citroen aposirsi

Ποιοι είναι νικητές και ποιοι χαμένοι από την απόφαση της ΕΕ για τα αυτοκίνητα;

δριφτ

Η αλλαγή είναι πιθανό να επιβραδύνει την υιοθέτηση των ηλεκτρικών ΙΧ, αλλά τα πρότυπα εκπομπών παραμένουν αυστηρά, ενθαρρύνοντας τα συνθετικά καύσιμα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε μια σημαντική αλλαγή που θα αλλάξει ριζικά την εξέλιξη της αγοράς αυτοκινήτων. Ο στόχος δεν είναι πλέον η επίτευξη οχημάτων με 100% μηδενικές εκπομπές έως το 2035, αλλά η μείωση των εκπομπών CO2 κατά 90% για τους νέους στόλους έως το 2035. Αυτό σημαίνει ότι οι κατασκευαστές θα μπορούν να συνεχίσουν να πωλούν υβριδικά οχήματα και οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά το 2035, υπό ορισμένες προϋποθέσεις. Αυτή η απόφαση αποτελεί νίκη για ορισμένους στην αγορά, αλλά ήττα για άλλους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι νικητές από την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Μεταξύ των νικητών είναι, φυσικά, ορισμένοι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, ιδίως οι γερμανικοί όμιλοι. Αυτός ο νέος κανόνας τους επιτρέπει να διαθέτουν στην αγορά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, είτε πρόκειται για οχήματα με πλήρη καύση, είτε υβριδικά είτε για οχήματα με δυνατότητα επέκτασης αυτονομίας.

Ως αποτέλεσμα, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές διατηρούν ένα στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι της κινεζικής βιομηχανίας, η οποία επιδιώκει να εδραιωθεί στην Ευρώπη εστιάζοντας σχεδόν αποκλειστικά στα ηλεκτρικά οχήματα. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία παραμένει ιδιαίτερα ανταγωνιστική στην αγορά αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Δεδομένου ότι δεν υπάρχει καμία υποχρέωση για αυστηρή μετάβαση σε 100% ηλεκτρικά οχήματα μετά το 2035, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούσαν να επιβραδυνθούν. Ο αριθμός των νέων ηλεκτρικών μοντέλων, ο οποίος μέχρι τώρα αυξάνεται ραγδαία, θα μπορούσε να μειωθεί υπέρ των υβριδικών μοντέλων και των μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, τα πρότυπα εκπομπών παραμένουν πολύ αυστηρά και θα εξακολουθεί να είναι δύσκολο να διατεθεί στην αγορά ένα «συμβατικό» όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Σε κάποια κράτη μέλη, το όριο για την ενεργοποίηση του φόρου εκπομπών μειώνεται κάθε χρόνο, ωθώντας τους κατασκευαστές να μειώσουν τις εκπομπές των μοντέλων τους και ενθαρρύνοντας τους αγοραστές να απομακρυνθούν από τα πιο ρυπογόνα οχήματα.

Για να επιτευχθεί ο στόχος μείωσης των εκπομπών CO2 κατά 90%, οι κατασκευαστές θα πρέπει να διπλασιάσουν τις προσπάθειές τους στα συνθετικά καύσιμα, τα βιοκαύσιμα και τη χρήση χάλυβα χωρίς άνθρακα.

Μεταξύ των νικητών είναι επίσης η Γερμανία, η Ιταλία, η Πολωνία, η Ουγγαρία, η Βουλγαρία, η Τσεχία και η Σλοβακία, χώρες που υποστήριξαν αυτήν την αλλαγή πορείας προκειμένου να προστατεύσουν την αυτοκινητοβιομηχανία τους.

Οι χαμένοι από την υποχώρηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για άλλα ενδιαφερόμενα μέρη, η χαλάρωση των ευρωπαϊκών κανονισμών αποτελεί βήμα προς τα πίσω. Αυτό το περιθώριο που δίνεται στα οχήματα εσωτερικής καύσης και στα υβριδικά οχήματα θεωρείται από τις περιβαλλοντικές οργανώσεις και ορισμένους πολιτικούς ηγέτες ως σημαντική μείωση των φιλοδοξιών για το κλίμα.

Σύμφωνα με αυτούς, η απόφαση αυτή ενέχει τον κίνδυνο να επιβραδύνει την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων και να αυξήσει τις εκπομπές ρύπων μακροπρόθεσμα, αποδυναμώνοντας τη θέση της ΕΕ στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Αυτοί που διατρέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο είναι οι κατασκευαστές που έχουν στοιχηματίσει εξ ολοκλήρου στα ηλεκτρικά οχήματα για τα επόμενα χρόνια. Εάν επιβεβαιωθεί μια επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα, υπέρ των μοντέλων εσωτερικής καύσης και των υβριδικών μοντέλων, αυτοί είναι που θα μπορούσαν να υποστούν τις συνέπειες.

Κάποιοι κατασκευαστές που έχο δεσμευτεί σε μια πλήρως ηλεκτρική στρατηγική χωρίς προγραμματισμένη ανανέωση των υβριδικών μοντέλων τους, κινδυνεύουν να χάσουν μερίδιο αγοράς. Εν τω μεταξύ, οι Κινέζοι κατασκευαστές θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν μεγαλύτερες δυσκολίες στην απόκτηση εδραίωσης στην Ευρώπη, εάν η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξηθεί πιο αργά από το αναμενόμενο.

Επίσης, οι φορείς εκμετάλλευσης σταθμών φόρτισης είναι επίσης μεταξύ των χαμένων. Αναπτύσσοντας μαζικά τα δίκτυά τους, βασίζονταν σε ισχυρή ανάπτυξη του στόλου ηλεκτρικών οχημάτων και, κατά συνέπεια, σε συνεχή αύξηση της ζήτησης φόρτισης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια επιστροφή στην εποχή της αμιγώς θερμικής ενέργειας;

Σηματοδοτεί αυτή η αλλαγή κατεύθυνσης μια επιστροφή σε μια αγορά κυρίως κινητήρων εσωτερικής καύσης; Όχι ακριβώς. Οι κατασκευαστές θα πρέπει να συμμορφωθούν με μείωση 90% στις εκπομπές CO2, πράγμα που σημαίνει ότι η παραγωγή θα κυριαρχείται σε μεγάλο βαθμό από ηλεκτρικά οχήματα. Επομένως, δεν πρόκειται για πλήρη εγκατάλειψη των ηλεκτρικών οχημάτων.

Το περιθώριο 10% επιτρέπει την προσφορά ορισμένων μοντέλων κινητήρων εσωτερικής καύσης, αλλά μόνο συγκεκριμένων οχημάτων που χρησιμοποιούν καύσιμα χωρίς άνθρακα.

Συνεπώς, θα μπορούσαμε να δούμε ορισμένα υβριδικά ή μοντέλα επέκτασης αυτονομίας να παραμένουν, αλλά το ενδιαφέρον τους μένει να αποδειχθεί σε μια αγορά όπου το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα έχει εξελιχθεί για μια ακόμη δεκαετία και όπου είναι ήδη απόλυτα συμβατό με την καθημερινή χρήση στην ΕΕ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ