Ο κινητήρας που αλλάζει τα δεδομένα - Αποδίδει 374 ίππους και έχει βάρος 74 κιλά

Ο νέος ηλεκτρικός κινητήρας της ZF που αλλάζει τα δεδομένα 2023

Η ZF προχώρησε στην αποκάλυψη νέου συστήματος κίνησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με επίκεντρο τον νέο κινητήρα που ξεχωρίζει για τα επίπεδα απόδοσης σε σχέση με το βάρος και τις διαστάσεις του.

Το event Παγκόσμια Ημέρα Τεχνολογίας που διοργάνωσε στην έδρα της, στην πόλη Friedrichshafen της Γερμανίας, επέλεξε η ZF για να παρουσιάσει το νέο ολοκληρωμένο σύστημα κίνησης-μετάδοσης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το οποίο υπόσχεται αύξηση αυτονομίας σε πραγματικές συνθήκες, υψηλά επίπεδα απόδοσης αλλά και μικρότερο βάρος και διαστάσεις.

Από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του νέου συστήματος κίνησης-μετάδοσης της ZF, που είναι γνωστή σε όλο τον κόσμο για τα κιβώτια ταχυτήτων που κατασκευάζει, είναι το ηλεκτρονικό σύστημα θερμικής διαχείρισης της μπαταρίας κατά τη λειτουργία του νέου της κινητήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο σύστημα της γερμανικής εταιρείας αυξάνει την αυτονομία σε πραγματικές συνθήκες κατά 30%, έναντι των σημερινών συστημάτων, όταν η θερμοκρασία περιβάλλοντος βρίσκεται κοντά στο μηδέν, σε θερμοκρασίες δηλαδή όπου τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιμετωπίζουν και το μεγαλύτερο πρόβλημα με τη λειτουργία της μπαταρίας τους.

Η ZF παρουσίασε τη νέα της πρόταση με το concept EVBeat, το οποίο, όπως μπορείτε να δείτε και στη σχετική φωτογραφία, βασίζεται στην Porsche Taycan. Σε σχέση με τα συμερινά ηλεκτρικά συστήματα κίνησης αντίστοιχης απόδοσης, αυτό της ZF παρουσιάζεται 30% ελαφρύτερο αναφορικά με το βάρος του κινητήρα, του κιβωτίου υποπολλαπλασιασμού των στροφών του και του συστήματος διαχείρισης θερμοκρασίας, χαμηλότερο κατά 40 κιλά έναντι του τρέχοντος ηλεκτρικού μοτέρ των Γερμανών με αντίστοιχη απόδοση.

Σύμφωνα με τη ZF το νέο μοτέρ EVSys800 των 800 Volt έχει την μεγαλύτερη απόδοση ανά κιλό βάρους αναφορικά με την ροπή του, η οποία φτάνει τώρα στα 70 Nm (ανά κιλό). Έτσι ο κινητήρας των 74 κιλών, ο οποίος μπορεί να κατασκευαστεί και σε διαφορετικά μεγέθη, προσφέρει 5.200 Nm ροπής στον πίσω άξονα του concept, σε συνδυασμό με τον υποπολλαπλασιασμό του κιβωτίου. Η σταθερή ισχύς που παράγει ο κινητήρας φτάνει στους 280 ίππους με την μέγιστη ισχύ να φτάνει έως και τους 374 ίππους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναφορικά με τις διαστάσεις κινητήρας και κιβώτιο έχουν μειώσει το πλάτος τους κατά 50 χλστ. και αυτό έγινε εφικτό χάρη και στο νέο περιέλιξης του σύρματος στον στάτορα που επέτρεψε στη ZF να σχεδιάσει το νέο μικρότερο ομοαξονικό κιβώτιο, αλλά και να μειώσει τον χαλκό που χρησιμοποιεί κατά 10%. Η νέα αρχιτεκτονική με τις μαζεμένες διαστάσεις και το μικρότερο βάρος μπορεί να τοποθετηθεί, σύμφωνα με τη ZF σε οποιοδήποτε σχεδόν τύπο αυτοκινήτου.

Τον δικό του σημαντικό ρόλο στα υψηλά επίπεδα απόδοσης παίζει το TherMaS, το πρώτο κεντρικό σύστημα διαχείρισης θερμότητας που παρουσιάζει η ZF. Το TherMaS, δεν χρησιμοποιεί φθόριο αλλά προπάνιο -σε δικό του ερμητικά κλειστό κύκλωμα-, φέρει αντλία θερμότητας, χρησιμοποιεί την μισή ποσότητα ψυκτικού σε σχέση με άλλα συστήματα. έχει μικρότερο μέγεθος και βάρος αλλά διπλασιάζει την ψυκτική του απόδοση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εικόνα του νέου συστήματος κίνησης ολοκληρώνεται από το νέο λογισμικό διαχείρισης ολόκληρου του συστήματος που εξέλιξε η ίδια η ZF, το οποίο δίνει και τη δυνατότητα συνδεσιμότητας με cloud.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ