Τι θα θέλαμε να έχει το νέο Mazda RX-9;

Mazda RX Vision

Καθώς ο διάδοχος της ιαπωνικής δυναστείας των RX, το Mazda RX-9, γεννιέται στο σχεδιαστικό κέντρο και στους πάγκους μηχανολογίας της Χιροσίμα, διαβάστε ποια πέντε κύρια στοιχεία θα θέλαμε να έχει - τόσο από τους θρύλους του παρελθόντος του, όσο και από το μέλλον.

O θρύλος του RX ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του 1960 με το RX-2 (Capella), και ακολούθησε το 1972 το RX-3. Τότε δεν ήταν ένα αρχέγονο Coupe 2+2, όπως τις επόμενες δεκαετίες, αλλά ένας αντίπαλος του Ford Escort με coupe, sedan ή wagon εκδόσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πιο δυναμικό, πιο ισχυρό και πιο επιτυχημένο εμπορικά όλων ήταν το RX-7, που κάλυψε με τις τρεις γενιές του την περίοδο 1978-2002. Το RX8, που ακολούθησε, δεν ήταν μόνο το τελευταίο της «οικογένειας» RX, αλλά και το τελευταίο Mazda με περιστροφικό Wankel κινητήρα.

Η αναγέννηση του τελευταίου φυσικά, αποτελεί το πρώτο και κύριο όραμα που συνοδεύει ένα Mazda με τα αρχικά RX στη φαντασία των διαχρονικών ακολούθων του ιαπωνικού sport coupe. Ποιές άλλες, όμως, πτυχές θέλουμε από το αναμενόμενο RX-9;

Τον περιστροφικό κινητήρα Wankel

Το πρόβλημα με την συνέχιση της ζωής του Wankel, ενός κινητήρα που λειτουργεί περιστροφικά αντί παλλινδρομικά και προσφέρει ανώτερη απόδοση με μικρότερο κυβισμό, είναι ότι πλέον δυσκολεύεται να ακολουθήσει τις σύγχρονες προδιαγραφές ρύπων. Και το παγκόσμιο πέρασμα στην ηλεκτροκίνηση φέρνει το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Όμως υπάρχει ελπίδα.

Κατ' αρχήν, φημολογείται ότι ο Wankel θα αποτελέσει τον θερμικό κινητήρα του υβριδικού συστήματος 48V του νέου RX-9, με δύο ηλεκτροκινητήρες στους εμπρός τροχούς. Έπειτα, η εταιρεία ερευνά και το ενδεχόμενο σύνδεσής του Wankel με ηλεκτροκινητήρα ο οποίος θα παίρνει την ενέργειά του από κυψέλες υδρογόνου. Ωστόσο, η επιλογή αυτή ενδέχεται να εκτοξεύσει το κόστος του RX-9 σε δυσθεώρητα ύψη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το σχεδιασμό του RX Vision

Δεν είναι δύσκολο να ονειρευτεί κανείς το νέο RX-9 με το σχέδιο του πρωτοτύπου RX Vision, που η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε στο Σαλόνι του Τόκιο το 2015. Η φιλοσοφία Kodo («η ψυχή της κίνησης») της Mazda δείχνει να αποπνέεται από κάθε εκατοστό του. Υπάρχει η γενικότερη ελπίδα, ανάμεσα στους λάτρεις των RX, ότι το νέο RX-9 θα έχει χαμηλό και επιθετικό ρύγχος σαν του RX-7, με μεγάλο καπό και έντονη κλίση του παρ-μπριζ - την εικόνα των αυτοκινήτων στις αφίσες των παιδικών δωματίων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την κίνηση στους πίσω τροχούς

Κλασσική, επίσης, επιθυμία των σκληροπυρηνικών της σπορ οδήγησης. Ένα σχέδιο που η Mazda κατέθεσε στο γραφείο ευρεσιτεχνίας του Τόκιο, που φέρεται να ανήκει στο νέο RX-9, αποκαλύπτει ένα coupe αμάξωμα με τη διάταξη κινητήρα εμπρός / κίνησης πίσω - μαζί με τους δύο ηλεκτροκινητήρες στους εμπρός τροχούς.

Το δάπεδο και τις προδιαγραφές του ΜΧ-5

Παρότι το RX-9 θα είναι μεγαλύτερο, μπορεί να βασίζεται στην πλατφόρμα του ΜΧ-5, καθώς και να κάνει εκτενή χρήση αλουμινίου και CFRP (πλαστικού με ενισχύσεις ανθρακονημάτων) για να μειώσει το βάρος που αυξάνεται από τη μπαταρία. Επίσης μπορεί να καρπωθεί και τις ίδιες προηγμένες τεχνολογίες των κινητήρων Skyactiv: οι τελευταίες γενιές των συστημάτων ψεκασμού και υπερσυμπίεσης μπορεί να συνδυαστούν με έναν -πιθανό- Wankel (με δύο ρότορες, που οι Ιάπωνες μηχανικοί ερευνούν τα τελευταία 8 χρόνια) αν όντως προχωρήσει η ιδέα του υβριδικού συστήματος. Με 23% περισσότερα κυβικά από τα 1.3 λίτρα του RX-8, το νέο RX-9 θα μπορούσε να ξεπεράσει τους 400 ίππους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την αποδοτικότητα καυσίμου των σύγχρονων Mazda

Σε μια εποχή που οδεύει ραγδαία προς τη μηδενικών ρύπων κινητικότητα, τα υβριδκά αυτοκίνητα είναι το τελευταίο κεφάλαιο των κινητήρων εσωτερικής καύσης - και, έτσι, πρέπει να έχουν ως πρώτη προτεραιότητα την αποδοτικότητα του καυσίμου και τον περιορισμό της κατανάλωσης. Για τους σκοπούς αυτούς, το νέο RX-9 λέγεται μελετάται στην κάθε λεπτομέρεια για τη μείωση του βάρους κάθε εξαρτήματος και για τη βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση - καθώς φυσικά θα διαθέτει τη νέα τεχνολογία SkyActiv-R που εξελίσσουν οι μηχανολόγοι της Χιροσίμα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ