
Ηλεκτρικά και υβριδικά κερδίζουν συνεχώς έδαφος, ενώ οι κινεζικές μάρκες ανεβαίνουν εντυπωσιακά, αναδιαμορφώνοντας τον ευρωπαϊκό χάρτη της αυτοκίνησης.
Με 790.177 νέες ταξινομήσεις και αύξηση 5% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2024, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου συνεχίζει ανοδικά, ενώ οι κινεζικές μάρκες αποκτούν ολοένα μεγαλύτερα μερίδια. Παράλληλα, το μείγμα καυσίμων αλλάζει ριζικά, καθώς η ηλεκτροκίνηση και τα υβριδικά κερδίζουν συνεχώς έδαφος εις βάρος βενζίνης και diesel.

Πρωταγωνιστής του μήνα ήταν το Volkswagen T-Roc, που παρέδωσε 14.693 μονάδες και ανέβηκε στην πρώτη θέση, πετυχαίνοντας άνοδο 14% παρότι το μοντέλο βρίσκεται στη δύση της τρέχουσας γενιάς, με την νέα να έχει παρουσιαστεί στα τέλη του Αυγούστου. Στη δεύτερη θέση ακολούθησε το Dacia Sandero (13.834 ταξινομήσεις, -11%) και τρίτο το Toyota Yaris Cross (12.201, -8%).
BUY NOW
Σημαντική άνοδο σημείωσε επίσης το Volkswagen Tiguan (12.094, +23%) καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση, ενώ το Renault Clio περιορίστηκε στην πέμπτη θέση (12.091, -1%) καθώς οι αγοραστές περιμένουν το ολοκαίνουργιο μοντέλο που έκανε πρεμιέρα στο Σαλόνι του Μονάχου. Την πρώτη δεκάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία, ολοκληρώνουν τα Hyundai Tucson (11.350, +28%), Dacia Duster (9.813, -16%), Toyota Yaris (9.666, -6%), Opel Corsa (9.585, +2%) και Volkswagen Golf (9.444, -2%).

Ταυτόχρονα η άνοδος των κινεζικών brands είναι εντυπωσιακή αφού συνολικά πούλησαν πάνω από 43.500 αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 121% σε σχέση με πέρυσι και ξεπερνώντας παραδοσιακές δυνάμεις όπως η Audi (41.300) και η Renault (37.800). Το 84% αυτών των πωλήσεων προήλθε από τις MG, BYD, Omoda&Jaecoo και Leapmotor, με την MG να περνάει σε ταξινομήσεις τις Tesla και Fiat, την BYD την Suzuki και Jeep, ενώ η Omoda&Jaecoo άφησε πίσω της παραδοσιακά ονόματα όπως η Alfa Romeo και η Mitsubishi.
Την ίδια στιγμή η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση φαίνεται να συνεχίζεται δυναμικά. Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα σημείωσαν +27% τον Αύγουστο με 159.756 νέες ταξινομήσεις, ενώ η Volkswagen πέρασε στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών με 16.523 ταξινομήσεις, αφήνοντας πίσω την Tesla (14.753). Παρόλο αυτά το Model Y παραμένει το πιο δημοφιλές μοντέλο της κατηγορίας, αλλά με πτώση -37% (8.330 μονάδες).

Αθροιστικά για το οκτάμηνο Ιανουαρίου–Αυγούστου 2025, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV) στην ΕΕ ανήλθαν σε 1.132.603 μονάδες, κατακτώντας το 15,8% του συνολικού μεριδίου, από 12,6% πέρυσι. Τα υβριδικά παραμένουν η κορυφαία επιλογή των Ευρωπαίων, με 2.485.069 ταξινομήσεις και μερίδιο 34,7%, ενισχυμένα από σημαντικές αυξήσεις σε Γαλλία (+30,5%), Ισπανία (+29,3%), Γερμανία (+10,1%) και Ιταλία (+9,4%). Στα plug-in hybrid η ανάπτυξη είναι ακόμη πιο έντονη, με 631.783 ταξινομήσεις και μερίδιο 8,8%, παρατηρώντας διπλασιασμό σε χώρες όπως η Ισπανία (+99,9%) και η Ιταλία (+62,6%).
Αντίθετα, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης συνεχίζουν να χάνουν έδαφος. Στο πρώτο οκτάμηνο του 2025, οι βενζινοκίνητες ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 19,7% (με μερίδιο που υποχώρησε στο 28,1% από 34,9%), ενώ τα πετρελαιοκίνητα υποχώρησαν κατά 25,7%, φτάνοντας σε μερίδιο μόλις 9,4%. Η τάση αυτή επιβεβαιώθηκε και τον Αύγουστο, με πτώση 16,3% για τη βενζίνη και 17,5% για το diesel.

Στην κατάταξη των ομίλων (ΕΕ + EFTA + Ηνωμένο Βασίλειο), η Volkswagen παραμένει ηγέτιδα με 219.048 πωλήσεις και 27,7% μερίδιο (+4,8%). Ακολουθούν οι Stellantis (106.078, +2,2%), Renault (75.328, +7,8%), Hyundai (68.923, +3,3%), BMW (61.402, +11,4%) και Toyota (59.677, -1,5%). Εντυπωσιακά είναι τα άλματα της SAIC Motor (MG) με +44,5% και της BYD με +215,7%, η οποία σχεδόν τριπλασίασε τις περσινές πωλήσεις. Στον αντίποδα, Tesla (-22,5%), Volvo (-21,2%), Mazda (-22,4%), αλλά και Ford και Toyota (περίπου -1,5%) κατέγραψαν πτώση.