Κατασκευαστές: Πώς πρέπει να γίνει η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση;

ψηαργεεε

Ο ACEA διατύπωσε τις συστάσεις του σχετικά με την εφαρμογή αυτού του συστήματος υπέρ των ηλεκτρικών οχημάτων.

Λίγους μήνες πριν από την έναρξη ισχύος της δεύτερης σεζόν του κοινωνικού leasing στη Γαλλία, ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) διατύπωσε τις συστάσεις του σχετικά με την εφαρμογή αυτού του συστήματος υπέρ των ηλεκτρικών οχημάτων. Παραλείποντας παράλληλα τους κινδύνους καταχρήσεων που σχετίζονται με μια πρακτική που εκθέτει την ταμειακή ροή των διανομέων, αποσταθεροποιεί την αγορά μεταχειρισμένων αγαθών και εγείρει ερωτήματα σχετικά με τις υπολειμματικές αξίες.

Με τη μηχανική υποστήριξη ζωής από την κυκλοφορία της, η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων αγωνίζεται να απελευθερωθεί από την ενίσχυση αγοράς. Οι κατασκευαστές προσπαθούν να προωθήσουν νέα, χαμηλότερου κόστους μοντέλα, όπως η Citroën με τη νέα έκδοση του αυτοκινήτου πόλης ë-C3 σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή, αλλά η αγορά παραμένει υποτονική. Σε αυτό το πλαίσιο, «τα προγράμματα κοινωνικής μίσθωσης προσφέρουν έναν πολύτιμο και θετικό τρόπο για να αυξηθεί σημαντικά η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων από νοικοκυριά, επιχειρήσεις και πολύ μικρές επιχειρήσεις, ιδίως εκείνες που βρίσκονται σε ευάλωτες καταστάσεις», πιστεύουν οι εκπρόσωποι της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής μπορούν να αναπτύξουν αποτελεσματικά και βιώσιμα προγράμματα κοινωνικής μίσθωσης που προωθούν ενεργά την κοινωνική ισότητα και τονώνουν την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Ας υπενθυμίσουμε ότι ο ACEA, στην οποία εντάχθηκε η Stellantis το περασμένο φθινόπωρο, προεδρεύεται πλέον από  τον Ola Källenius, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Mercedes-Benz, και διάδοχο του Luca de Meo, Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου Renault. Ο τελευταίος μίλησε πρόσφατα σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα Le Figaro, παρουσία του John Elkann, προέδρου της Stellantis.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιτάχυνση της μετάβασης σε οχήματα μηδενικών εκπομπών

Αντιμέτωποι με μια ενεργειακή μετάβαση που παρεμποδίζεται από την τιμή των ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων, η κοινωνική μίσθωση θα αποτελούσε ένα «αποτελεσματικό» εργαλείο για την καταπολέμηση της ανασφάλειας στις μεταφορές. «Θα πρέπει να αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για τη δημιουργία μιας ισχυρής αγοράς για οχήματα μηδενικών εκπομπών, διασφαλίζοντας ότι τα οφέλη της καθαρής κινητικότητας θα φτάσουν σε όλα τα μέλη της κοινωνίας.»

Επιτρέποντας σε ένα ευρύτερο τμήμα της κοινωνίας να υιοθετήσει ηλεκτρικά οχήματα, αυτά τα καθαρά οχήματα μπορούν να έχουν σημαντικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο μειώνοντας τις εκπομπές άνθρακα, προσθέτει ο ACEA. Μάλιστα τα προγράμματα κοινωνικής μίσθωσης μπορούν να άρουν αποτελεσματικά τα εμπόδια όπως το υψηλό αρχικό κόστος των οχημάτων, προσφέροντας μια εναλλακτική λύση στην καθαρότερη κινητικότητα σε όσους διαφορετικά θα μπορούσαν να αποκλειστούν.

Συνεπώς, η κοινωνική μίσθωση θα πρέπει να θεωρείται «πολύτιμο και θετικό» στοιχείο ενός ευρύτερου φάσματος μέτρων στήριξης της ζήτησης που αποσκοπούν στην επιτάχυνση της μετάβασης σε οχήματα μηδενικών εκπομπών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συστάσεις του ACEA

Μεταξύ των συστάσεων που εξέδωσε ο ACEA, περιλαμβάνονται ότι τα κράτη μέλη θα μπορούσαν επίσης να εξετάσουν το ενδεχόμενο ένταξης μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων σε προγράμματα κοινωνικής μίσθωσης. Και αντί να τίθεται ανώτατο όριο στις τιμές των επιλέξιμων οχημάτων, η στήριξη θα μπορούσε να βασίζεται σε ένα ποσοστό της μηνιαίας πληρωμής μίσθωσης, ώστε η συμμετοχή να είναι προσβάσιμη σε μεγαλύτερο αριθμό αγοραστών.

Επιπλέον, σύμφωνα με τον ACEA, αυτά τα προγράμματα στήριξης θα πρέπει να επεκταθούν σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των πολύ μικρών επιχειρήσεων, προκειμένου να υποστηριχθεί η μετάβασή τους σε οχήματα μηδενικών εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων των ελαφρών οχημάτων και των βαρέων φορτηγών οχημάτων, όπου είναι σκόπιμο.

Ωστόσο, ενώ το Ταμείο Κοινωνικού Κλίματος αποτελεί σημαντική πηγή χρηματοδότησης, είναι απαραίτητο να διερευνηθούν και άλλα χρηματοδοτικά μέσα, υποστηρίζουν οι εκπρόσωποί του. Η κοινωνική μίσθωση θα πρέπει να θεωρείται ως ουσιαστικό στοιχείο μιας ευρύτερης στρατηγικής για την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κατανοητή απροθυμία των διανομέων

Επιπλέον, ο σχεδιασμός αυτών των προγραμμάτων κοινωνικής μίσθωσης πρέπει να διασφαλίζει την εύκολη προσβασιμότητα και να ελαχιστοποιεί τα γραφειοκρατικά εμπόδια, προσθέτει η ACEA, προκειμένου να ενθαρρύνει την ευρεία συμμετοχή.

Πέρα από τις οικολογικές της αρετές, η κοινωνική μίσθωση θα ήταν, επομένως, πάνω απ' όλα μια καλή συμφωνία για τους κατασκευαστές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην πώληση της παραγωγής τους.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ