
Η ανάλυση των πωλήσεων 34 κατασκευαστών σε παγκόσμιο επίπεδο για το πρώτο εξάμηνο του 2025 αποκαλύπτει ότι ενώ πωλήθηκαν περισσότερα αυτοκίνητα σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν κατά 67%.
Πριν από λίγες ημέρες, ο Felipe Muñoz, αναλυτής της JATO Dynamics, υπολόγισε κατά προσέγγιση το κέρδος που βγάζει ο κάθε κατασκευαστής ανά αυτοκίνητο, λαμβάνοντας υπόψη τις πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου του 2025.
Τώρα ο αναλυτής επανέρχεται με μία πιο εμπεριστατωμένη ανάλυση, η οποία αποκαλύπτει ότι παρόλο που οι πωλήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2026 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό, το καθαρό κέρδος των κατασκευαστών έχει μειωθεί αισθητά.
BUY NOW
Οι 34 εταιρείες που μπήκαν στο «μικροσκόπιο» πούλησαν συνολικά 37,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα, αριθμός που αντιστοιχεί σε ποσοστιαία αύξηση 3% σε σύγκριση με το περσινό αντίστοιχο διάστημα.

Παρά την αύξηση στον όγκο πωλήσεων, τα συνολικά έσοδα μειώθηκαν στα 1,15 τρισεκατομμύρια ευρώ, καταγράφοντας πτώση 2% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2024. Από τα παραπάνω νούμερα ο Muñoz συμπεραίνει πως η μέση τιμή πώλησης ανά όχημα μειώθηκε από τα 32.419 ευρώ στα 30.708 ευρώ.
Παρόλο που η ανάλυση δεν περιλαμβάνει τους περισσότερους από τους Κινέζους κατασκευαστές, σύμφωνα με τον Muñoz η συνεχιζόμενη αύξηση του ανταγωνισμού που έχει επιφέρει η εμπορική επέκταση της Κίνας εξηγεί εν μέρει αυτή τη μείωση στη μέση τιμή ανά μονάδα.
Χαρακτηριστικό είναι ότι οι δύο Κινέζοι κατασκευαστές των οποίων οι πωλήσεις αναλύθηκαν -η BYD και η Geely-, αύξησαν τον όγκο παραγωγής τους κατά 33% και 47% αντίστοιχα, ωστόσο τα έσοδα αφενός της BYD αυξήθηκαν μόνο κατά 14%, αφετέρου της Geely παρέμειναν αμετάβλητα, σύμφωνα με τα ευρήματα της ανάλυσης.

Σύμφωνα με τον Muñoz, ακόμη πιο ανησυχητική είναι η πτώση της κερδοφορίας του κλάδου, την οποία αποδίδει στην αύξηση του ανταγωνισμού όπως αναφέραμε και παραπάνω, στην άνοδο του κόστους παραγωγής, στις ευρύτερες εμπορικές αναταραχές και στην αβεβαιότητα που έχουν προκαλέσει οι δασμοί που έχουν επιβάλει οι ΗΠΑ στις εισαγωγές αυτοκινήτων.
Τα καθαρά κέρδη, τα οποία «κατρακύλησαν» στα 22,6 δισεκατομμύρια ευρώ, σημείωσαν μείωση 67% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα το 2024, αφού το καθαρό περιθώριο κέρδους μειώθηκε από 6,1% σε 2,0% μέσα σε μόλις ένα έτος.
Από τις 34 εταιρείες που μπήκαν στο «μικροσκόπιο» του αναλυτή της JATO Dynamics, μόλις τρεις κατέγραψαν αύξηση στα καθαρά τους κέρδη: η Suzuki και η Ferrari κατά 9%, και η BYD κατά 2%. Παρακάτω ακολουθούν οι 5 πρώτοι κατασκευαστές βάσει περιθωρίου κέρδους (net margin) για το πρώτο μισό του 2025, ενώ ο μέσος όρος των 34 κατασκευαστών είναι 2%:
1. Ferrari 23,4%
2. Suzuki 9,1%
3. Kia 8,1%
4. Hyundai 7,2%
5. GWM (Great Wall Motor) 6,9%