Ποιος προτείνει είσοδο με χρέωση στα παλιά αυτοκίνητα στο κέντρο της Αθήνας;

Κίνηση αυτοκινήτων

Προτάσεις για την αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και τον μετριασμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης κατατέθηκαν στο «1ο Συνέδριο Energy Save».

Στο μεγάλο πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην πρωτεύουσα, αλλά και των υψηλών επιπέδων ρύπανσης που προκαλούνται από τον γερμασμένο στόλο κυκλοφορούντων ΙΧ εστίασε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), Γιώργος Βασιλάκης, κατά την ομιλία του στο «1ο Συνέδριο Energy Save» που υλοποείται στο πλαίσιο έκθεσης αυτοκινήτου, «Αυτοκίνηση-Electromobility 2023».

Ο κ. Βασιλάκης αναφέρθηκε στην ανάγκη θέσπισης αντικινήτρων, τα οποία θα αποτρέπουν τη μη λελογισμένη χρήση των ΙΧ και δη όσων λόγω παλαιότητας έχουν μεγάλο αντίκτυπο στο περιβάλλον, προτείνοντας την αντικατάσταση του υφιστάμενου συστήματος «μονών-ζυγών» με ένα σύστημα όπου θα πρωταγωνιστεί ένα «πράσινο» αυτοκόλλητο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό θα έχει ετήσια ισχύ και θα κοστίζει από 40 έως 140 ευρώ, κόστος που θα προσδιορίζεται με βάση την παλαιότητα του οχήματος.

1o συνέδριο Energy Save βασιλάκης
Πρόεδρος ΣΕΑΑ, Γιώργος Βασιλάκης

Σημειώνεται ότι αυτά τα χρήματα (40-140 ευρώ) θα αξιοποιούνται από την πολιτεία προκειμένου αυτή να χρηματοδοτεί με ένα ποσό της τάξης των 1.000 ευρώ κάθε πολίτη ο οποίος αποσύρει το παλιό και ρυπογόνο ΙΧ του.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το εν λόγω ποσό το 1.000 ευρώ θα λειτουργήσει ως ένα ιδιαίτερα σημαντικό κίνητρο για τους κατόχους παλαιών ΙΧ, δεδομένου ότι η αντικειμενική αξία των περισσότερων από αυτών -λόγω παλαιότητας- δεν υπερβαίνει τα 300 ευρώ.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλάκης, «πρόκειται για ένα αυτοχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα, το οποίο θα μπορέσει να κάνει τη διαφορά και να δούμε στην πράξη μείωση της κυκλοφορίας και της γήρανσης του στόλου».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπροσθέτως, αναφέρθηκε σε κάποια προβλήματα που, σύμφωνα με τον ίδιο, χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης, εστιάζοντας στις χαμηλές περιβαλλοντικές ανησυχίες που χαρακτηρίζουν μεγάλη μερίδα των οδηγών, τη μη πρόθεσή τους να περιορίσουν τη χρήση ΙΧ επιλέγοντας άλλα μέσα μετακίνησης όπως τα ΜΜΜ και τα οχήματα μικροκινητικότητας, αλλά και στις μικρές θητείες των κυβερνήσεων που αποτελούν τροχοπέδη στη λήψη πρωτοβουλιών που θα έχουν μακροπρόθεσμα οφέλη στην κοινωνία.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ