Έρχεται νέος Δακτύλιος στην Αθήνα -Mε κάμερες και όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα

Δακτύλιος

«Σάρκα και οστά» λαμβάνει η αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης αλλά και τα μέτρα ενίσχυσης της ασφάλειας των πεζών και των οδηγών δικύκλων.

Ένα νέο hi-tech  μοντέλο για τον Δακτύλιο ετοιμάζονται να εφαρμόσουν από κοινού τα συναρμόδια Υπουργεία σε συνεργασία με τον Δήμο της Αθήνας, ώστε να σταματήσουν να εισέρχονται ανεξέλεγκτα παλαιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα στο κέντρο της πρωτεύουσας εντείνοντας το κυκλοφοριακό κομφούζιο και αυξάνοντας κατά πολύ την ατμοσφαιρική ρύπανση.

Μάλιστα κατά την συνάντηση που είχαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας με τον δήμαρχο της Αθήνας κ. Κώστα Μπακογιάννη αποκαλύφθηκε ότι ο νέος Πράσινος Δακτύλιος θα επεκταθεί, ενώ οι παραβάτες οδηγοί θα διαπιστώνονται με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων (κάμερες) ώστε οι κλήσεις να αποστέλλονται στην κατοικία των παραβατών και να μην δημιουργείται περαιτέρω πρόβλημα στην ήδη προβληματική κυκλοφορία των υπόλοιπων οχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκτός όμως από τον νέο hi-tech Δακτύλιο ο κ. Σταϊκούρας με τον κ. Μπακογιάννη συμφώνησαν όπου κρίνεται απαραίτητο να μειωθεί το όριο ταχύτητας σε 30 χλμ./ώρα για την ασφάλεια της κυκλοφορίας κυρίως των πεζών και οδηγών μοτοσυκλετών και ποδηλάτων, όπως έχουν ήδη υιοθετήσει πολλές ευρωπαϊκές πόλεις όπως το Παρίσι και οι Βρυξέλλες. Ωστόσο οι δύο πολιτικοί ξεκαθάρισαν ότι το όριο των 30 χλμ./ώρα δεν θα ισχύσει σε κεντρικούς οδικούς άξονες της πόλης.

Επίσης θεωρείται πλέον δεδομένη η χωροθέτηση νέων σημείων στάθμευσης ταξί,  η διαμόρφωση συνολικού σχεδίου για την κυκλοφορία, τη στάση και στάθμευση των τουριστικών λεωφορείων και η διεύρυνση της ελεγχόμενης στάθμευσης σε περισσότερες περιοχές της πόλης ενώ στα σκαριά είναι πλέον και η δημιουργία κατάλληλου θεσμικού πλαισίου για την εφαρμογή του carsharing, μιας νέας τάσης στην Ευρώπη που προβλέπει το διαμοιρασμό οχημάτων σε πολλούς χρήστες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα στις προτάσεις για τη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου περιλαμβάνονται επίσης η ουσιαστική αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, η εντονότερη παρουσία της Τροχαίας στους δρόμους της πόλης, η ενίσχυση της Δημοτικής Αστυνομίας σε έμψυχο δυναμικό και η διεύρυνση των αρμοδιοτήτων της αλλά και η απαρέγκλιτη εφαρμογή του Νόμου για τις πορείες, ώστε να διαφυλάσσεται στο μέτρο του δυνατού και η κυκλοφορία των τροχοφόρων.

Προτείνεται επίσης, η φιλοξενία των ξένων επίσημων εκτός του κέντρου της πόλης, η αναθεώρηση του πλαισίου για εκδηλώσεις. Η  ενίσχυση των υποδομών για την υποστήριξη της εναλλακτικής μετακίνησης των πολιτών με τα πόδια ή το ποδήλατο, αλλά και η κατάρτιση ενός συνολικού σχεδίου για τις φορτοεκφορτώσεις στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας σε συνδυασμό πάντα με την αυστηροποίηση της εφαρμογής του. 

Το πακέτο περιλαμβάνει συνολικά 16 συγκεκριμένες προτάσεις για την αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην Αθήνα, και ο ευρύτερος στόχος είναι να αλλάξει το μοντέλο διαχείρισης της κυκλοφορίας στην πρωτεύουσα, προκειμένου να μπει τέλος στην ταλαιπωρία, αλλά και στην υποβάθμιση της ποιότητας ζωής στην καθημερινότητα των Αθηναίων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ευρύ πλέγμα παρεμβάσεων θέτει τις βάσεις συνδυαστικής και αποτελεσματικής ρύθμισης των επιμέρους ζητημάτων, ώστε η Αθήνα να ανακουφιστεί σημαντικά από τον κυκλοφοριακό φόρτο και ταυτόχρονα να περιοριστεί και η ατμοσφαιρική ρύπανση.

Η από κοινού διαμόρφωση ενός συγκεκριμένου πλαισίου για αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης κρίνεται απαραίτητη, καθώς σήμερα, η κίνηση έχει ξεπεράσει τα προ κρίσης επίπεδα (2009-2010) και η τάση είναι σταθερά ανοδική.

«Στην Αθήνα η κίνηση είναι αφόρητη και κάθε χρόνο χειροτερεύει. Απαιτείται λοιπόν άμεσα αλλαγή μοντέλου για τη ρύθμισή της. Στη συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σταϊκούρα κατέθεσα αναλυτική πρόταση 16 σημείων μιας ολοκληρωμένης πολιτικής για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού. Μεταξύ άλλων, επιδιώκουμε τη δημιουργία ενός ενιαίου, υπερκείμενου Φορέα, την ουσιαστική αναβάθμιση των ΜΜΕ, την επαρκή αστυνόμευση, αλλά και μια σειρά από κανονιστικές ρυθμίσεις για τις διαδηλώσεις/εκδηλώσεις, τις πιάτσες ταξί, την τροφοδοσία κ.ά. Με σχέδιο, συνεργασία και συμπληρωματικές δράσεις μπορούμε μαζί να βάλουμε τάξη στο χάος που επικρατεί στους δρόμους της πρωτεύουσας», δήλωσε μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένας και μόνο Φορέας αρμόδιος για την κυκλοφορία στην πόλη

Μεταξύ των προτάσεων που κατέθεσε ο Δήμαρχος Αθηναίων περιλαμβάνεται η άμεση σύσταση ενός ενιαίου Φορέα που θα «καταργεί» την πολυαρχία και τη διασπορά αρμοδιοτήτων. Ο Φορέας που θα συσταθεί υπό τη διοίκηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θα είναι αρμόδιος για όλα και σε αυτόν θα συμμετέχουν ενεργά όλοι οι φορείς που εμπλέκονται με τον σχεδιασμό και τη λειτουργία των μετακινήσεων στην Αθήνα. Υπάρχει σχετική, πλήρης, πρόσφατη μελέτη της KPMG (Ιανουάριος 2023) που εκπονήθηκε για λογαριασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και στην οποία είχε συνεισφέρει και ο Δήμος Αθηναίων.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ