208

Η επόμενη BMW X5 θα έχει και κινητήρα υδρογόνου

BMW X5

Η πέμπτη γενιά του μοντέλου της βαυαρικής μάρκας θα έχει και FCEV έκδοση που θα αποτελέσει τη συνέχεια του πρωτότυπου iX5 Hydrogen Concept που είδαμε το 2023.

Δεν είναι φήμη και σενάριο, είναι δεδομένο πλάνο της BMW, που συνεργάζεται με την Toyota σε ό,τι έχει να κάνει με συστήματα κυψελών καυσίμου. Μάλιστα, αυτή τη στιγμή δουλεύουν πάνω στην τρίτη γενιά αυτών, η οποία θα ενσωματωθεί και στη X5.

Η FCEV εκδοχή του γερμανικού SUV αναμένεται το 2028 και θα πλαισιώσει τις βενζινοκίνητες, πετρελαιοκίνητης, plug-in hybrid και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις του μοντέλου, που θα μας συστηθεί μέσα στο 2026. Μάλιστα, θα είναι το πρώτο μοντέλο της συγκεκριμένης τεχνολογίας που η BMW θα βγάλει προς πώληση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η έναρξη παραγωγής του πρώτου μοντέλου με κυψέλες καυσίμου προσθέτει ακόμη ένα αποδοτικό σύστημα κίνησης στη γκάμα μας», δήλωσε ο Joachim Post, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της BMW και υπεύθυνος για τον τομέα της εξέλιξη.

Η BMW υποστηρίζει ότι η τρίτη γενιά του συστήματος που θα χρησιμοποιηθεί στο μοντέλο, αντιπροσωπεύει σημαντική τεχνολογική πρόοδο. Σε σύγκριση με την iX5 Hydrogen, το νέο είναι περίπου 25% μικρότερο σε διαστάσεις, αλλά με υψηλότερη πυκνότητα ισχύος και καλύτερη ενσωμάτωση σε διάφορες πλατφόρμες - συμπεριλαμβανομένης της CLAR που χρησιμοποιεί το X5.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Post επιβεβαίωσε ότι το νέο σύστημα προορίζεται να χρησιμοποιηθεί και σε άλλα μελλοντικά υδρογονοκίνητα μοντέλα, με μεγαλύτερη αυτονομία, υψηλότερη ισχύ και σημαντικά βελτιωμένη απόδοση.

Η παραγωγή αυτού του συστήματος κίνησης θα πραγματοποιείται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Steyr της Αυστρίας, όπου ήδη εγκαθίστανται νέες γραμμές και υποδομές δοκιμών. Επιπλέον εξαρτήματα, όπως η νέα υδρογονο-ειδική μονάδα υψηλής τάσης BMW Energy Master, θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Landshut της Γερμανίας.

Το σύστημα δεύτερης γενιάς που «φορούσε» το πρωτότυπο iX5 Hydrogen, συνδύαζε κυψέλη 187 ίππων με ηλεκτροκινητήρα 295 ίππων και μπαταρία, για συνολική ισχύ 396 ίππων και αυτονομία περίπου 500 χιλιομέτρων σε κύκλο WLTP, από δύο δεξαμενές υδρογόνου υψηλής πίεσης (700 bar) χωρητικότητας 6 κιλών. Η BMW τονίζει ότι το νέο τρίτης γενιάς σύστημα θα ξεπερνά το προηγούμενο σε όλους τους τομείς, με αρθρωτή αρχιτεκτονική που θα μπορεί να προσαρμοστεί σε ευρύτερη γκάμα οχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αισθητικά, το επερχόμενο X5 (G65) θα φέρει νέα σχεδιαστικά στοιχεία εμπνευσμένα από το δεύτερης γενιάς iX3 (το πρώτο μοντέλο στη νέα πλατφόρμα Neue Klasse που θα λανσαριστεί το 2026).

Στο εσωτερικό, η BMW θα αντικαταστήσει τον παραδοσιακό πίνακα οργάνων με πανοραμική προβολή οθόνης και κεντρική οθόνη 17,9 ιντσών. Ο γνωστός περιστροφικός διακόπτης iDrive θα καταργηθεί, με τα μελλοντικά μοντέλα να βασίζονται αποκλειστικά σε φωνητικές εντολές και οθόνη αφής.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ