BMW Head Banner

Λουκέτο σε μεγάλες αντιπροσωπείες αυτοκινήτων -Ποια αγορά βουλιάζει

Καινούργια αυτοκίνητα στη Ρωσία

Η ρωσική αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται σε πτώση, με τις συνέπειες της οικονομικής κατάρρευσης μετά την έναρξη της εμπόλεμης σύρραξης να γίνονται ολοένα και πιο αισθητές.

Η Ρωσία αποτελούσε ανέκαθεν μία από τις ισχυρές δυνάμεις όσον αφορά την αγορά αυτοκινήτων, αν μη τι άλλο εξαιτίας της εκτεταμένης έκτασής της, αφού με επιφάνεια 17.075.400 τετραγωνικών χιλιομέτρων, αποτελεί τη μεγαλύτερη χώρα στον κόσμο, καταλαμβάνοντας το μεγαλύτερο μέρος του ανατολικού μέρους της Ευρώπης και σχεδόν όλη τη Βόρεια Ασία.

Αυτό, παραδοσιακά σήμαινε, πως διατηρούσε μια αρκετά ισχυρή αγορά αυτοκίνητων, σε όλα τα μήκη της. Ωστόσο, μετά την πλήρη εισβολή στην Ουκρανία,η αγορά άρχισε να εμφανίζει σημαντικά κενά, καθώς τόσο η φυγή μεγάλων δυτικών εταιρειών όσο και η αυξημένη χρηματοδότηση προς στρατιωτικές τεχνολογίες οδήγησαν σε μεταφορά πόρων μακριά από κρίσιμους τομείς της αγοράς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρόβλημα επηρέασε άμεσα και την αγορά αυτοκινήτου, αφού παρά τη διαθεσιμότητα υπάρχοντών μοντέλων, οι Ρώσοι δεν έχουν πλέον την αγοραστική δύναμη να προμηθευτούν νέα οχήματα. Από την αρχή του 2025, εκατοντάδες αντιπροσωπείες έχουν χρεοκοπήσει, ενώ περίπου το 30% των υπολοίπων κινδυνεύει άμεσα με λουκέτο. Οι πωλήσεις επιβατικών οχημάτων έχουν μειωθεί 2–2,5 φορές σε σχέση με δέκα χρόνια πριν. Μόνο φέτος, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων έχουν μειωθεί κατά πάνω από 20% σε σύγκριση με το 2024. Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο 2025, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 23% σε σχέση με πέρυσι, και εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του έτους θα είναι περίπου 20% χαμηλότερες, με συνολικές πωλήσεις κάτω από 1,25 εκατομμύριο οχήματα.

Ως άμεσο αποτέλεσμα, εκατοντάδες αντιπροσωπείες αυτοκινήτων όλων των μαρκών κατεβάζουν ρολά, συμπεριλαμβανομένων και των κινεζικών εταιρειών που είχαν καλύψει μεγάλο μέρος της αγοράς, αξιοποιώντας τις στενές εμπορικές σχέσεις Ρωσίας – Κίνας. Από τον Ιανουάριο έως τις αρχές Σεπτεμβρίου, ο αριθμός των αντιπροσωπειών μειώθηκε κατά 9%, φτάνοντας τις 7.284, σύμφωνα με στοιχεία της Yandex.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν ότι τα οικονομικά προβλήματα πλήττουν περισσότερο τα αστικά κέντρα. Στο Rostov-on-Don οι αντιπροσωπείες μειώθηκαν κατά 29,3%, στη Voronezh κατά 19% και στο Krasnoyarsk κατά 17%.

Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι η βασική αιτία της κρίσης είναι η έλλειψη ζήτησης από το κοινό, γεγονός που καθιστά σχεδόν αδύνατη τη λειτουργία μιας αντιπροσωπείας που πουλά μόλις 220–250 αυτοκίνητα τον χρόνο. Επιπλέον, ως κύριοι παράγοντες που εντείνουν την κρίση αναφέρονται τα υψηλά επιτόκια δανείων αυτοκινήτων, η περιορισμένη πρόσβαση σε χρηματοδότηση, η αύξηση των τιμών λόγω φόρων, ο υψηλός πληθωρισμός και η ανάγκη των καταναλωτών να εξοικονομούν κάθε διαθέσιμο πόρο

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ