Ποια μοντέλα σάρωσαν τον Αύγουστο στην Ευρώπη -Αυτά είναι τα 10 πιο δημοφιλή

autokinhta poliseis

Ηλεκτρικά και υβριδικά κερδίζουν συνεχώς έδαφος, ενώ οι κινεζικές μάρκες ανεβαίνουν εντυπωσιακά, αναδιαμορφώνοντας τον ευρωπαϊκό χάρτη της αυτοκίνησης.

Με 790.177 νέες ταξινομήσεις και αύξηση 5% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2024, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου συνεχίζει ανοδικά, ενώ οι κινεζικές μάρκες αποκτούν ολοένα μεγαλύτερα μερίδια. Παράλληλα, το μείγμα καυσίμων αλλάζει ριζικά, καθώς η ηλεκτροκίνηση και τα υβριδικά κερδίζουν συνεχώς έδαφος εις βάρος βενζίνης και diesel.

volkswagen
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρωταγωνιστής του μήνα ήταν το Volkswagen T-Roc, που παρέδωσε 14.693 μονάδες και ανέβηκε στην πρώτη θέση, πετυχαίνοντας άνοδο 14% παρότι το μοντέλο βρίσκεται στη δύση της τρέχουσας γενιάς, με την νέα να έχει παρουσιαστεί στα τέλη του Αυγούστου. Στη δεύτερη θέση ακολούθησε το Dacia Sandero (13.834 ταξινομήσεις, -11%) και τρίτο το Toyota Yaris Cross (12.201, -8%).

Σημαντική άνοδο σημείωσε επίσης το Volkswagen Tiguan (12.094, +23%) καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση, ενώ το Renault Clio περιορίστηκε στην πέμπτη θέση (12.091, -1%) καθώς οι αγοραστές περιμένουν το ολοκαίνουργιο μοντέλο που έκανε πρεμιέρα στο Σαλόνι του Μονάχου. Την πρώτη δεκάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία, ολοκληρώνουν τα Hyundai Tucson (11.350, +28%), Dacia Duster (9.813, -16%), Toyota Yaris (9.666, -6%), Opel Corsa (9.585, +2%) και Volkswagen Golf (9.444, -2%).

mg

Ταυτόχρονα η άνοδος των κινεζικών brands είναι εντυπωσιακή αφού συνολικά πούλησαν πάνω από 43.500 αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 121% σε σχέση με πέρυσι και ξεπερνώντας παραδοσιακές δυνάμεις όπως η Audi (41.300) και η Renault (37.800). Το 84% αυτών των πωλήσεων προήλθε από τις MG, BYD, Omoda&Jaecoo και Leapmotor, με την MG να περνάει σε ταξινομήσεις τις Tesla και Fiat, την BYD την Suzuki και Jeep, ενώ η Omoda&Jaecoo άφησε πίσω της παραδοσιακά ονόματα όπως η Alfa Romeo και η Mitsubishi.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την ίδια στιγμή η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση φαίνεται να συνεχίζεται δυναμικά. Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα σημείωσαν +27% τον Αύγουστο με 159.756 νέες ταξινομήσεις, ενώ η Volkswagen πέρασε στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών με 16.523 ταξινομήσεις, αφήνοντας πίσω την Tesla (14.753). Παρόλο αυτά το Model Y παραμένει το πιο δημοφιλές μοντέλο της κατηγορίας, αλλά με πτώση -37% (8.330 μονάδες).

tesla

Αθροιστικά για το οκτάμηνο Ιανουαρίου–Αυγούστου 2025, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV) στην ΕΕ ανήλθαν σε 1.132.603 μονάδες, κατακτώντας το 15,8% του συνολικού μεριδίου, από 12,6% πέρυσι. Τα υβριδικά παραμένουν η κορυφαία επιλογή των Ευρωπαίων, με 2.485.069 ταξινομήσεις και μερίδιο 34,7%, ενισχυμένα από σημαντικές αυξήσεις σε Γαλλία (+30,5%), Ισπανία (+29,3%), Γερμανία (+10,1%) και Ιταλία (+9,4%). Στα plug-in hybrid η ανάπτυξη είναι ακόμη πιο έντονη, με 631.783 ταξινομήσεις και μερίδιο 8,8%, παρατηρώντας διπλασιασμό σε χώρες όπως η Ισπανία (+99,9%) και η Ιταλία (+62,6%).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντίθετα, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης συνεχίζουν να χάνουν έδαφος. Στο πρώτο οκτάμηνο του 2025, οι βενζινοκίνητες ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 19,7% (με μερίδιο που υποχώρησε στο 28,1% από 34,9%), ενώ τα πετρελαιοκίνητα υποχώρησαν κατά 25,7%, φτάνοντας σε μερίδιο μόλις 9,4%. Η τάση αυτή επιβεβαιώθηκε και τον Αύγουστο, με πτώση 16,3% για τη βενζίνη και 17,5% για το diesel.

dacia

Στην κατάταξη των ομίλων (ΕΕ + EFTA + Ηνωμένο Βασίλειο), η Volkswagen παραμένει ηγέτιδα με 219.048 πωλήσεις και 27,7% μερίδιο (+4,8%). Ακολουθούν οι Stellantis (106.078, +2,2%), Renault (75.328, +7,8%), Hyundai (68.923, +3,3%), BMW (61.402, +11,4%) και Toyota (59.677, -1,5%). Εντυπωσιακά είναι τα άλματα της SAIC Motor (MG) με +44,5% και της BYD με +215,7%, η οποία σχεδόν τριπλασίασε τις περσινές πωλήσεις. Στον αντίποδα, Tesla (-22,5%), Volvo (-21,2%), Mazda (-22,4%), αλλά και Ford και Toyota (περίπου -1,5%) κατέγραψαν πτώση.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ