Ποιες 3 νέες Alpine περιμένουμε μέχρι το 2026

Alpine A110 E-ternite concept 1

Ο σπορ βραχίονας της Renault, η Alpine, εξελίσσει τρία νέα αυτοκίνητα για την προσεχή τριετία: τη σπορ εκδοχή του νέου ηλεκτρικού Renault 5, ένα GT Crossover και τον διάδοχο του sportscar A110.

«Για το πρώτο και το δεύτερο από αυτά τα τρία μοντέλα θα χρησιμοποιήσουμε στοιχεία από τον όμιλο Renault, και θα επικεντρωθούμε στον σπορ προσανατολισμό» εξήγησε ο διοικητής της Alpine, Robert Bonetto, που ανέλαβε τη Renault Sport το Μάρτιο του 2020 και ενορχήστρωσε το μετασχηματισμό της σε Alpine.

Πρώτη θα έρθει η σπορ παραλλαγή του αμιγώς ηλεκτρικού Renault 5, που θα παρουσιαστεί το πρώτο εξάμηνο του 2024. Το συμπαγές hot-hatch με την υπογραφή της Alpine αναμένεται το Φθινόπωρο του 2024 και, σύμφωνα με τον Bonetto, «είναι μεν ένα αστικό αυτοκίνητο, αλλά πρέπει να προσφέρει οδηγική ψυχαγωγία. Εργαζόμαστε στην τροποποίηση του σασί του και των προδιαγραφών της μπαταρίας του».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα, το Renault 5 αναμένεται να εξοπλιστεί με τον ηλεκτροκινητήρα ePT-100 σε εκδόσεις 125 και 150 hp, αλλά το αντίστοιχο της Alpine θα έχει πιθανότατα το ηλεκτρικό μοτέρ των 220 ίππων από το Renault Megane Electric. «Για να το πετύχουμε, χρειάζεται να αυξήσουμε τα μετατρόχια και να διαμορφώσουμε ειδικά τη γεωμετρία της ανάρτησης», εξήγησε ο Bonetto.

Πάντως, ενώ σε όλες του τις εκδόσεις το R5 της Alpine θα έχει σπορ ρύθμιση της ανάρτησης, δεν αποκλείεται να αποκτήσει και μια λιγότερο ισχυρή εκδοχή, με τον κινητήρα του R5 στη ρύθμιση των 150 ίππων. Αν και αυτή η λιγότερο ισχυρή έκδοση δεν θα είναι διαθέσιμη από την πρώτη στιγμή της παρουσίασης του hot-hatch της Dieppe.

Όσο για τη μπαταρία, θα έχει μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα καθώς οι εξειδικευμένοι μηχανικοί της Alpine επεξεργάζονται τη βελτίωση της μονάδας των 52 kWh που θα εφοδιάζει το «απλό» Renault 5. Στο σχεδιασμό, το R5 της Alpine θα έχει αρκετά πιο σπορτίφ στοιχεία, κυρίως στους προφυλακτήρες και στις εμπρός (splitter) και πίσω πτέρυγες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και περνάμε στο GT Crossover. Γνωστό στη Dieppe με τον κωδικό DZ110 θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-EV της συμμαχίας Renault-Nissan, την οποία χρησιμοποιεί και το Nissan Ariya. «Πρέπει να ξεκινήσουμε εν λευκώ», εξηγεί ο Bonetto. «Χρειάζεται πολλή δουλειά στις βάσεις στήριξης του κινητήρα, που θα είναι ειδικά ρυθμισμένος για να αποδίδει υψηλή ισχύ. Στόχος μας είναι να πετύχουμε οδική συμπεριφορά αντίστοιχη του Α110 χάρη στο torque vectoring».

Η μπαταρία του GT Crossover της Alpine θα έχει μέγεθος 90 kWh και θα παράγεται στο Verkor gigafactory της Δουνκέρκης. Σημαντική συνεισφορά στην αυτονομία θα έχει και η αεροδυναμική του, που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τους αεροδυναμιστες της Alpine F1 στην περίοδο της καραντίνας από την πανδημία. «Η [αεροδυναμική] αποδοτικότητα είναι σημαντική για να μειώσουμε το μέγεθος της μπαταρίας και να διατηρήσουμε τη σπορτίφ συμπεριφορά», είπε ο Bonetto.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η παρουσίασή του γαλλικού GT Crossover επιδόσεων αναμένεται το Φθινόπωρο του 2025. Θα κατασκευάζεται στη Dieppe, και αρχικά θα διατίθεται μόνο ως τετρακίνητο. Αργότερα θα ακολουθήσει και δικίνητη έκδοση, που θα έχει χαμηλότερη τιμή. Η κορυφαία έκδοση αναμένεται να φτάνει στις 70.000 ευρώ.

Τέλος, μετά από αυτά τα δύο μοντέλα αναμένεται και ο διάδοχος του sports-coupe Α110. Μιλώντας για αυτόν, ο Bonetto είπε: «Βρισκόμαστε στο στάδιο της αρχικής του μελέτης και εξετάζουμε τις προδιαγραφές του σε συνεργασία με τη συνγράτιδά μας Lotus. Το πλάνο εξέλιξης δεν είναι γραμμένο στην πέτρα, και θα λάβουμε τις τελικές μας αποφάσεις την Άνοιξη του 2023. Από άποψη απόδοσης, στοχεύουμε στα δεδομένα του Α110». Το νέο γαλλικό sportscar αναμένεται να βγει στην αγορά το 2026.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέραν των τριών αυτών αυτοκινήτων που ετοιμάζει την προσεχή τριετία, η Alpine επικεντρώνεται και στη μελέτη άλλων τομέων, όπως των υλικών του εσωτερικού. Συγκεκριμένα, μελετά τη χρήση λινού υφάσματος, που παράγεται στη Νορμανδία και είναι 100% οργανικό. Προς το παρόν δεν έχει βγει στη βιομηχανία, αλλά η Alpine εκτιμά ότι μπορεί να το χρησιμοποιήσει όχι μόνο στο εσωτερικό, αλλά και στην οροφή, ακόμα και στους τροχούς.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ