Αυτά είναι τα έργα που θα μειώσουν την κίνηση στους δρόμους της Αττικής

έργα από Περιφέρει Αττικής

Με προεξέχουσα τη συνεργασία της με τη Google, η Περιφέρεια Αττικής ανέλυσε μαζί με τους συναρμόδιους φορείς τις δράσεις που θα μειώσουν τον κυκλοφοριακό φόρτο στην πρωτεύουσα.

Οι συνέργειες, η αποτελεσματικότερη διαχείριση του κυκλοφοριακού φόρτου και η αξιοποίηση σύγχρονων εργαλείων για την μείωση της ταλαιπωρίας των πολιτών και της ενίσχυσης της ασφάλειάς τους, βρέθηκαν στο επίκεντρο της ημερίδας που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 24 Ιουλίου στο Αμφιθέατρο της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Πρόκειται για μια εκδήλωση που πραγματοποιείται για πρώτη φορά σε συλλογικό επίπεδο, η οποία διοργανώθηκε με τη συμβολή της Περιφέρειας Αττικής και κατόπιν πρόσκλησης των συναρμόδιων φορέων. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν εκπρόσωποι εμπλεκόμενων φορέων, στελέχη της Περιφέρειας Αττικής, υποψήφιοι Περιφερειακοί Σύμβουλοι, κ.α..

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο πλαίσιο της ημερίδας πραγματοποιήθηκε η αποτίμηση των παραγόντων που αυξάνουν την κίνηση στο Λεκανοπέδιο, καθώς και η αναζήτηση ολοκληρωμένων λύσεων που θα περιορίσουν τις συμφορήσεις στους οδικούς άξονες της Αττικής, σε ένα ικανοποιητικό βαθμό και στη συνέχεια, θα τεθούν σε τροχιά υλοποίησης.

Συνεργασία Περιφέρειας Αττικής – Google

Εκτενής αναφορά έγινε στην επικείμενη και πρωτοποριακή συνεργασία της Περιφέρειας Αττικής με τον κολοσσό της Google, η οποία θα βελτιώσει σημαντικά την φωτεινή σηματοδότηση και αναμένεται να προσδώσει μεγαλύτερη ακρίβεια στην πληροφόρηση των οδηγών. Όπως ανακοίνωσε και από το βήμα της ημερίδας ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης, η Περιφέρεια Αττικής, το αμέσως επόμενο διάστημα θα υπογράψει σχετική προγραμματική σύμβαση με την Google. Στο πλαίσιο της ημερίδας η Head of Public Sector της Google Greece, Β. Καλφάκη μετέφερε τα αισιόδοξα στατιστικά για τη χρήση των νέων τεχνολογιών στην επίλυση του κυκλοφοριακού. Όπως επισήμανε η Google θα προχωρήσει στην ακόμα μεγαλύτερη διεύρυνση της πλατφόρμας Google Maps, με εισαγωγή στοιχείων σε πραγματικό χρόνο. Τα σχετικά δεδομένα θα αποτυπώνονται άμεσα στην εφαρμογή, προκειμένου να διασφαλιστεί καλύτερη η ποιότητα της μετακίνησης των χρηστών του οδικού δικτύου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην ευόδωση όλης αυτής της πολύπλευρης προσπάθειας, πρωταρχικό ρόλο διαδραματίζει η αγαστή και δημιουργική συνεργασία που υπάρχει με τα συναρμόδια Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το οποίο, έχοντας αναπτύξει ένα τεράστιο σύστημα ψηφιοποιημένων παροχών υπηρεσιών, έχει απαλλάξει τους πολίτες από άσκοπες μετακινήσεις, καθώς έχουν πλέον τη δυνατότητα να συναλλάσσονται με το Δημόσιο, από τον υπολογιστή τους ή από το κινητό τους τηλέφωνο. Στο ίδιο δημιουργικό πλαίσιο, κινείται και η άψογη και άμεση συνεργασία με την Τροχαία Αττικής, η οποία, από την πρώτη στιγμή «αγκάλιασε» αυτήν την προσπάθεια, με την αμέριστη και πολυεπίπεδη συμβολή της.

Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δ. Παπαστεργίου, κατά την τοποθέτησή του, συνεχάρη τον κ. Πατούλη για την αξιόλογη αυτήν προσπάθεια που έχει γίνει όλα αυτά τα χρόνια από την Περιφέρεια στον τομέα της οδικής ασφάλειας και μεταξύ άλλων, δήλωσε τα εξής: «Οι πόλεις μας χρειάζονται νέα ευφυή συστήματα που να μπορούν να αποτυπώνουν την κίνηση στους δρόμους, τις ελεύθερες θέσεις στάθμευσης, συστήματα που με αιχμή τις αναδυόμενες τεχνολογίες θα βοηθήσουν της «Έξυπνες Πόλεις» να λύσουν το «γρίφο» του κυκλοφοριακού φόρτου αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα πλέον χρηματοδοτικά εργαλεία. Εμείς, ως Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, θα βοηθήσουμε με κάθε πρόσφορο μέσο. Ωστόσο, πιστεύω ότι απαιτείται μια συνολική αλλαγή νοοτροπίας και στροφή στη βιώσιμη κινητικότητα, ώστε τα έργα υποδομής να λειτουργήσουν συμπληρωματικά σε μια σύγχρονη κουλτούρα, όπου το αυτοκίνητο θα καταλαμβάνει λιγότερο χώρο στην καθημερινότητά μας».

Κατά τον χαιρετισμό του, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Ν. Ταχιάος, μίλησε με θερμά λόγια για τη συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής και επισήμανε πως, μεγάλο επίτευγμα σε όλη αυτή την προσπάθεια, θα είναι η μείωση της ανάγκης του πολίτη, να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο μέσα στην πόλη, και πως αυτό θα επιτευχθεί με την ενίσχυση των μέσων σταθερής τροχιάς και με τη δημιουργία μιας κουλτούρας αστικής βιώσιμης κινητικότητας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Αντιδήμαρχος Αστικών Υποδομών Δήμου Αθηναίων κ. Βασίλης Αξιώτης μίλησε για μια «δύσκολη» πραγματικότητα στη χρήση του οδικού δικτύου στη χώρα μας, και κυρίως στην Αττική, καθώς, δύο στις τρεις μετακινήσεις είναι άσκοπες.

Ο Διοικητής της Τροχαίας Αττικής Ταξίαρχος ΕΛΑΣ, Χ. Παπαφιλίππου επισήμανε πως η συμβολή της Τροχαίας Αττικής στο έργο που επιτελείται από την Περιφέρεια, είναι έμπρακτη και συνεχής, περιλαμβάνει ένα ευρύ πεδίο υποχρεώσεων και δράσεων και τόνισε πως η συνεργασία της με την Περιφέρεια θα πρέπει να διευρυνθεί προς την αναζήτηση καλύτερης εποπτείας και αστυνόμευσης των δρόμων, προκειμένου να μην παραβιάζονται οι ΛΕΑ.

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Επαγγελματιών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ν. Αττικής (ΣΙΕΦΑΝΑ) Στέλιος Καρράς αναφερόμενος στο μεγάλο έργο της Περιφέρειας στην Παλαιά Εθνική Οδό Ελευσίνας-Θηβών, επισήμανε ότι θα προβεί σε ενημέρωση όλων των αυτοκινητιστών συναδέλφων του, προκειμένου να χρησιμοποιούν το εν λόγω οδικό δίκτυο, με σκοπό την αποσυμφόρηση του κεντρικών οδικών αρτηριών της Αττικής.

Τα αποτελέσματα του στρατηγικού σχεδιασμού της Περιφέρειας Αττικής

Την παρουσίαση του έργου που έχει υλοποιηθεί τα τελευταία χρόνια, αλλά και τις επόμενες ενέργειες που θα προσδώσουν ακόμα μια ανάσα στο κυκλοφοριακό και θα αναβαθμίσουν το επίπεδο της ασφάλειας των χρηστών του οδικού δικτύου, έκανε ο Διευθυντής Μητροπολιτικών Υποδομών Π. Καρυώτης. Σε 1.550 χλμ. οδικού δικτύου, αρμοδιότητας της Περιφέρειας Αττικής, έχουν γίνει ήδη εκτεταμένες εργασίες συντήρησης και έχουν προγραμματιστεί για το αμέσως επόμενο διάστημα :

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

• 1.500.000 m2 νέων ασφαλτικών & 500.000 m2 υπό κατασκευή
• 50 km συστήματα αναχαίτισης οχημάτων & 20 km εντός του 2023
• 600 km νέες διαγραμμίσεις
• 11.000 νέες πινακίδες σήμανσης
• 90.000 φρεάτια (Τακτικός καθαρισμός ανά εξάμηνο – 2 φορές / έτος)
• Τοποθέτηση 25.000 φωτιστικών LED, ανακαίνιση 10.000 ιστών, φωτισμός 7 οδικών γεφυρών με LED
• Τοποθέτηση 40.000 σηματοδοτών σε 2.200 κόμβους & 1.900 ρυθμιστών
• 400 km νησίδες πρασίνου
• Δημιουργία του τηλεφωνικού αριθμού 1544 (με 2300 αιτήματα διεκπαεραιωμένα)
• Τοποθέτηση 370 καμερών παρακολούθησης παραβιάσεων ερυθρού σηματοδότη
• Κατασκευή 319 πρότυπων σηματοδοτούμενων διαβάσεων πεζών
• Κατασκευή 100 πρότυπων μη σηματοδοτούμενων διαβάσεων
• Κατασκευή 4 πρότυπων διαβάσεων πεζών
• Κατασκευή 31 υπόγειων διαβάσεων οχημάτων – φωτισμός με τηλεδιαχειριζόμενα LED
• Τοποθέτηση 7 σύγχρονων πινακίδων προβολής μηνυμάτων στις Λεωφόρους Κηφισού & Συγγρού
• Κατασκευή αναστροφής στην Ιερά Οδό
• Παροχή 2 Οχημάτων Οδικής ασφάλειας στη Λεωφόρο Κηφισού και 4 Οχημάτων Οδικής ασφάλειας στο πρωτεύον αστικό δίκτυο, πρώτη φορά από Δημόσιο Φορέα
• Παροχή πλατφόρμας με γερανό τις ώρες αιχμής στη Λεωφόρο Κηφισού
• Παροχή προτεραιότητας στα οχήματα Έκτακτης Ανάγκης, μέσω ειδικών σηματοδοτών
• Καθαρισμός & απομάκρυνση παράνομων διαφημιστικών λαβάρων

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κ. Παναγιώτης Παπαντωνίου, αναφέρθηκε στην περιγραφή της υφιστάμενης κατάστασης, καθώς και στις αιτίες του προβλήματος και κατέθεσε ολοκληρωμένες προτάσεις για την βελτίωση της κυκλοφορίας στο λεκανοπέδιο:

• Ενιαίος σχεδιασμός και διαχείριση του συστήματος μεταφορών
• Λειτουργία ενός “έξυπνου” συστήματος σηματοδότησης των κόμβων
• Ολοκλήρωση των τριών κυκλοφοριακών δακτυλίων περιφερειακής κίνησης
• Θέσπιση ιεράρχησης του οδικού δικτύου
• Εγκατάσταση συστήματος διαχείρισης της στάσης και της στάθμευσης
• Εγκατάσταση αποτελεσματικού μηχανισμού παρακολούθησης & αξιολόγησης
• Αστυνόμευση
• Ψηφιακή επιτήρηση
• Διαχείριση της κυκλοφορίας και τη λήψη μέτρων με εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης που θα εντοπίσει & θα καταδείξει τα κρίσιμα σημεία μειωμένης κυκλοφοριακής ικανότητας & θα προτείνει μέτρα άμεσης εφαρμογής
• Διαχείριση στάθμευσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο πλαίσιο της ανάλυσης κυκλοφοριακών επιπτώσεων, καθώς και την υιοθέτηση πρακτικών βελτίωσης της κυκλοφορίας, τοποθετήθηκε η Καθηγήτρια Κυκλοφοριακής Τεχνικής ΕΜΠ Ε. Βλαχογιάννη η οποία αναφέρθηκε στις προτάσεις του πολυτεχνείου, που συγκλίνουν με τις προτάσεις των συγκοινωνιολόγων, αλλά έκανε και εκτενή αναφορά σε σύγχρονες πρακτικές και τεχνικές που διευκολύνουν την κυκλοφορία.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ