Ποια κράτη μέλη της ΕΕ ευνοούν τα ηλεκτρικά ΙΧ και ποια τα ρυπογόνα SUV;

SUV CO2

Χαμηλά φορολογικά κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πολλές χώρες με αποτέλεσμα οι αγοραστές να οδηγούνται προς τα βαρέα βενζινοκίνητα SUV.

Το T&E Good Tax Guide είναι μια ετήσια έκδοση που αναλύει και συγκρίνει τα συστήματα φορολογίας αυτοκινήτων σε 31 χώρες στην Ευρώπη. Η ανάλυσή του Οργανισμού δείχνει ότι οι κυβερνήσεις των μεγαλύτερων αγορών αυτοκινήτων της ΕΕ - εκτός από τη Γαλλία - έχουν χαμηλά φορολογικά κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αντ' αυτού κατευθύνουν τους αγοραστές προς τα βαρέα βενζινοκίνητα SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χαμηλά κίνητρα για ηλεκτρικά ΙΧ

Τα εταιρικά αυτοκίνητα αποτελούν το 60% των νέων πωλήσεων στην ΕΕ και σημαντικό κανάλι για την ενίσχυση της ζήτησης EV.

Στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης στη Γερμανία, τα φορολογικά κίνητρα για την επιλογή ηλεκτρικού εταιρικού αυτοκινήτου είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη και μάλιστα η διαφορά φόρου που πληρώνουν οι εταιρείες μεταξύ ηλεκτρικού ή βενζινοκίνητου αυτοκινήτου είναι μόνο 8.718 ευρώ σε τέσσερα χρόνια σε σύγκριση με 24.395 ευρώ στη Γαλλία (τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της ΕΕ). Η Γερμανία (21η) κατατάσσεται κάτω από χώρες όπως η Ελλάδα, η Μάλτα ή η Ουγγαρία.

Παρατηρούμε την ίδια τάση και σε άλλες ευρωπαϊκά κράτη μέλη το φορολογικό κενό στην Ισπανία (25η) είναι μόνο 3.209 ευρώ σε σύγκριση με 30.251 ευρώ στην Πορτογαλία (5η). Η Ιταλία έχει καλύτερη απόδοση (11η), αλλά η διαφορά φόρου στην Πορτογαλία εξακολουθεί να είναι διπλάσια. Στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, η Πολωνία κατατάσσεται μόλις στην 26η θέση, πολύ πίσω από χώρες όπως η Σλοβενία ​​(7η) ή η Τσεχία (13η).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Ελλάδα βρίσκεται στην 9η θέση με το φορολογικό κενό να κυμαίνεται σε 23.542 ευρώ.

Εντός των ευρωπαϊκών γεωγραφικών περιοχών, υπάρχουν προοδευτικά φορολογικά συστήματα, τα οποία οδηγούν σε υψηλότερα ποσοστά.

Γερμανία: Ο φορολογικός παράδεισος της Ευρώπης για τα ρυπογόνα SUV

Αντί να προωθούν τα ηλεκτρικά οχήματα μέσω της έξυπνης φορολογίας και της αύξησης των φόρων στα ρυπογόνα SUV, οι κυβερνήσεις των μεγαλύτερων αγορών κάνουν το αντίθετο. Τα οφέλη που λαμβάνουν οι εταιρείες στη Γερμανία για ένα μεγάλο SUV υπερβαίνουν ακόμη και τους φόρους που πρέπει να πληρώσουν. Στη Γαλλία, οι εταιρείες πληρώνουν φόρους έως και 142.912 ευρώ για τέσσερα χρόνια σε σύγκριση με -7.072 ευρώ στη Γερμανία (κατατάχθηκε στην 31η και τελευταία θέση). Επίσης, η Ιταλία, η Ισπανία ή η Πολωνία βρίσκονται στο κάτω μισό της κατάταξης, χωρίς ισχυρά αντικίνητρα για τα μεγάλα βενζινοκίνητα SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συστάσεις

Η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία και η Πολωνία αντιπροσωπεύουν το 42% όλων των νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ. Η μεταρρύθμιση της φορολογίας των αυτοκινήτων θα ενίσχυε τη ζήτηση για EV, θα δημιουργήσει πρόσθετα έσοδα και θα καταστήσει την πράσινη μετάβαση πιο δίκαιη κοινωνικά. Θα πρέπει να ληφθούν μέτρα σε εθνικό επίπεδο (προώθηση πιο προσιτών και βιώσιμων ηλεκτρικών οχημάτων κατασκευασμένα στην ΕΕ μέσω φορολογίας) καθώς και σε επίπεδο ΕΕ (ως μέρος της πρωτοβουλίας εταιρικών στόλων, η ΕΚ θα πρέπει να θέσει δεσμευτικούς στόχους για EV για μεγάλες εταιρείες).

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ