Ολική επαναφορά της Lancia με τρία νέα μοντέλα από το 2024

Lancia Delta render

Η παρακμάζουσα, τα τελευταία χρόνια, Lancia έχει μπει στο δρόμο της πλήρους της αναγέννησης υπό τον όμιλο Stellantis, και ετοιμάζει τη νέα γενιά της Ypsilon, ένα Crossover και ένα Hatchback για την προσεχή εξαετία.

H Lancia προορίζεται από τη Stellantis, κατά τα λόγια του διευθύνοντος συμβούλου Carlos Tavares, να γίνει μία από τις τρεις premiun εταιρείες του ομίλου - μαζί με τις Alfa Romeo και DS. «Βλέπουμε τη Lancia ως ταπεινή και αποφασισμένη, όχι ως αδύναμη» είπε ο CEO της ιταλικής εταιρεία, Luca Napolitano. «Η Lancia θα παρέχει χαμηλών τόνων, καθαρή ιταλική πολυτέλεια, με απαλές επιφάνειες και σπουδαία ποιότητα».

Ανεπίσημο υποθετικό σχέδιο για την εμφάνιση της μελλοντικής νέας Lancia Delta
Ανεπίσημο υποθετικό σχέδιο για την εμφάνιση της μελλοντικής νέας Lancia Delta
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Crossover και το Hatchback θα έχουν συμπαγείς διαστάσεις και δεν αποκλείεται να αναβιώσουν κάποιο θρυλικό όνομα του παρελθόντος - όπως την Aurelia και τη Delta. Το αυτοκίνητο πόλης Ypsilon θα περάσει στην πέμπτη γενιά του, θα αποκτήσει την ολοκαίνουρια μικρή πλατφόρμα της Stellantis και μεταξύ άλλων θα έχει και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Το μήκος του αναμένεται να παραμείνει κάτω από τα 4 μέτρα.

Η Lancia συρρικνώθηκε αποκλειστικά στην ιταλική αγορά το 2017, πουλώντας μόνο τη γερασμένη, τέταρτη γενιά της Ypsilon. Από το 1985 και μέχρι στιγμής, όλες οι γενιές του ιταλικού citycar έχουν αγγίξει τα 3 εκατομμύρια πωλήσεις. Η 5η γενιά του 2024 θα έχει την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση και μία ήπια υβριδική 48V, η οποία θα είναι και η τελευταία με θερμικό κινητήρα πριν την ολοκληρωτική μετάβαση του μοντέλου στην ηλεκτροκίνηση.

H τελευταία (4η) γενιά της Lancia Ypsilon κυκλοφορεί αποκλειστικά στην Ιταλία από το 2017
H τελευταία (4η) γενιά της Lancia Ypsilon κυκλοφορεί αποκλειστικά στην Ιταλία από το 2017
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το συμπαγές Crossover περίπου 4,6 μέτρων που θα ακολουθήσει την Ypsilon, πιθανότατα το 2026, προορίζεται να γίνει η «ναυαρχίδα» του μικρού στόλου της Lancia και φημολογείται ότι ίσως θα ονομάζεται Aurelia. Αμέσως μετά θα έρθει και το συμπαγές Hatchback, μήκους 4,3 μέτρων, πιθανότατα με την ονομασία Delta.

Και τα δύο θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητα, και θα φέρουν τη σχεδιαστική υπογραφή του Jean-Pierre Ploue, μακροχρόνια στενού συνεργάτη του Carlos Tavares, στον τομέα του design.

Δεδομένης της κοινής φιλοσοφίας που θα ακολουθήσουν τα προσεχή χρόνια η Lancia, η Alfa Romeo και η DS, ο Napolitano λέει ότι υπάρχει στενή συνεργασία με τους ομόλογούς του στην AR (Jean-Philippe Imparato) και στη DS (Beatrice Foucher) ώστε να βρεθούν περαιτέρω οικονομίες κλίμακας. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει σαφής διαφοροποίηση των αυτοκινήτων κάθε εταιρείας.

Έχει περάσει σχεδόν μία δεκαετία από την τελευταία γενιά της Lancia Delta (2012)
Έχει περάσει σχεδόν μία δεκαετία από την τελευταία γενιά της Lancia Delta (2012)
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τον Napolitano, το κοινό στο οποίο απευθύνεται η Lancia θα αλλάξει με τη νέα γενιά των αυτοκινήτων της. Προς στιγμήν, τα δύο τρίτα των αγοραστών της Ypsilon είναι γυναίκες, μέσης ηλικίας 45 ετών. Στο εγγύς μέλλον η ιταλική εταιρεία θα στοχεύει σε μεικτό κοινό ανδρών-γυναικών, με μέση ηλικία τα 55 έτη και με τουλάχιστον ένα παιδί στο σπίτι.

Ο Napolitano χαρακτηρίζει του μελλοντικούς αγοραστές της Lancia ως «προοδευτικούς πολιτισμικούς influencers». Και πιστεύει ότι μπορεί να αντλήσει αγοραστές από αυτούς που προς στιγμήν επιλέγουν την Tesla, τη Volvo, ή την ηλεκτρική σειρά EQ της Mercedes-Benz.

Ο Tavares δεν θέλησε να δημοσιοποιήσει τους στόχους πωλήσεων που θέτει η Lancia, αλλά ενδεχομένως να το κάνει στις αρχές του 2022, όταν η Stellantis θα παρουσιάσει την αναλυτική στρατηγική καθεμιάς από τις 14 εταιρείες που έχει υπό την ομπρέλα της.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ