Ο Έλληνας Επίτροπος έχει θέσει επί τάπητος και την αύξηση των βαρών και διαστάσεων των οχημάτων.
Απαλλαγή από τα διόδια έως τα τέλη Ιουνίου 2031 προτείνει η Κομισιόν για τα φορτηγά με μηδενικές εκπομπές CΟ2 σε μια προσπάθεια να δώσει κίνητρα για την απόκτηση καθαρών οχημάτων από τις μεταφορικές εταιρείες. Την ίδια στιγμή ο Έλληνας Επίτροπος της Κομισιόν Απόστολος Τζιτζικώστας ανακοίνωσε ότι η πρόταση της Κομισιόν περιλαμβάνει εργαλεία που θα διευκολύνει την πρόσβαση των βαρέων ηλεκτρικών οχημάτων σε σταθμούς ταχυφόρτισης.
Πιο συγκεκριμένα ο κ. Τζιτζικώστας στο πλαίσιο της ομιλίας του για βάρη και των διαστάσεων στα οχήματα τόνισε ότι: «Τα βάρη και οι διαστάσεις των οχημάτων στον τομέα των μεταφορών διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο. Αρχικά είναι θετικό το γεγονός ότι όλα τα κράτη μέλη συμφωνούν στη χρήση οχημάτων πολύ μεγαλύτερης χωρητικότητας. Επίσης είναι σημαντικό να υπάρξουν κίνητρα ώστε οι μεταφορικές εταιρείες να επενδύσουν σε οχήματα μηδενικών εκπομπών CO2. Ωστόσο εδώ δεν έχουμε κάποια αναφορά στα τετραξονικά φορτηγά. Ο στόχος από την άλλη μεριά είναι αυτά τα μεγάλα βαρέα οχήματα να είναι οικονομικά βιώσιμα οπότε υπάρχει ανάγκη να εξαιρεθούν από την καταβολή διοδίων κάτι το οποίο ισχύει σήμερα μόνο σε δύο κράτη μέλη. Για αυτό και η Κομισιόν έχει προτείνει έως τα τέλη Ιουνίου του 2031 να υπάρξει απαλλαγή από την καταβολή διοδίων σε όλα τα φορτηγά με μηδενικές εκπομπές CO2.
BUY NOW
Πολλά κράτη μέλη θέσατε τους προβληματισμούς σας σχετικά με το θέμα των υποδομών αλλά πρέπει να τονίσω ότι η πρότασή μας έχει στόχο να αντιμετωπίσει αυτούς του προβληματισμούς για τις υποδομές και να εισαγάγει εργαλεία έτσι ώστε τα βαρέα οχήματα να μπορούν να έχουν πρόσβαση σε σταθμούς ταχυφόρτισης. Επίσης θα υπάρξουν πενταπλάσιες εξοικονομήσεις για τις επιχειρήσεις.
Ο Αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κωνσταντίνος Κυρανάκης ξεκαθάρισε ότι η Ελλάδα χαιρετίζει τις προτάσεις της Κομισιόν που αφορούν σε κίνητρα ωστόσο πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην αύξηση των βαρών και διαστάσεων σε σχέση με την ευστάθεια των οχημάτων. Χαρακτηριστικά ο κ. Κυρανάκης τόνισε ότι: «Εμείς πιστεύουμε ότι το τρέχον κείμενο της Κομισιόν αποτελεί μία καλή βάση για συμφωνία. Ωστόσο όταν αυξάνουμε το επιτρεπόμενο όριο τότε αυξάνεται ανάλογα και ευστάθεια του οχήματος και ο κίνδυνος. Το να διατηρήσουμε λοιπόν το όριο είναι σημαντικό για να σώσουμε ζωές. Η Ελλάδα χαιρετίζει επίσης τις διατάξεις του κειμένου της Κομισιόν για τα κίνητρα. Επίσης η «πράσινη» μετάβαση να μην συνοδεύεται από απώλειες ανθρώπων. Η Ελλάδα στηρίζει τη γενική προσέγγιση κινήτρων για μηδενικές εκπομπές και θεωρεί ότι υπάρχει αρκετή ευελιξία η οποία αποτυπώνεται στο κείμενο.»
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ