Ποιος κατασκευαστής ετοιμάζει το πρώτο αυτοκίνητο χωρίς... φρένα;

DS E Tense Performance 2022

Σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον τα συμβατικά συστήματα πέδησης μπορεί να αποτελέσουν κομμάτι του παρελθόντος σύμφωνα και με το εντυπωσιακό ηλεκτρικό πρωτότυπο μοντέλο που παρουσίασε η DS Automobiles.

Το σύστημα πέδησης είναι ο τρόπος που φρενάρουν τα αυτοκίνητα στη συντριπτική πλειοψηφία τους σχεδόν από τότε που εμφανίστηκαν. Με την είσοδο των ηλεκτρικών κινητήρων στην αυτοκίνηση αυτό ενδέχεται να αλλάξει στο μέλλον με την επιβράδυνση ενός αυτοκινήτου να πραγματοποιείται αποκλειστικά από τα ηλεκτρικά του μοτέρ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό τουλάχιστον μας δείχνει το ηλεκτρικό πρωτότυπο DS E Tense Performance που παρουσιάστηκε από την DS Automobiles και δείχνει το δρόμο προς ένα μέλλον χωρίς συμβατικά συστήματα πέδησης.

Αξιοποιώντας προηγμένη τεχνολογία που έχει εξελίξει κατά τη συμμετοχή της στο πρωτάθλημα Formula E, το πρωτότυπο DS E Tense Performance δημιουργήθηκε από τη γαλλική εταιρεία ώστε να διερευνηθεί το ενδεχόμενο κατάργησης των συμβατικών συστημάτων στα μελλοντικά της μοντέλα.

Η επιβράδυνση μέσω ηλεκτρικών κινητήρων είναι άλλωστε κάτι που ήδη εφαρμόζεται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αν και στα σημερινά συστήματα λειτουργεί υποβοηθητικά στο φρενάρισμα ενός αμιγώς ηλεκτρικού ή υβριδικού αυτοκινήτου.

Η «ηλεκτρική» επιβράδυνση έχει μάλιστα διπλό όφελος αφού εκτός από τη μικρότερη φθορά που παρουσιάζει το συμβατικό σύστημα πέδησης γίνεται παράλληλα και ανάκτηση ηλεκτρικής ενέργειας που αποθηκεύεται στις μπαταρίες του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να επιβραδύνει το πρωτότυπο μοντέλο της γαλλικής εταιρείας χρησιμοποιεί δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, οι οποίοι μπορούν να παράγουν έως και 600 kW (815 ίππους) ισχύος κατά τη διάρκεια που λειτουργούν ως φρένα για το αυτοκίνητο. Είναι τα ίδια ηλεκτρικά μοτέρ που χρησιμοποιούνται και στα ηλεκτρικά μονοθέσια της DS.

Με τις μπαταρίες να εξελίσσονται διαρκώς αναφορικά και με την ταχύτητα που μπορούν να φορτιστούν η «μελέτη» των Γάλλων θα μπορούσε ίσως να έχει και πρακτική εφαρμογή στο μέλλον, αν και λογικά θα χρειάζεται σημαντικά μεγαλύτερη επιβραδυντική ισχύ για να περάσει το συγκεκριμένο σύστημα στη μαζική παραγωγή.

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ