Πως η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί την οδική ασφάλεια

intelligence1

Οι κατασκευαστές οχημάτων και οι ειδικοί σε θέματα ασφάλειας ζητούν τη δημιουργία βάσης δεδομένων για όλα τα όρια ταχύτητας στο οδικό δίκτυο της ΕΕ.

Εν όψει μιας βασικής «τριμερούς» συνάντησης μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τους κανόνες που διέπουν τα «Ευφυή Συστήματα Μεταφορών», οι κατασκευαστές οχημάτων και οι ειδικοί σε θέματα ασφάλειας προειδοποιούν για τις συνέπειες στην οδική ασφάλεια και την προώθηση της υποβοηθούμενης και της αυτοκινητοβιομηχανίας οδήγηση εάν η ΕΕ αφαιρέσει την πλειονότητα των δρόμων από μια προγραμματισμένη βάση δεδομένων με αλλαγές στα όρια ταχύτητας στο οδικό δίκτυο της ΕΕ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι ακριβείς ψηφιακοί χάρτες πληροφοριών ορίου ταχύτητας είναι ζωτικής σημασίας για συστήματα ασφαλείας όπως το Intelligent Speed ​​Assistance (ISA) τα χαρακτηριστικά υποβοηθούμενης οδήγησης και τα πλήρως αυτοματοποιημένα οχήματα. Το ISA είναι υποχρεωτικό χαρακτηριστικό σε όλα τα νέα μοντέλα οχημάτων στην ΕΕ από τον Ιούλιο του 2022 και για όλα τα νέα οχήματα που πωλούνται από τον Ιούλιο του 2024). Οι πληροφορίες πρέπει να ενημερώνονται τακτικά καθώς αλλάζουν τα όρια ταχύτητας. Ωστόσο, τα κράτη μέλη της ΕΕ θα προσπαθήσουν να διαγράψουν τις προτεινόμενες απαιτήσεις για την ενημέρωση των αλλαγών στα όρια ταχύτητας από την πλειονότητα των ευρωπαϊκών δρόμων στις διαπραγματεύσεις στη σημερινή τριμερή συνάντηση για την οδηγία για τα ευφυή συστήματα μεταφορών (ITS).

Οι υποχρεωτικές ενημερώσεις στους ψηφιακούς χάρτες ορίων ταχύτητας και άλλες πληροφορίες κυκλοφορίας, όπως τα όρια βάρους γεφυρών, ανακοινώθηκαν για πρώτη φορά σε πρόταση οδηγίας που δημοσιεύθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Δεκέμβριο του 2021. Η Επιτροπή πρότεινε εύλογα να καλύπτονται όλοι οι δρόμοι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ



Ωστόσο, τα κράτη μέλη της ΕΕ θα απαιτήσουν να ισχύουν μόνο για αυτοκινητόδρομους, ορισμένους άλλους κύριους δρόμους και τις κεντρικές περιοχές λιγότερων από 100 πόλεων (γνωστές ως «αστικοί κόμβοι»).

Ο τόσο δραστικός περιορισμός της κάλυψης θα μείωνε σημαντικά την αποτελεσματικότητα και τις δυνατότητες ασφάλειας των ψηφιακών χαρτών ορίων ταχύτητας. Τα όρια ταχύτητας των αυτοκινητοδρόμων τείνουν επίσης να μην διαφέρουν πολύ, ενώ τα όρια ταχύτητας των εθνικών οδών συχνά αλλάζουν καθώς οι δρόμοι διέρχονται από τα κέντρα των πόλεων και τις αγροτικές περιοχές. Οι περισσότεροι αστικοί και αγροτικοί δρόμοι, όπου σημειώνεται η συντριπτική πλειονότητα των συγκρούσεων, δεν θα καλυφθούν εάν περάσουν οι αλλαγές.

Η ACEA και το ETSC ζητούν από τα κράτη μέλη να συμφωνήσουν να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τις αλλαγές θέσης ορίου ταχύτητας σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο της ΕΕ. Η αρχική πρόταση της Επιτροπής έδωσε στα κράτη μέλη πέντε χρόνια για να αρχίσουν να παρέχουν τις πληροφορίες, άφθονο χρόνο για να προετοιμάσουν τις απαραίτητες πληροφορίες και συστήματα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ