικό, χρήσιμο και ασφαλές μέσο μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων.

Τρίτον, στην ανασυγκρότηση της δομής της αγοράς, ώστε να δημιουργηθεί ένα βιώσιμο οικοσύστημα «δρώντων» σε αυτή.

Στην παρούσα φάση θα προωθήσουμε την άμεση ολοκλήρωση των προσλήψεων, που έχουν δρομολογηθεί για τον ΟΣΕ, και την προώθηση εκτεταμένων έργων συντήρησης της σιδηροδρομικής υποδομής, για το οποίο οι σχετικές διαδικασίες έχουν ήδη εκκινήσει και έχουν εξασφαλιστεί οι απαραίτητοι πόροι. 

Επίσης, σημαντική επιδίωξή μας είναι η στενή παρακολούθηση και τήρηση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τις συμβάσεις του ελληνικού Δημοσίου με τον ΟΣΕ και τον πάροχο σιδηροδρομικών υπηρεσιών.

Τα συχνά φαινόμενα διακοπής της λειτουργίας του δικτύου, δεν γίνονται αποδεκτά. Η αξιολόγηση όλων των εμπλεκόμενων, όπως και η εσωτερική και εξωτερική λογοδοσία, θα είναι τακτική.»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ