Αυτός είναι ο δρόμος με τη μεγαλύτερη κυκλοφορία στην Ελλάδα

Κηφισός κίνηση

Καθημερινά, δεκάδες χιλιάδες οδηγοί επιλέγουν τον οδικό άξονα που συνδέει το Φάληρο με τη Μεταμόρφωση και διατρέχει πλήθος συνοικιών της Αθήνας.

Με περίσσεια υπομονή καλούνται να εξοπλίζονται οι οδηγοί που μετακινούνται καθημερινά στους δρόμους της Αθήνας, δεδομένου ότι η κυκλοφοριακή συμφόρηση στους οδικούς άξονες έχει γίνει πραγματικά ανυπόφορη.

Ένας από τους δρόμους όπου σχηματίζονται τεράστιες «ορδές» οχημάτων είναι και η λεωφόρος Κηφισού, ένας από τους μεγαλύτερους οδικούς άξονες του Λεκανοπεδίου με μήκος 14 χλμ., ο οποίος συνδέει το Φάληρο με τη Μεταμόρφωση.

Με δεδομένο, μάλιστα, ότι διατρέχει πλήθος συνοικιών της Αττικής και συνδέεται με άλλους βασικούς οδικούς άξονες της πρωτεύουσας (βλ. Λ. Αθηνών και Αττική Οδός), η Λ. Κηφισού αποτελεί τον δρόμο με τη μεγαλύτερη κυκλοφορία στην Ελλάδα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Κηφισός

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, και οι δύο κατευθύνσεις της λεωφόρου Κηφισού «υποδέχονται» καθημερινά κοντά στα 152.000 οχήματα, γεγονός που της προκαλεί… ασφυξία, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνονται οι μετακινήσεις των οδηγών.

Γιατί «ασφυκτιεί» η Λ. Κηφισού;

Σύμφωνα με τις κατά καιρούς γνωμοδοτήσεις διακεκριμένων Ελλήνων συγκοινωνιολόγων, το πρόβλημα έγκειται σε μια σειρά παραγόντων, καθένας εκ των οποίων έχει μεγάλη υπονομευτική δράση.

Αρχικά, πρόκειται για έναν δρόμο πολύ κοντά στο αστικό κέντρο της Αθήνας, τον οποίο επιλέγουν δεκάδες χιλιάδες για τις καθημερινές τους μετακινήσεις.

Παράλληλα, τα αίτια πρέπει να αποδοθούν και στην ιδιομορφία του συγκεκριμένου οδικού άξονα, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την παντελή απουσία φωτεινών σηματοδοτών, αλλά και την υψηλή ροή οχημάτων τόσο κατά τις ώρες αιχμής, όσο και πέραν αυτών, κάτι που δεν συμβαίνει -τουλάχιστον στον ίδιο βαθμό – στις υπόλοιπες λεωφόρους του Λεκανοπεδίου.

Κηφισός
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, δεν εξυπηρετείται από ένα επαρκές δίκτυο αστικών συγκοινωνιών, το οποίο θα επέτρεπε στους πολίτες να αφήσουν τα αυτοκίνητά τους στο γκαράζ τους, προσφέροντας… ανάσα στη Λ. Κηφισού.

Οι ευθύνες έχουν αναζητηθεί και στην ανομοιομορφία της διατομής του άξονα, με το μεγάλο πρόβλημα να εντοπίζεται στην αυξομείωση του αριθμού των λωρίδων κυκλοφορίας. Πρόκειται για το φαινόμενο του μπουκαλιού, στο οποίο έχουμε αναφερθεί εκτενώς σε άρθρο μας – Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Το πρόβλημα εντείνεται, επίσης, τόσο από τον υψηλό αριθμό κυκλοφορούντων βαρέων οχημάτων, όπως και τα πολλά ατυχήματα που σημειώνονται σε καθημερινή βάση. Σε αυτές τις περιπτώσεις, μάλιστα, τα οχήματα επείγουσας ανάγκης και οδικής βοήθειας δεν μπορούν να προσεγγίσουν εύκολα τα σημεία των συμβάντων για την απομάκρυνση των ακινητοποιημένων οχημάτων.

Λύση στο παραπάνω προσπαθεί να δώσει η Τροχαία Αττικής, η οποία το τελευταίο στήνει «μπλόκα» στη ΛΕΑ, κόβοντας κλήσεις στους οδηγούς που προσπαθούν να αποφύγουν με μη νομότυπο τρόπο την κίνηση στη Λ. Κηφισού.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ