208

H Mercedes A-Class συνεχίζει στην γκάμα της γερμανικής φίρμας έως το 2028

Mercedes-Benz A-Class 1

Η συνεχιζόμενη επιτυχία του premium hatch της εταιρείας της Στουτγάρδης θα το κρατήσει στην «παρέα» των νέας γενιάς ηλεκτρικών Mercedes CLA, GLA και GLB για τουλάχιστον μία τριετία ακόμα.

Παρά τις επίσημες δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Mercedes, Ola Kallenius, ότι το δημοφιλές hatchback θα έβγαινε εκτός παραγωγής στο τέλος του επόμενου χρόνου μαζί με την B-Class, οι Γερμανοί αλλάζουν σχέδια: η A-Class θα συνεχίσει να παράγεται τουλάχιστον έως το 2028.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η απόφαση φαίνεται να σχετίζεται με τη σταθερή ζήτηση για το μοντέλο με κινητήρες εσωτερικής καύσης, την ίδια ώρα που οι νέες ηλεκτρικές Mercedes δεν εντυπωσιάζουν με το ρυθμό πωλήσεών τους.

Η στρατηγική της εταιρείας της Στουτγάρδης για τα συμπαγή της αυτοκίνητα, που θα βασίζονται στην πλατφόρμα MMA, ήταν αρχικά προγραμματισμένο να στηριχθεί σε τέσσερα μοντέλα: τις CLA, CLA Shooting Brake, GLA και GLB. Όμως, για τουλάχιστον τρία χρόνια ακόμα θα τους «κάνει παρέα» και η A-Class.

Η παραγωγή της sedan εκδοχής της A-Class σταμάτησε φέτος, αλλά το hatchback θα συνεχίσει ακόμη και μετά την έλευση των κανονισμών EU7 στα τέλη του 2026. Το ερώτημα βέβαια είναι αν οι υπάρχοντες βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες θα καταφέρουν να προσαρμοστούν στις νέες προδιαγραφές ρύπων. Οι σπορ εκδόσεις AMG A35 και A45, με τον 2λιτρο turbo βενζινοκινητήρα, θεωρείται βέβαιο ότι θα κοπούν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η παραγωγή αναμένεται να μεταφερθεί από το Rastatt της Γερμανίας στο εργοστάσιο της Kecskemet στην Ουγγαρία, όπου ήδη προγραμματίζεται η κατασκευή της νέας CLA και της CLA Shooting Brake.

Όσο για την υπόλοιπη γκάμα συμπαγών μοντέλων της Mercedes, έρχονται σημαντικές αλλαγές: η B-Class φαίνεται πως θα σταματήσει κανονικά το 2025, ενώ η ηλεκτρική EQB θα αποσυρθεί την ίδια χρονιά. Η νέα γενιά GLB με θερμικούς και ηλεκτρικούς κινητήρες θα μπει στην παραγωγή το 2026, ενώ στο τέλος της ίδιας χρονιάς θα δούμε και τη νέα GLA, που θα αντικαταστήσει ταυτόχρονα τις τρέχουσες GLA και EQA.

Το μέλλον μιας νέας A-Class βασισμένης στην MMA δεν υπάρχει στον ορίζοντα. Η παράταση ζωής της τρέχουσας γενιάς δείχνει απλά την ανάγκη της Mercedes να διατηρήσει όγκο πωλήσεων στην κατηγορία των συμπαγών αυτοκινήτων, την ώρα που επιχειρεί στροφή προς τα ηλεκτρικά και τις πιο προσοδοφόρες πολυτελείς κατηγορίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για την ιστορία, το 2019 η γκάμα συμπαγών αυτοκινήτων της εταιρείας έφτασε στο ζενίθ με 667.000 πωλήσεις παγκοσμίως, αλλά το 2024 έπεσε στις 534.800. Παρ’ όλα αυτά, η Mercedes επιβεβαιώνει πως «η A-Class συνεχίζει να έχει υψηλή ζήτηση και με το πρόσφατο εκτεταμένο facelift παραμένει ιδιαίτερα ελκυστική».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ