O ΣΕΑΑ δίνει διευκρινίσεις για το περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα

Traffic Athens

Θέλοντας να δώσει κάποιες διευκρινήσεις σε ό,τι αφορά στο νέο τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα, ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων εξέδωσε ανακοίνωση.

Στην ανακοίνωσή του ο ΣΕΑΑ αναφέρει: «Το «Περιβαλλοντικό τέλος» είναι ήδη σε ισχύ εδώ και σχεδόν 2 έτη και αφορά μόνον τα παλαιότερα εισαγόμενα μεταχειρισμένα επιβατικά και ελαφρά φορτηγά.

Πριν το 2020, η φορολογία στα μεταχειρισμένα οχήματα εισαγωγής ήταν σχεδόν ενιαία, ανεξαρτήτου ηλικίας. Το 2020 αντικαταστάθηκε: α) από την κατάργηση του φόρου στα νεότερα (Euro 6, δηλαδή ως 6 ετών), πιο καθαρά αυτοκίνητα και β) από την εφαρμογή επιβαρύνσεων στα παλαιότερα, πιο ρυπογόνα αυτοκίνητα (Euro 5A και πριν).

Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν η αύξηση των μεταχειρισμένων στο σύνολο των εισαγωγών οχημάτων, από 38,4% το 2019 σε 39,6% το 2021 και η μείωση της μέσης ηλικίας αυτών από 10,6 σε 6,6 έτη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η χθεσινή νομοθετική αλλαγή συνέβη αφού παρήλθαν δύο έτη και η αντιρρυπαντική τεχνολογία οχημάτων Euro 5B είναι πλέον αυτή που είναι παλαιότερη κατά 4 κλάσεις από την ισχύουσα σήμερα (Euro 6D). Όπως δηλαδή ίσχυσε το 2020, με την εφαρμογή τέλους στη Euro 5A, ως προς την τότε ισχύουσα Euro 6C»

Θυμίζουμε ότι όπως γράψαμε πριν από δύο ημέρες, για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα προτύπου Eurο 4 συνεχίζει να ισχύει «Περιβαλλοντικό τέλος» 3.000 ευρώ, ενώ στα Euro 5a και Euro 5b που προστίθενται, ο φόρος είναι 1.000 ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ