AdBlue: Τι είναι και σε τι χρησιμεύει στους diesel κινητήρες;

Adblue

Στην καταπολέμηση των ρύπων οι σύγχρονοι diesel κινητήρες χρησιμοποιούν το υγρό που μας είναι γνωστό ως AdBlue. Τι είναι όμως και σε τι χρησιμεύει;

Στο δρόμο προς ένα βιώσιμο μέλλον, κατασκευαστές και κυβερνήσεις προσπαθούν να μειώσουν όλο και περισσότερο τους ρύπους που εκπέμπουν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης. Φυσικά από τα μέτρα δεν εξαιρούνται ούτε οι κινητήρες πετρελαίου, οι οποίοι δέχονται και τη «μεγαλύτερη» πίεση αναφορικά με τους ρύπους που εκπέμπουν. Το AdBlue είναι μία από τις σημαντικότερες λύσεις που έχουν βρει οι κατασκευαστές για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων και εφαρμόζεται πλέον σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου. Τι είναι όμως και σε τι χρησιμεύει;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ως προϊόν το AdBlue είναι σήμα κατατεθέν του Γερμανικού Συνδέσμου Αυτοκινητοβιομηχανιών (German Association of Automobile industry -VDA), ο οποίος έχει κατοχυρώσει το συγκεκριμένο όνομα με το οποίο έχει γίνει γνωστό σχεδόν σε όλο τον κόσμο. Η παραγωγή του Adblue πραγματοποιείται σύμφωνα με το πρότυπο ISO 22241 και μπορείτε να το βρείτε στην αγορά και με άλλα ονόματα, κατάλληλο για χρήση στο diesel αυτοκίνητο σας, εφόσον όμως η παραγωγή του έχει γίνει κατά ISO 22241 -αναγράφεται πάνω στη συσκευασία.

Τι είναι το AdBlue

Το AdBlue είναι υγρό διάλυμα που αποτελείται από 32,5% ουρία (CO(NH2)2) υψηλής καθαρότητας και 67,5% απιονισμένο νερό και παράγεται συνθετικά από αμμωνία (NH₃) και διοξείδιο του άνθρακα (CO2). ˜

Είναι ένα μη εύφλεκτο, μη εκρηκτικό και αβλαβές για το περιβάλλον υγρό και μπορεί να μεταφέρεται με ασφάλεια. Εάν χυθεί κατά λάθος πάνω σας ή στο αυτοκίνητό σας, απλά ξεπλύνετε με νερό.

Η ουρία είναι προϊόν της αγροχημικής βιομηχανίας και χρησιμοποιείται ευρέως στην παραγωγή λιπασμάτων, ενώ ως οργανική ένωση χρησιμοποιείται και από τον ανθρώπινο οργανισμό και τα θηλαστικά γενικώς για πάρα πολλές διαδικασίες. Κυριότερη από αυτές είναι η αποβολή του αζώτου, μέσω των ούρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε τι χρησιμεύει το AdBlue;

Με κύριο «ενεργό» συστατικό την ουρία, το AdBlue μετατρέπει έως και το 85% των βλαβερών για την ατμόσφαιρα οξειδίων του αζώτου (ΝΟx), που προέρχονται από τα καυσαέρια του πετρελαιοκίνητου οχήματος σας, σε αβλαβές άζωτο και υδρατμούς. Έτσι το εν λόγω υγρό διάλυμα, σε συνδυασμό με την καταλυτική τεχνολογία SCR, συντελεί στη δραστική μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και επιτρέπει στους κινητήρες πετρελαίου των αυτοκινήτων να περνούν τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων Euro 6.

Το AdBlue χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου, τα οποία φέρουν καταλυτικό σύστημα τεχνολογίας SCR, αλλά και βαρέα οχήματα όπως φορτηγά και λεωφορεία.

Η τεχνολογία SCR (Selective Catalytic Reduction ή Εκλεκτική Καταλυτική Αναγωγή αν προτιμάτε), σε συνδυασμό με τη χρήση υγρού διαλύματος ουρίας, είναι ένα από τα κυριότερα συστήματα που επέλεξαν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας ώστε να συμμορφωθούν οι diesel κινητήρες των επιβατικών με το πρότυπο Euro 6 και τη μείωση των ρυπογόνων εκπομπών.

Πώς το AdBlue μειώνει τους ρύπους

Για να μειώσει του βλαβερούς ρύπους που εκπέμπει ένας κινητήρας πετρελαίου, το AdBlue ψεκάζεται από το σύστημα στο σωλήνα της εξάτμισης, που βρίσκεται πριν από τον καταλύτη. Όταν θερμανθεί μέσα στην εξάτμιση, αποσυντίθεται σε αμμωνία (ΝΗ3) και διοξείδιο του άνθρακα (CO2) και με την αντίδραση που κάνει το οξείδιο του αζώτου μετατρέπεται σε αβλαβές άζωτο (Ν2) και νερό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χρειάζεται το αυτοκίνητο μου AdBlue;

Οι κάτοχοι ενός σύγχρονου αυτοκινήτου με diesel κινητήρα σίγουρα γνωρίζουν πόσο σημαντικό είναι το AdBlue για το μοτέρ τους. Ούτως ή άλλως δεν θα μπορούσαν να μην το γνωρίζουν αφού οι δικλείδες ασφάλειας που έχουν προβλέψει οι κατασκευαστές μπορούν να οδηγήσουν ακόμη και στην πλήρη ακινητοποίηση του οχήματος σε περίπτωση μη πλήρωσης του δοχείου ουρίας. Τα diesel αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν AdBlue προειδοποιούν τους κατόχους τους με σχετική ένδειξη αν το σχετικό δοχείο χρειάζεται πλήρωση, περίπου 2.500 χλμ. πριν από την πλήρη κατανάλωση του. Σε ένα μέσο αυτοκίνητο αυτής της τεχνολογίας απαιτείται η πλήρωση της δεξαμενής του AdBlue περίπου κάθε 10.000 χλμ.

Αν θέλετε και εσείς να γνωρίζετε αν ένα diesel αυτοκίνητο που σας ενδιαφέρει έχει καταλυτική τεχνολογία SCR μπορείτε να συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο του κατασκευαστή, να επικοινωνήσετε με την αντιπροσωπεία του αυτοκινήτου ή/και να ελέγξετε οι ίδιοι για το χαρακτηριστικό στόμιο πλήρωσης του δοχείου AdBlue, το οποίο βρίσκεται συνήθως δίπλα από εκείνο για την πλήρωση του ρεζερβουάρ πετρελαίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε εδώ τα καινούργια μοντέλα που θα μπαίνουν ελεύθερα στον Δακτύλιο

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ