Στην Ελλάδα το πιο σύγχρονο Μετρό της Ευρώπης -Το νέο σύστημα που προστατεύει τους επιβάτες

Μετρό Θεσσαλονίκης

Ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο σύστημα θα ενσωματώνει το Μετρό της Θεσσαλονίκης, υψώνοντας ασπίδα προστασίας στο επιβατικό κοινό.

Εντός του 2024 εκτιμάται ότι θα δοθεί στην κυκλοφορία το πολύπαθο Μετρό της Θεσσαλονίκης, που θα αλλάξει πλήρως τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης.

Όπως έχουμε γράψει, θα είναι η πρώτη φορά που θα δούμε στην Ελλάδα συρμούς δίχως οδηγό (driverless), αλλά και αυτόματες θύρες επί των αποβαθρών, οι οποίες θα ανοίγουν μόνο κατά την άφιξη του συρμού στον εκάστοτε σταθμό, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

Τα παραπάνω, ωστόσο, δεν είναι τα μοναδικά συστήματα που θα καταστήσουν το Μετρό της Θεσσαλονίκης σε ένα από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μετρό Θεσσαλονίκης

Αυτό διότι το «οπλοστάσιο» του Μετρό θα περιλαμβάνει και το σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου CBTC (Communications-based train control) που λειτουργεί μόλις σε λίγες ευρωπαϊκές πόλεις και υψώνει ασπίδα προστασίας στο επιβατικό κοινό, αποτρέποντας την πρόσκρουση των συρμών.

Ειδικότερα, με την αρωγή ιδιαίτερα ισχυρών υπολογιστικών συστημάτων τόσο επί των συρμών όσο και στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, το CBTC μπορεί και υπολογίζει σε πραγματικό χρόνο την ακριβή θέση κάθε συρμού και έτσι επιτρέπει αυτοί να έχουν ασφαλείς αποστάσεις μεταξύ τους. Επίσης, μπορεί να ελέγχει την ταχύτητα του κάθε συρμού, και να τον επιβραδύνει εφόσον κριθεί απαραίτητο.

Μετρό Θεσσαλονίκης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το CBTC θα επικοινωνεί απευθείας με το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) στο αμαξοστάσιο στην Πυλαία, ενώ όπως είχε αναφέρει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, η πιθανότητα κρίσιμου λάθους είναι 10 στην ενάτη, «δηλαδή εάν κάνεις κάτι 1 δισ. φορές, υπάρχει μόλις μία πιθανότητα να γίνει λάθος. Πρόκειται για απειροελάχιστη πιθανότητα σε σχέση με αυτό που κάνει ένας άνθρωπος».

Το σύστημα CBTC θα εφαρμοστεί και στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας που επίσης θα έχει driverless συρμούς και θα είναι έτοιμη, σύμφωνα με εκτιμήσεις, το 2029.

Υπενθυμίζεται ότι η βασική γραμμή του Μετρό θα έχει 13 σταθμούς με μήκος γραμμής 9 χλμ. και 18 συρμούς τελευταίας τεχνολογίας που έχουν παραληφθεί, ενώ έχουν συμβασιοποιηθεί και επιπλέον 15.

Δείτε πώς λειτουργεί το σύστημα CBTC

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ