
Η BMW προετοιμάζει τη νέα γενιά του X5 και υπόσχεται να τη διαθέσει με σχεδόν κάθε είδους μονάδα ισχύος: βενζίνη, πετρέλαιο, plug-in υβριδική, αμιγώς ηλεκτρική αλλά και -για πρώτη φορά- με κυψέλες υδρογόνου.
Η εξέλιξη της τεχνολογίας της υδρογονοκίνησης είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας της εταιρείας του Μονάχου με την Toyota. Μάλιστα, δεν αποκλείεται να δούμε και μια ηλεκτρική εκδοχή της Χ5 με range extender, μια ιδέα που η BMW έχει ήδη δοκιμάσει στο παρελθόν με το i3.

Η πέμπτη γενιά του μεγάλου SUV με κωδική ονομασία G65 αναμένεται να αποκαλυφθεί επίσημα μέσα στο 2026, ενώ η έκδοση υδρογόνου έχει επιβεβαιωθεί για παραγωγή το 2028. Οι πρώτες φωτογραφίες με καμουφλάζ μάς δίνουν μια γεύση από το νέο design, που θα ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία Neue Klasse.
BUY NOW
Παρά το βαρύ καμουφλάζ, διακρίνονται τα χαρακτηριστικά κάθετα «νεφρά» στη μάσκα, εμπνευσμένα από τη νέα iX3, αλλά χωρίς διαχωρισμένα φωτιστικά σώματα όπως στις X7 και XM.

Στο πλάι ξεχωρίζει η απουσία παραδοσιακών χειρολαβών. Στη θέση τους υπάρχουν «πτερύγια» ενσωματωμένα στη γραμμή των παραθύρων, κάτι που παραπέμπει σε ειδικές εκδόσεις όπως τα Speedtop/Skytop.
Στο πίσω μέρος φαίνεται ότι διατηρείται η διπλή πίσω πόρτα (split tailgate), μια πρακτική λεπτομέρεια που πλέον σπανίζει. Τα φώτα της καμουφλαρισμένης έκδοσης είναι δοκιμαστικά και θα αντικατασταθούν με πιο φαρδιά LED, παρόμοια με της iX3.

Το εσωτερικό δεν έχει παρουσιαστεί ακόμα, αλλά θα ακολουθεί τη λογική του νέου iX3 με κεντρική οθόνη 17,9’’, με το σύστημα Panoramic Vision που προβάλλει τις πληροφορίες σε όλο το παρμπρίζ και με την κατάργηση σχεδόν όλων των φυσικών διακοπτών - συμπεριλαμβανομένου του περιστροφικού χειριστηρίου του συστήματος iDrive. Η BMW υιοθετεί έτσι μια μινιμαλιστική φιλοσοφία, με σχεδόν όλες τις λειτουργίες (ακόμη και την κατεύθυνση του αέρα) να ελέγχονται μέσω αφής.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, οι εκδόσεις βενζίκης και η plug-in υβριδική Χ5 θα είναι διαθέσιμες στην παγκόσμια αγορά, η diesel θα απευθύνεται κατά κύριο λόγο στην Ευρώπη, ενώ η X5 Hydrogen πιθανότατα θα πωλείται σε επιλεγμένες περιοχές λόγω της ελλιπούς υποδομής ανεφοδιασμού. Στα τέλη του 2024, οι σταθμοί παγκοσμίως δεν ξεπερνούσαν τους 1.200.

Η BMW προγραμματίζει πως περισσότερα από 40 νέα ή ανανεωμένα μοντέλα θα φέρουν την τεχνολογία Neue Klasse μέχρι το 2027, και η νέα X5 θα είναι από τα πρώτα SUV με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα την ενσωματώσουν. Ο ανταγωνισμός με τη Mercedes GLE και την Audi Q7 αναμένεται πιο έντονος από ποτέ, ενώ η ύπαρξη τόσων διαφορετικών επιλογών κινητήρα δίνει στη BMW στρατηγικό πλεονέκτημα.