Πώς θα επιτευχθεί η «πράσινη» μετάβαση στις μεταφορές;

van100

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και μεταφορών τόνισε ότι τα επόμενα χρόνια αποτελούν μια μοναδική ευκαιρία για τη βελτίωση των Μεταφορών.

Η ηλεκτροκίνηση και υδρογονοκίνηση αλλά και τα φιλικά προς το περιβάλλον Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του σχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ώστε να επιτευχθεί η λεγόμενη «πράσινη» μετάβαση στις μεταφορές και να αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης.

«Οι έννοιες της αντιμετώπισης των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής (mitigation), αλλά και της προσαρμογής (adaptation) μπαίνουν στο λεξιλόγιό μας, αλλά και στην προτεραιοποίηση στην εξεύρεση χρηματοδότησης σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Πρέπει να βρίσκουμε πόρους, για να πετύχουμε την Πράσινη Μετάβαση, αλλά και να αντιμετωπίσουμε τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης. Σε αυτή την κατεύθυνση κινούμαστε μεθοδικά και συστηματικά» τόνισε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στην ομιλία του στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση του Ελληνικού Επιμελητηριακού Επιχειρηματικού Συνδέσμου Μεταφορών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κ. Σταϊκούρας στην ομιλία του ανέπτυξε διεξοδικά τους τέσσερις πυλώνες, στους οποίους εδράζονται οι πολιτικές του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με στόχο την επιτάχυνση της διαδικασίας της Πράσινης Μετάβασης στη χώρα μας.

Αυτοί είναι:

  1. Η Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα.
  2. Η ηλεκτροκίνηση και υδρογονοκίνηση
  3. Τα φιλικά προς το περιβάλλον Μέσα μαζικής μεταφοράς
  4. Οι βιώσιμες και ανθεκτικές υποδομές.

Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στις 29 Υπουργικές Αποφάσεις για την προώθηση των Σχεδίων Βιώσιμης Κινητικότητας, την ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων με νέα οχήματα, την δημιουργία κατάλληλων υποδομών για την ηλεκτροκίνηση, αλλά και την προώθηση περισσότερο ΜΜΜ φιλικών προς το περιβάλλον, όπως το Μετρό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε δε, στην συντήρηση των έργων, αλλά και στην προτεραιοποίηση και την ορθολογική διαχείριση πόρων για τη νέα γενιά έργων, καθώς επίσης και τον ρόλο του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα.

Τις πρωτοβουλίες αλλά και τους στόχους του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε η χώρα να γίνει κλιματικά ουδέτερη έως το 2050, περιέγραψε απ΄ την πλευρά της η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας της η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε  διεξοδικά  στην πρωτοβουλία «Fit for 55», η οποία έχει ως στόχο τη μείωση κατά τουλάχιστον 55% των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου έως το 2030, τονίζοντας ότι απαιτείται να «δημιουργήσουμε μια νέα πολιτική, προσαρμοσμένη στην ελληνική πραγματικότητα». Σύμφωνα με την κυρία Αλεξοπούλου το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται στο επίκεντρο αυτών των προκλήσεων, οι οποίες - όπως επισήμανε - «απαιτούν από εμάς να εξελίξουμε τις πρακτικές μας και να ανακαλύψουμε καινοτόμες λύσεις».

Η κυρία Αλεξοπούλου υπογράμμισε, επίσης, ότι «τα επόμενα χρόνια αποτελούν μια μοναδική ευκαιρία για τη βελτίωση των Μεταφορών. «Θέλουμε η Ελλάδα να εξελιχθεί σε πρότυπο πράσινης μετάβασης, αλλά και ψηφιακής εξωστρέφειας αξιοποιώντας και την δική σας συμβολή», κατέληξε απευθυνόμενη στο Σώμα της Γενικής Συνέλευσης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ