Το πόρισμα μιας μελέτης που διενεργήθηκε πρόσφατα, αναφέρει πως τα plug-in υβριδικά που θεωρούνται ως η πιο… πράσινη εναλλακτική λύση, όσον αφορά τους θερμικούς κινητήρες, εκπέμπουν έως και 5 φορές περισσότερο CO₂.
Στα χαρτιά παρουσιάζονται ως ιδιαίτερα οικολογικά, αλλά στην πραγματικότητα, η κατάσταση είναι σημαντικά διαφορετική. Αυτό που αποδείχθηκε είναι πως παίζει μεγάλο ρόλο ο «συντελεστής χρησιμότητας». Με απλά λόγια το πόσο συχνά χρησιμοποιούν οι οδηγοί τον ηλεκτροκινητήρα τους. Επισήμως, το ποσοστό αναφερόταν στο 84%, όμως σε κανονικές συνθήκες κυκλοφορίας, προέκυψε ότι είναι 27% περίπου.
Επομένως, ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί πολύ περισσότερο από ότι έχει υπολογιστεί πως θα συνέβαινε. Άρα είναι δύσκολο να ισχυριστεί κανείς πως έχουμε μηδενικές εκπομπές ρύπων. Εκτός ότι ρυπαίνουν το περιβάλλον, αποσπούν και πιο πολλά χρήματα από τα πορτοφόλια των ιδιοκτητών, λόγω της υψηλότερης κατανάλωσης σε καύσιμα. Δεν την… πληρώνει λοιπόν μόνο ο πλανήτης, αλλά και ο πελάτης.
BUY NOW
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν υποσχεθεί εδώ και χρόνια πιο «καθαρά» νούμερα CO₂, για να αποφύγουν πρόστιμα, επωφελούμενες τα κέρδη. Τώρα, οι αρχές στην Ευρώπη προσπαθούν να βάλουν μια τάξη, ετοιμάζοντας νέους τρόπους στους υπολογισμούς. Οι αλλαγές ωστόσο έρχονται αργά. Και αυτό συνεπάγεται χιλιάδες πωλήσεις αυτοκινήτων μέχρι να το συνειδητοποιήσουν όλοι.
Τα σύγχρονα PHEV είναι τα μοντέλα που υποστηρίζονται από τις εταιρείες ότι θα μας… σώσουν. Η προϋπόθεση είναι πως θα πρέπει να οδηγούνται προσεκτικά μέσα στην πόλη και να έχουν γεμάτη μπαταρία. Επίσης θα πρέπει να είναι καλός και ο καιρός. Σε αντίθετη περίπτωση, μπαίνει σε λειτουργία ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, ο οποίος καταναλώνει εν τέλει περισσότερο από όσο νομίζαμε.