
Η επιδότηση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών ΙΧ και η επέκταση του κοινωνικού leasing στα ηλεκτρικά οχήματα από δεύτερο χέρι αποτελούν εφαρμόσιμες λύσεις.
Στο πλαίσιο του νομοσχεδίου για την απλοποίηση της οικονομικής ζωής, οι Γάλλοι βουλευτές ψήφισαν υπέρ μιας τροπολογίας που είχε κατατεθεί για την κατάργηση των Ζωνών Χαμηλών Εκπομπών.

Τις τελευταίες ώρες, οι σφοδροί αντίπαλοι των Ζωνών Χαμηλών Εκπομπών χοροπηδούν από χαρά! Κι όμως, αυτή η διαμάχη μεταξύ των δύο παρατάξεων, είτε υπέρ των Ζωνών Χαμηλών Εκπομπών είτε όχι, υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια. Πρόκειται για μια ατελείωτη συζήτηση που αποκρύπτει το γεγονός ότι η αρχή των Ζωνών Χαμηλών Εκπομπών είναι πάνω απ' όλα μια ευρωπαϊκή απόφαση. Είναι επίσης αναμφισβήτητο ότι τα αυτοκίνητα, και ιδίως τα οχήματα διανομής όπως τα τουριστικά λεωφορεία, ρυπαίνουν τα κέντρα των πόλεων. Στην Ευρώπη, η ίδρυση Ζωνών Χαμηλών Εκπομπών δεν αποτελεί πρόβλημα, ενώ στη Γαλλία η συζήτηση είναι έντονη.
BUY NOW
Αυτή η πρώτη νίκη των αντι-Ζωνών Χαμηλών Εκπομπών στην Εθνοσυνέλευση δεν θα πρέπει να επιτρέψει την επιστροφή των πιο ρυπογόνων οχημάτων στα κέντρα των πόλεων! Η κυβέρνηση σίγουρα θα πρέπει να επεξεργαστεί ένα καλύτερο κείμενο, λιγότερο περίπλοκο και πιο αποδεκτό από την πλειοψηφία του πληθυσμού.

«Ας μην δώσουμε τη λάθος μάχη!»
Μια θέση που επανέλαβε ο Vincent Salimon, Πρόεδρος του BMW Group France, σε μια ανάρτηση στον λογαριασμό του στο LinkedIn. «Είτε πρόκειται για Ζώνες Χαμηλών Εκπομπών είτε όχι, είναι απαραίτητο να μειωθούν οι εκπομπές CO2. Στις πόλεις όπως και αλλού. Αυτός πρέπει να είναι ο στόχος όλων», δήλωσε μετά την ψηφοφορία.
Ο ίδιος υπενθύμισε ότι: «Το πρόβλημα με τις Ζώνες Χαμηλών Εκπομπών είναι η πολυπλοκότητά τους, καθώς κάθε αστική περιοχή έχει τη δική της προσέγγιση και κανόνες. Και η κοινωνικά μεροληπτική προσέγγισή τους, η οποία αποκλείει ένα μέρος του πληθυσμού που δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να ανανεώσει το όχημά του για να έχει πρόσβαση σε αυτά. Έτσι, μια λύση είναι η απλούστευση των κανόνων, μία ανά μεγάλη πόλη και ανά αστική περιοχή, με τις ίδιες προθεσμίες. Και μια άλλη είναι να επιτραπεί στα λιγότερο εύπορα νοικοκυριά να ανανεώσουν τα οχήματά τους, προκειμένου να συμμετάσχουν και αυτά στην ανανέωση του στόλου και στη μείωση των εκπομπών CO2 του.

Ας σταματήσουμε λοιπόν την πολιτική που συστηματικά φέρνει τη δεξιά και την αριστερά αντιμέτωπες για τα μέτρα που ανακοινώθηκαν. Ας είμαστε συνεπείς και βιώσιμοι στις αποφάσεις μας, αλλά και ρεαλιστές όσον αφορά την εφαρμογή και τον αντίκτυπό τους. Για να το κάνουμε αυτό, χρειαζόμαστε τα μέτρα που ζητάμε εδώ και πολύ καιρό, συμπεριλαμβανομένης της τόνωσης των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων, επιδότηση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών ΙΧ, επέκταση του κοινωνικού leasing στα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Άλλωστε ένα νέο ηλεκτρικό όχημα δεν αξίζει και δεν θα αξίζει ποτέ λιγότερο από 100 ευρώ/μήνα χωρίς επιδότηση που αποσταθεροποιεί την υπόλοιπη αγορά. Από την άλλη πλευρά, σήμερα, ένα μεταχειρισμένο BMW i3 με αυτονομία 300 χλμ. μπορεί να κοστίζει λιγότερο από 100 ευρώ/μήνα με επαρκή υποστήριξη και να ικανοποιήσει τις μετακινήσεις ενός νοικοκυριού.»