Οδηγούμε τo νέo Skoda Kodiaq RS στην Τσεχία

Οδηγούμε τα Skoda Octavia RS και Kodiaq RS στην Τσεχία 2022

Βρεθήκαμε στα πάτρια για τη Skoda εδάφη της Τσεχίας, για μια... χορταστική γνωριμία με την ιστορία αλλά και τα μοντέλα που φέρουν τα διάσημα διακριτικά RS.

RS σημαίνει «Rally Sport» για τη Skoda και αυτά είναι δύο γράμματα που συμβολίζουν την αγωνιστική εμπλοκή της εταιρείας εδώ και σχεδόν μισό αιώνα. Για περισσότερες από δύο δεκαετίες το σήμα RS έχει γίνει συνώνυμο και με τις σπορ εκδόσεις των μοντέλων παραγωγής των Τσέχων, οι οποίοι δεν έχουν αφήσει τις αγωνιστικές τους επιτυχίες ανεκμετάλλευτες στον εμπορικό στίβο.

Τα μοντέλα RS της Skoda αποτελούν τις κορυφαίες από πλευράς απόδοσης εκδόσεις που μπορεί να βρει κανείς στη γκάμα της τσέχικης εταιρείας. Αυτή τη στιγμή το σπορτίφ πνεύμα των Τσέχων εκπροσωπείται στη γκάμα τους από την Octavia RS και την plug-in υβριδική Octavia RS iV, το Kodiaq RS, αλλά και το αμιγώς ηλεκτρικό Enyaq Coupe RS iV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Skoda μας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από πρώτο χέρι ολόκληρη τη υπάρχουσα γκάμα RS, αλλά και τα όλα σχεδόν τα προηγούμενα μοντέλα της που φέρουν το πλέον αναγνωρίσιμο λογότυπο των Τσέχων, στην εκδήλωση «Skoda RS Experience».

Η εν λόγω εκδήλωση έχει σαν στόχο να αναδείξει και την ιστορία των «Rally Sport» μοντέλων που έχουν παρουσιάσει οι Τσέχοι στο πέρασμα του χρόνου και πραγματοποιείται στην πόλη Klatovy που βρίσκεται στην περιοχή Plzen, στα δυτικά της Βοημίας.

Kodiaq RS: Το πρώτο SUV της οικογένειας

Η γνωριμία μας με τη γκάμα RS και την ιστορία της ξεκίνησε δικαιολογημένα... ανάποδα αφού στο αεροδρόμιο της Πράγας μας περίμενε ένα από τα τελευταία μοντέλα που φέρουν περήφανα το σήμα RS, το οποίο είναι παράλληλα και το πρώτο SUV στην ιστορία των Τσέχων που ανήκει σε αυτή την δυναμική οικογένεια μοντέλων τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρώτο Kodiaq RS ξεχώριζε για τον πανίσχυρο diesel κινητήρα του, ο οποίος έφερε δύο υπεσυμπιεστές και απέδιδε 240 ίππους, αλλά και για το ρεκόρ που σημείωσε στη θρυλική Πράσινη Κόλαση του Nurburgring, στην κατηγορία των επταθέσιων SUVs. Έπειτα και από την περσινή του ανανέωση το Kodiaq RS φέρει πλέον δίλιτρο TSI κινητήρα βενζίνης που είναι 60 ολόκληρα κιλά ελαφρύτερος από τον προηγούμενο diesel και αποδίδει 245 ίππους, με τη ροπή να φτάνει φυσικά και στους τέσσερεις τροχούς του.

Η δυναμική συμπεριφορά του Kodiaq RS υποστηρίζεται από το στάνταρ σύστημα διεύθυνσης με τη μεταβλητή υποβοήθηση, σε συνδυασμό με τις ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις DCC. Ο οδηγός απολαμβάνει παράλληλα μια πιο «ανόθευτη» εμπειρία χάρη στο σύστημα Dynamic Sound Boost, το οποίο εμπλουτίζει τον ήχο του κινητήρα που φτάνει στα αυτιά του οδηγού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι χαρακτηριστικές μαύρες διακοσμήσεις του αμαξώματος, όπως για παράδειγμα η μαύρη γυαλιστερή γρίλια και το ασορτί πλαίσιό της στη μάσκα της Skoda, καθώς και πολλές αποκλειστικές λεπτομέρειες είναι αυτά που κάνουν το Kodiaq RS άμεσα αναγνωρίσιμο ως μέλος της οικογένειας RS. Έναντι των υπόλοιπων εκδόσεων του Kodiaq, τη διαφορά κάνουν επίσης οι αποκλειστικής σχεδίασης RS προφυλακτήρες με τον πίσω να φέρει ενσωματωμένο διαχύτη και μεγάλες σε διαστάσεις απολήξεις για την εξάτμιση, οι οποίες έχουν τοποθετηθεί στα άκρα του.

Οι στάνταρ λεπτοί προβολείς full LED Matrix, προσθέτουν επίσης έναν έντονο δυναμισμό στο εμπρός μέρος. Η πίσω όψη διαθέτει τον χαρακτηριστικό ανακλαστήρα RS σε όλο το πλάτος του οχήματος, ενώ τις εντυπώσεις κλέβουν και οι μεγάλες αλουμινένιες ζάντες «Sagitarious» με τη διάμετρό τους να φτάνει στις 20 ίντσες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μαύρο χρώμα αποτελεί «σήμα κατατεθέν» και στο εσωτερικό του Kodiaq RS, το οποίο ενσωματώνει έναν ψηφιακό πίνακα πληροφοριών υψηλής ευκρίνειας με προσαρμοσμένα μενού και ένα πεπλατυσμένο στο κάτω μέρος, τριάκτινο, πολυλειτουργικό σπορ τιμόνι, με διάτρητο δέρμα και κόκκινες ραφές.

Οδηγούμε τα Skoda Octavia RS και Kodiaq RS στην Τσεχία 2022

Τα σπορ εμπρός καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα, ρυθμίζονται ηλεκτρικά και φέρουν μαύρες επενδύσεις Suedia με κόκκινες ραφές, ενώ και το λογότυπο RS είναι επίσης κεντημένο σε κόκκινο χρώμα. Carbon look επιφάνειες κάνουν την εμφάνισή τους στο ταμπλό αλλά και τις πόρτες στην καμπίνα του κορυφαίου Kodiaq που μπορεί να αποκτήσει κανείς, με την υψηλή ποιότητα κατασκευής και τις προσεγμένες λεπτομέρειες να είναι έκδηλες όπου και αν πέσει το μάτι.

Για τους χώρους που προσφέρει φυσικά το Kodiaq RS των σχεδόν 4,7 μέτρων δεν χρειάζεται να γίνει ιδιαίτερος λόγος, αφού ειδικά στην πενταθέσια διαμόρφωση του εσωτερικού του μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση πέντε ενήλικες μεγάλων διαστάσεων, δίνοντας παράλληλα αντίστοιχα μεγάλους χώρους στο πορτμπαγκάζ και για τις αποσκευές τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ήρεμη δύναμη

Στα σχεδόν 150 χιλιόμετρα της διαδρομής από το αεροδρόμιο στο Klatovy, το Kodiaq RS δεν δυσκολεύτηκε καθόλου να αναδείξει τα χαρίσματά του εμπνέοντας σε οδηγό αλλά και επιβαίνοντες εμπνέοντας ηρεμία και αυτοπεποίθηση. Σίγουρα δεν είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να χαρακτηριστεί σπορ με την παραδοσιακή έννοια του όρου. Το Kodiaq RS είναι ωστόσο ένα SUV με δυναμικά χαρακτηριστικά, ιδιαίτερα πολιτισμένο, που μπορεί να καλύψει ταχύτατα μεγάλες αποστάσεις είτε ο οδηγός του έχει να αντιμετωπίσει τις ευθείες του αυτοκινητόδρομου είτε έναν δρόμο του επαρχιακού δικτύου που είναι γεμάτος στροφές -κινηθήκαμε αρκετά σε τέτοιους.

Σύμμαχοι του οδηγού στη γρήγορη και αποτελεσματική κάλυψη αποστάσεων είναι τα πολύ δυνατά φρένα, το καλό σε αίσθηση τιμόνι αλλά και η ισχύς του κινητήρα, η οποία έρχεται με απόλυτα γραμμικό τρόπο, τη στιγμή που η πολύ καλή ηχομόνωση καταφέρνει να κρύβει με μαεστρία τα χιλιόμετρα που μαζεύει το SUV των Τσέχων, σε ευθείες και στροφές. Πολύ καλή είναι η συνεργασία του μοτέρ και με το αυτόματο DSG κιβώτιο των επτά σχέσεων, το οποίο αλλάζει γρήγορα ταχύτητες στα ανεβάσματα αλλά και τα κατεβάσματα, ενώ η 4κίνηση βάζει τα πράγματα στη θέση τους όταν ξεπεραστούν τα ιδιαίτερα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και αν ο οδηγός του Kodiaq RS επιθυμεί να απολαύσει υψηλότερα επίπεδα οδηγικής ευχαρίστησης το πρόγραμμα λειτουργίας Sport βάζει στο παιχνίδι, εκτός από τις σωστές ρυθμίσεις για το μοτέρ, τις αναρτήσεις και τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης, και το Dynamic Sound Boost. Το σύστημα λειτουργεί εξαιρετικά στην πράξη και δίνει στον ισχυρό δίλιτρο TSI κινητήρα τον μπάσο και «αγριεμένο» ήχο που τού αξίζει τόσο μέσα στην καμπίνα όσο και εκτός αυτής χωρίς όμως να γίνεται ενοχλητικός για κανέναν.

Το Kodiaq RS ήταν το πρώτο από την ομώνυμη γκάμα των Τσέχων που οδηγήσαμε και αύριο αναμένεται να είναι μια πολύ χορταστική ημέρα καθώς θα βιώσουμε πλήρως την RS εμπειρία που μας επιφυλάσσουν οι άνθρωποι της Skoda.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (Kodiaq RS)

Κινητήρας βενζίνης: 1.984 κ.εκ., 245 PS/ 5.250-6.500 σ.α.λ., 370 Nm/1.600-4.300 σ.α.λ.
Μετάδοση: Αυτόματο DSG 7 σχέσεων, στους τέσσερεις τροχούς
Επιδόσεις: 6,5 sec. 0-100 km/h, 234km/h τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: Από 8,6 λτ./100 χλμ., 196 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.699/1.882/1.666 χλστ., 2.790 χλστ. μεταξόνιο
Χώρος αποσκευών: 530-725 λτ.
Τιμή: -

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ