Δοκιμή: Νέο Skoda Karoq 1,5 TSI 150 PS DSG7

Skoda Karoq dokimh

Διατηρώντας τον άνετο και πρακτικό χαρακτήρα του, το Skoda Karoq ανανεώνεται, εμπλουτίζοντας το οπλοστάσιό του με μοντέρνα εμφάνιση, σύγχρονες τεχνολογίες και αποδοτικούς κινητήρες.

Αφού συμπλήρωσε αισίως τέσσερα χρόνια παρουσίας στην αυτοκινητική σκηνή και εδραίωσε την παρουσία του σε 60 χώρες ανά τον κόσμο, το Skoda Karoq ανανεώθηκε, όντας καθόλα έτοιμο να διεκδικήσει με περισσότερες αξιώσεις την προσοχή του αγοραστικού κοινού.

Στη facelift εκδοχή του, το τσεχικό μικρομεσαίο SUV συνεχίζει να έχει ως σήμα κατατεθέν την άνεση και την πρακτικότητα, την ίδια ώρα που φέρει πιο μοντέρνα εμφάνιση, ενισχυμένο τεχνολογικό υπόβαθρο και εξοπλίζεται με τους αναβαθμισμένους κινητήρες EVO TSΙ του ομίλου VW.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
δοκιμή skoda karoq

Σχεδίαση: Αλλαγές στα σημεία και αεροδυναμικές βελτιώσεις

Σε επίπεδο εμφάνισης, το Karoq υποβλήθηκε σε μικρής έκτασης στιλιστικές επεμβάσεις που εναρμονίζονται με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας. Μεγαλύτερη αλλαγή συνιστά η φαρδύτερη και πλέον εξαγωνική μάσκα, η οποία πλαισιώνεται από πιο «αιχμηρούς» LED προβολείς (για πρώτη φορά με προαιρετική τεχνολογία Matrix LED), την ίδια ώρα που τα φώτα ημέρας αποτελούνται από δύο οριζόντιες γραμμές LED, τονίζοντας την δυναμική εμφάνιση του μοντέλου. Στο προφίλ του τσεχικού SUV ξεχωρίζουν οι νέας σχεδίασης ζάντες, ενώ στο πίσω άκρο του αμαξώματος το ενδιαφέρον κεντρίζουν τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα.

Skoda Karoq δοκιμή
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αλλαγές στο αμάξωμα δεν σταματούν στα παραπάνω, με τη Skoda να εστιάζει στη βελτίωση (κατά 9%) της αεροδυναμικής απόδοσης του Karoq, σε μια προσπάθεια να μειωθούν οι τιμές της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.

Και το επιτυγχάνει χάρη στις νέες «αεροκουρτίνες» σε σχήμα «L» στις άκρες και μέσα στον μπροστινό προφυλακτήρα που ελέγχουν τη ροή του αέρα γύρω από τους τροχούς με τα αεροδυναμικά ένθετα. Στη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης συμβάλλει, επίσης, το κάλυμμα στο κάτω μέρος του Karoq (μόνο στις 4Χ4 εκδόσεις), αλλά και η στάνταρ μεγαλύτερη αεροτομή στο πίσω μέρος, που στις εκδόσεις εξοπλισμού Style (της δοκιμής μας) & Sportline ενσωματώνει και αεροδυναμικά πτερύγια.

Skoda Karoq δοκιμή

Εσωτερικό: Ο ορισμός της πρακτικότητας

Όπως στην εξωτερική εμφάνιση, έτσι και στο εσωτερικό δεν εντοπίζονται κραυγαλέες σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις, με τον σχεδιασμό του ταμπλό να παραμένει σχεδόν ίδιος με αυτόν του προ-facelift μοντέλου. Σε επίπεδο συνδεσιμότητας, μόλις από την εισαγωγική έκδοση του Karoq στη χώρα μας, Ambition, ενσωματώνεται ευκρινής και άμεσης απόκρισης οθόνη αφής 8,0" (προαιρετικά 9,2") με φωνητικό έλεγχο και λειτουργία Smart Link η οποία προσφέρει Mirrorlink και δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης κινητού τηλεφώνου Apple. Στον αντίποδα, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 8,0" εντάσσεται στον προαιρετικό εξοπλισμό, προσφερόμενος με το πακέτο Bolero Plus (480 ευρώ).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Skoda Karoq δοκιμή

Ο οδηγός θα εκτιμήσει την πολύ καλή ποιότητα των υλικών που επιδεικνύουν κορυφαίο φινίρισμα και ανάλογη συναρμογή, ενώ θα εντυπωσιαστεί από την αφθονία αποθηκευτικών λύσεων (π.χ. στο πάνω μέρος του ταμπλό, στις θήκες των θυρών, και κάτω από το στάνταρ υποβραχιόνιο) που αναδεικνύουν το Karoq σε ένα από τα πρακτικότερα μοντέλα της κατηγορίας.

Με χωρητικότητα 521 λίτρα, ο χώρος αποσκευών ικανοποιεί ένα ιδιαίτερα μεγάλο εύρος μεταφορικών αναγκών, ειδικά αν προστεθεί το προαιρετικό σύστημα VarioFlex (+600 ευρώ) με τρία ξεχωριστά πίσω καθίσματα που σύρονται, αναδιπλώνονται και αφαιρούνται τελείως, αυξομειώνοντας την χωρητικότητα από τα 479 έως τα 588 λίτρα.

Skoda Karoq δοκιμή
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υψηλό βαθμό παίρνει και η άνεση, καθώς στις πίσω θέσεις μπορούν να βολευτούν δίχως πολλούς συμβιβασμούς έως και 3 ενήλικες, οι οποίοι θα εκτιμήσουν τους «αεράτους χώρους» τόσο για τα γόνατα όσο και το κεφάλι τους.

Skoda Karoq δοκιμή

Ισχυρό και αποδοτικό

Το ανανεωμένο Skoda Karoq προσφέρεται τόσο σε προσθιοκίνητες όσο και τετρακίνητες εκδόσεις και με μια ευρεία γκάμα αναβαθμισμένων κινητήρων βενζίνης (TSI) χωρητικότητας 1.000, 1.500 και 2.000 κ.εκ., ενώ υπάρχει και 2λιτρος diesel (TDI).

Παρ' όλα αυτά, στην ελληνική αγορά σε πρώτη φάση, διατίθεται αποκλειστικά ως δικίνητο και βενζινοκίνητο, με τον 3κύλινδρο 1.000αρη των 110 ίππων (μόνο με 6άρι μηχανικό κιβώτιο), ή τον 4κύλινδρο 1.500αρη των 150 ίππων, με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή 7άρι διπλοσύμπλεκτο αυτόματο. Εμείς δοκιμάζουμε την ισχυρότερη εκδοχή με τo κιβώτιο DSG7.

Με τη ροπή να φτάνει τα 250 Nm και να αποδίδεται στις μόλις 1.500 σ.α.λ., το μοτέρ επιταχύνει το 1.395 κιλών αμάξωμα άκοπα και από χαμηλά, δίχως να υστερεί στο μεσαίο ή υψηλό φάσμα λειτουργίας του, επιδεικνύοντας γραμμική λειτουργία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Skoda Karoq δοκιμή

Σε συνθήκες ταξιδιού, ο 1.500αρης TSI επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί σβέλτα, ανεξάρτητα από των αριθμό των επιβατών ή τον όγκο αποσκευών. Ειδικά εφόσον επιλεχθεί το πρόγραμμα οδήγησης Sport (Eco, Normal, Individual τα υπόλοιπα προφίλ) όπου η απόκριση στο γκάζι γίνεται πιο άμεση και το ραφιναρισμένο κιβώτιο κρατάει περισσότερο τις σχέσεις. Σημειώνεται, δε, ότι υπάρχει και δυνατότητα manual αλλαγών των ταχυτήτων, μέσω paddles πίσω από το τιμόνι.

Η σπιρτάδα και ζωντάνια του κινητήρα είναι και ο λόγος που εξασφαλίζονται καλές επιδόσεις, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 8,9 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να ανέρχεται σε 210 χλμ./ώρα.

Το κυνήγι των παραπάνω τιμών θα συστήσει τον οδηγό με διψήφια κατανάλωση καυσίμου, αλλά με ελαφρύ πόδι, επιλογή του προγράμματος Eco και με σύμμαχο τη μη αντιληπτή λειτουργία του συστήματος απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων, η κατανάλωση θα περιοριστεί στα 7,8 λίτρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Skoda Karoq δοκιμή

Στον δρόμο

Ευθύβολο στον ανοιχτό δρόμο, ομοιογενές και στιβαρό, το ανανεωμένο Karoq εμπνέει ασφάλεια και σιγουριά στον οδηγό, ενώ σε δρόμους με στροφές, οι αντιδράσεις είναι ουδέτερες και οι κλίσεις του αμαξώματος λογικές. Καθοριστική συμβολή έχει και η καλορυθμισμένη ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) που, παρότι δεν είναι η πιο μαλακή της κατηγορίας, φιλτράρει ιδιαίτερα αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και «παίζει» το ρόλο της στην άκρως ικανοποιητική ποιότητας κύλισης του τσεχικού C-SUV. Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει, επίσης, και στην ηχομόνωση η οποία εγγυάται ότι η άνεση των επιβατών δεν θα διαταραχθεί από παρασιτικούς θορύβους κατά το ταξίδι.

Το ελαφρύ τιμόνι, δεν χαρακτηρίζεται για την πληροφόρηση που προσφέρει στον οδηγό, αλλά βοηθά στους ελιγμούς εντός της πόλης, και σε συνδυασμό με την υψηλή θέση οδήγησης, τους μεγάλους πλευρικούς καθρέπτες, το αυτόματο κιβώτιο και την υψηλή θέση οδήγησης προσφέρει σημαντική ευκολία στις καθημερινές μετακινήσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Skoda Karoq δοκιμή

Συμπέρασμα

Χωρίς να απαρνείται τον πρακτικό και οικογενειακό χαρακτήρα του, το ανανεωμένο Karoq προβάλλει πιο σύγχρονο και πλήρες από ποτέ και καθόλα έτοιμο να επαναδιαπραγματευτεί τη θέση του στην πολυπληθή κατηγορία των μικρομεσαίων SUV. Η τιμή εκκίνησης της facelift εκδοχής με τον 1.000αρη TSI είναι 26.150 ευρώ, ενώ το 1.500αρι TSI ξεκινά από τα πολύ καλά 27.900 ευρώ. Αμφότερες συνοδεύονται από πολύ καλό εξοπλισμό.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.498 κ.εκ. βενζίνη, 150 PS/5.000-6.000 σ.α.λ., 250 Nm/1.500-3.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, στους μπροστινούς τροχούς
Επιδόσεις: 8,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 210 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,2 λτ./100 χλμ., 140 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.389/1.841/1.603 χλστ., 2.638 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.395 κιλά
Χώρος αποσκευών: 521 λίτρα
Τιμή -Τέλη κυκλοφορίας: 32.400 ευρώ / 99,4 ευρώ (έκδοση δοκιμής)
Αρχική τιμή (Karoq 1,0 TSI): 26.150 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ