Δοκιμή: DS 4 Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8

DS 4 Cross

Το νέο DS 4 βάζει τα εκδρομικά του και διευρύνει τους ορίζοντές του με κορμοστασιά που το βάζει σε crossover και SUV αγοραστικά μονοπάτια.

Η DS Automobiles λάνσαρε στις αρχές της άνοιξης το νέο της μικρομεσαίο hatchback με σκοπό να ξαναμοιράσει την τράπουλα σε δύο κατηγορίες. Και αυτό γιατί το νέο DS 4 δεν προσφέρεται μόνο ως κλασικό hatchback, αλλά και ως crossover/SUV στην έκδοση Cross που δοκιμάζουμε.

DS 4 Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 8
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, αυτό σημαίνει ότι έρχεται αντιμέτωπο με μοντέλα όπως η BMW X2 και η Mercedes-Benz GLA, σε μια κατηγορία που απολαμβάνει μεγάλη εμπορική άνθηση, αλλά διαθέτει και αρκετά απαιτητικό αγοραστικό κοινό.

CrossFit

Η έκδοση Cross του νέου DS 4 διαφέρει σε σχέση με το κλασικό hatch από τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες με τις προστατευτικές ποδιές και τα άβαφα τμήματα στα χαμηλά σημεία, τους τροχούς 19 ιντσών και τις ράγες οροφής μαύρου χρώματος. Μάυρο χρώμα έχει χρησιμοποιηθεί στη μάσκα και τα πλαίσια των παραθύρων, αφήνωντας τα λιγοστά χρωμιωμένα μέρη για τα χαμηλά σημεία του αμαξώματος. Τα σκουρόχρωμα πλαστικά που καλύπτουν το χαμηλό τμήμα των θυρών και τα μαρσπιέ που είδαμε και στο κλασικό hatchback δεν απουσιάζουν από την έκδοση Cross, διατηρώντας καθαρά τα μπατζάκια των επιβατών στο μπες βγες.

DS 4 Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εικόνα της έκδοσης Cross είναι σαφώς πιο macho, με τους τροχούς των 19 ιντσών (205/55) να γεμίζουν με μέταλλο σωστά τους θόλους και τα άβαφα τμήματα των προφυλακτήρων να βάζουν ιδέες για εκδρομές στη φύση. Στις διαστάσεις δεν υπάρχουν διαφορές, με το μήκος των 4,4 μέτρων, το πλάτος των 1,87 μέτρων και το μεταξόνιο των 2,68 μέτρων να εξασφαλίζουν ωραίες αναλογίες. Ενημερωτικά, η απόσταση από το έδαφος είναι 19 πόντοι και τα ελαστικά που φορούσε το αυτοκίνητο είναι all-season με ένδειξη M+S και 3PMSF.

To DS 4 Cross συνδύαζεται μόνο με τα πλούσια επίπεδα εξοπλισμού Trocadero και Rivoli. Το αυτοκίνητο της δοκιμής αφορά το πλούσιο επίπεδο Rivoli και διέθετε τον προαιρετικό εσωτερικό διάκοσμο γκρι Pebble με τις διάτρητες δερμάτινες επενδύσεις για τα κλιματιζόμενα εμπρός καθίσματα, το ταμπλό και τις δερμάτινες διακοσμητικές επενδύνεις σε καφέ Criollo, και τις φάσες σε καφέ Ash. Το ανοιχτόχρωμο εσωτερικό χαρίζει επιπλέον φως στην καμπίνα και αναδεικνύει ακόμα πιο πολύ την σχεδίαση της κονσόλας δαπέδου και του ταμπλό.

DS 4 Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 9
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όλα τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό είναι ευχάριστης υφής, με το πάνω μέρος του ταμπλό και των τεσσάρων θυρών να καλύπτεται από μαλακό πλαστικό κορυφαίας ποιότητας. Στο κέντρο και στα χαμηλά σημεία υπάρχουν σκληρά πλαστικά πολύ καλής ποιότητας, με το μοντάρισμα συνολικά να είναι αντίστοιχου επιπέδου.

Τα νέα καθίσματα έχουν ενισχυμένη γέμιση με αφρό υψηλής πυκνότητας και μακρύτερο έδρανο, με τα εμπρός να διαθέτουν καλή πλευρική στήριξη στους μηρούς και την μέση, αλλά όχι όση θα θέλαμε στις ωμοπλάτες.

DS 4 Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 10

Το flat bottom πολυλειτουργικό τιμόνι έχει μικρότερη διαμέτρο από το συνηθισμένο και δεν περιορίζει την ορατότητα προς τον καινούριο ψηφιακό πίνακα οργάνων των 7 ιντσών με τα 8 διαφορετικά μοτίβα. Δίπλα ακριβώς, στο ύψος των ματιών, βρίσκεται ενσωματωμένο το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας DS Iris System με την Full HD οθόνη των 10 ιντσών. Το νέο σύστημα πολυμέσων της DS Automobiles διαθέτει εκσυγχρονισμένα γραφικά και Widgets, και εκτελεί γρήγορα τις εντολές μέσω αφής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο κέντρο της κονσόλας διαπέδου βρίσκεται ο διακόπτης για την επιλογή σχέσης στο αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, το πλήκτρο για τα έξι προγράμματα οδήγησης της έκδοσης, το κουμπί on/off του συστήματος πολυμέσων και η ροδέλα για την ένταση του ήχου με την “μεταλλική” υφή. Μπροστά από αυτά υπάρχει μια οθόνη αφής 5 ιντσών που με ελαφριά πίεση και μικρές κινήσεις εκτελεί προκαθορισμένες εντολές στο σύστημα πολυμέσων.

DS 4 Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 14

Πίσω θα βολευτούν με άνεση 2 ενήλικοι, αλλά σε περίπτωση που είναι ψηλοί θα αναζητήσουν περισσότερο χώρο για τα γόνατά τους. Ο χώρος για το κεφάλι τους είναι αρκετά καλός παρά την κλίση της οροφής και το κάθισμα είναι ιδιαίτερα άνετο. Ωφελιμένος βγήκε ο χώρος αποσκευών με την καλή χωρητικότητα των 430 λίτρων. Διαθέτει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και μεγάλο άνοιγμα, αλλά απουσιάζει ένας γάντζος για χειραποσκεύες και έναν διπλό πάτωμα που θα βοηθούσε στο να δημιουργηθεί επίπεδος χώρος φόρτωσης όταν πέφτει η διαιρούμενη πλάτη του πίσω καθίσματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ντίζελ που σου πάει

Η γκάμα κινητήρων του DS 4 Cross αποτελείται από δύο εκδόσεις βενζίνης με τους 1.2 και 1.6 PureTech των 130 και 180 ίππων, και μία πετρελαίου με τον 1.5 BlueHDi, όπως του αυτοκίνητου που δοκιμάζουμε. Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής οκτώ σχέσεων.

DS 4 Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 11

Ο συγκεκριμένος 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 1,5 λίτρων διαθέτει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας της Garrett και αποδίδει 130 ίππους και 300 Nm στις 1.750 σ.α.λ., κινόντας με άνεση τα 1.414 κιλά του γαλλικού μοντέλου. Το αυτόματο κιβώτιο είναι άμεσο και ομαλό σε λειτουργία, και έχει δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής των σχέσεων μέσω των paddles. Οι επιδόσεις που χαρίζει o συνδυασμός στο DS 4 Cross είναι από τις καλές της κατηγορίας και σύμφωνα με την εταιρεία για να πιάσει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση χρειάζεται 10,9 δλ.. Τα φρένα δείχνουν αποτελεσματικά και ανθεκτικά, με το πλατύ πεντάλ να έχει σωστή αντίσταση και καλή αναλογικότητα στο πάτημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
DS 4 Cross

Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός διαφοροποιείται και από τα προγράμματα οδήγησης, με το Sport να επεμβαίνει ελαφρώς στην αμεσότητα του γκαζιού και το βάρος του τιμονιού, βάζοντας ταυτόχρονα σε πιο επιθετικό προφίλ την λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου και απενεργοποιώντας το σύστημα start/stop. Στην λειτουργία Eco το κιβώτιο ανεβάζει σχέση το ταχύτερο δυνατό, ενώ το Normal συμπεριφέρεται με σωστά και με αποφασιστικότητα στην επιλογή σχέσης. Επιπλέον, τα δύο τελευταία προγράμματα θέτουν σε λειτουργία coasting την μετάδοση όταν δεν πατάτε γκάζι για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Η έκδοση Cross διαθέτει και το Advanced Traction Control που προσθέτει τρία ακόμα προγράμματα λειτουργίας για επιφάνειες μειωμένης πρόσφυσης, Sand, Snow και Mud, καθώς και σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης Hill Descent Control.

Η ανάρτηση του νέου DS 4 Cross αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω άξονα. Στις πλούσιες εκδόσεις μάλιστα διατίθεται προαιρετικά και η ενεργή ανάρτηση DS Active Scan Suspension που χρησιμοποιεί κάμερα για να σκανάρει την επιφάνεια του οδοστρώματος, προσαρμόζοντας κατάλληλα τη σκληρότητα των αμορτισέρ ανεξάρτητα σε κάθε τροχό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

To DS 4 Cross που δοκιμάσαμε δεν την διέθετε, αλλά και η συμβατική δεν έδειξε να σκιάζεται ακόμα και με τις στάνταρ 19άρες ζάντες αλουμινίου. Η λειτουργία της είναι αθόρυβη και προσφέρει υψηλού επιπέδου άνεση χωρίς να υποβαθμίζει το κράτημα. Η κλίση στις στροφές παραμένει σε λογικά πλαίσια και σε συνδυασμό με το καλοζυγισμένο πλαίσιο και το τιμόνι με την καλή αίσθηση και το σωστό βάρος, το DS 4 Cross θα στρίψει με σιγουριά. Σε σχέση όμως με το DS 4 Hatch που είχαμε δοκιμάσει, τα all-season ελαστικά της έκδοσης Cross προσφέρουν ελαφρώς χαμηλότερο όριο πρόσφυσης σε φυσιολογικές ελληνικές συνθήκες. Σε κάθε υπερβολή όμως του οδηγού, το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας θα επέμβει διακριτικά και αποτελεσματικά.

DS 4 Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 5

Στο ταξίδι ο οδηγός και οι επιβάτες θα απολαύσουν την ποιότητα κύλισης υψηλού επιπέδου που προσφέρουν η ενισχυμένη ηχομόνωση, η αθόρυβη ανάρτηση και τα ηχομονωτικά τζάμια. Μόνο σε kickdown του κιβωτίου θα ακουστεί ο κινητήρας, με το κιβώτιο να ανεβάζει τάχιστα σχέση μετά την προσπέραση και να ρίχνει τις σ.α.λ. λίγο πάνω από τις 2.000.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μέση κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε γύρω από τα 6 λτ./100 χλμ., τιμή άκρως ανταγωνιστική που σε συνθήκες ταξιδιού θα πέσει κοντά στα χαμηλά 5άρια.

Το DS 4 Cross μπορεί να πατήσει και ήπιους χωματόδρομους, χάρη στους 19 πόντους απόστασης από το έδαφος, την αποτελεσματική ανάρτηση και φυσικά τα προγράμματα οδήγησης και τα ελαστικά M+S.

Εναλλακτικό

Όπως προαναφέραμε, το νέο DS 4 Cross διατίθεται στις πλούσιες εκδόσεις Trocadero και Rivoli, με την τιμή εκκίνησης της γκάμας να έχει καθοριστεί στα 34.050 ευρώ. Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις ξεκινούν από τα 36.250 ευρώ.

Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας των εκδόσεων είναι πλήρης, με την πλούσια Rivoli να προσφέρει μεταξύ άλλων το DS Drive Assist, σύστημα ποιότητας αέρα κλιματιστικού, πίσω αποβραχιόνιο με άνοιγμα για σκι, δυναμικά πίσω LED, φιμέ τζάμια και αλουμινένια πεντάλ. Όλες όμως οι εκδόσεις καλύπτονται από πέντε χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά του μέρη και το 1.500άρι μοτέρ πετρελαίου εξασφαλίζει χαμηλά ετήσια έξοδα και μέση κατανάλωση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
DS 4 Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 7

Εν κατακλείδι, το νέο DS 4 Cross αποτελεί μια ισχύρη εναλλακτική πρόταση απέναντι στον καθιερωμένο ανταγωνισμό της κατηγορίας των premium μικρομεσαίων crossover/SUV, με πολλά δυνατά σημεία και μπόνους την ξεχωριστή αισθητική μέσα και έξω.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.499 κ.εκ. πετρέλαιο, 130 PS/3.750 σ.α.λ., 300 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: 8άχυτο αυτόματο κιβώτιο, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 203 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,8 λτ./100 χλμ., 127 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.400/1.866/1.470 χλστ., 2.675 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.414 κιλά
Χώρος αποσκευών: 430 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 39.2500 ευρώ / 81 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ