Πώς μπορείς να μετατρέψεις ένα Euro 5 αυτοκίνητο σε Euro 6;

εκπομπές ρύπων euro 5 euro 6

Στον απόηχο του dieselgate και με αφορμή το νέο σκάνδαλο με τους ρύπους με στόχο πάλι τη VW, οι Γερμανοί έχουν λανσάρει μια νέα σειρά τροποποιήσεων αναβάθμισης των ντίζελ οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα.

Το συγκεκριμένο σύστημα αναβάθμισης των Euro 5 ντίζελ στα πρότυπα του Euro 6 ξεκίνησε να εφαρμόζεται στη Γερμανία από το 2019. Ειδικότερα, το υπουργείο Μεταφορών της χώρας έδωσε αρχικά έγκριση στην εταιρεία Twintec-Baumot να παρεμβαίνει σε παλαιότερα πετρελαιοκίνητα μοντέλα των Mercedes, VW, Audi, SEAT, Skoda, ΒMW και Volvo και να τα αναβαθμίζει με βάση τη νεότερη νόρμα του προτύπου Euro 6. Στη συνέχεια ακολούθησαν και άλλες εταιρείες, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να προσφέρεται αυτή η δυνατότητα σε αυτοκίνητα των περισσότερων μαρκών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H εν λόγω αναβάθμιση επεμβαίνει-κυρίως- στον τομέα των οξειδίων του αζώτου ΝΟx, που ήταν και παραμένει το βασικό πρόβλημα των πετρελαιοκινητήρων, και έτσι, εκτός της επαναπρογραμμάτισης του λογισμικού του μοτέρ, προστίθεται ειδικό σύστημα ψεκασμού ουρίας (AdBlue). Το κόστος της μετατροπής υπολογίζεται στα 3.000 ευρώ και πλέον, πολλές εταιρείες αυτοκινήτου στη Γερμανία συμμετέχουν με ειδική επιδότηση στους κατόχους, προκειμένου να μετριάσουν το οικονομικό βάρος για τον καταναλωτή.

Σύμφωνα με μετρήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί, τα επίπεδα NOx μπορεί να μειωθούν έως και 40% σε ένα παλιό Euro 5 ντίζελ, ενώ επιπλέον, όπως αναφέρεται στον γερμανικό τύπο, η ισχύς του αυτοκινήτου μειώνεται κατά ένα μικρό ποσοστό μετά την αναβάθμιση. Μέχρι στιγμής, οι εταιρείες που προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα στη Γερμανία, οφείλουν να παρέχουν εγγύηση 5 ετών και 100.000 χιλιομέτρων στους κατόχους που προχωρούν σε κάτι τέτοιο.

Τέλος, να σημειώσουμε, πως δυνατότητα αναβάθμισης παρέχεται επίσης στη Γερμανία και για τα Euro 4 ντίζελ σε Euro 5, με κόστος που μπορεί να φτάσει τα 7.000 ευρώ.

Στην Ελλάδα, προς το παρόν και με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, δεν μπορεί να γίνει αυτή η μετατροπή, αφού ακόμη και εάν κάποιος το κάνει τεχνικά, το αυτοκίνητο δεν μπορεί να πιστοποιηθεί.

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ