Η Ευρώπη ενθαρρύνει εδώ και χρόνια την απόκτηση καινούργιων, λιγότερο ρυπογόνων οχημάτων, ωστόσο ένα νέο, πολύ δραστικό μέτρο θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2026 και στοχοποιεί τους ιδιοκτήτες diesel αυτοκινήτων.
Η αντίστροφη μέτρηση για την εφαρμογή του μέτρου της απαγόρευσης πώλησης νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες στην Ευρώπη έχει ήδη ξεκινήσει, αφού τα καινούργια αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ θα επιτρέπεται να πωλούνται μέχρι το 2035.
Η αλήθεια είναι ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δείξει πολλές φορές στο πρόσφατο παρελθόν πως επιθυμεί να απομακρύνει τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα από τους ευρωπαϊκούς δρόμους, όσες επενδύσεις και αν κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε τεχνολογίες μείωσης ρύπων.
BUY NOW
Τώρα ακόμη ένα δραστικό μέτρο πρόκειται να εφαρμοστεί από την 1η Ιανουαρίου του 2026, και μάλιστα στην έδρα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στις Βρυξέλλες. Το μέτρο είχε ήδη εγκριθεί, στη συνέχεια ανετράπη, αλλά πρόσφατα το Συνταγματικό Δικαστήριο του Βελγίου αποφάσισε ότι πρέπει τελικά να εφαρμοστεί.
Αυτό σημαίνει ότι οχήματα με κινητήρα diesel που πληρούν τα πρότυπα Euro 5 ή προηγούμενα, βενζίνης Euro 2 ή προηγούμενα, μοτοσικλέτες Euro 3 ή προηγούμενα, δεν θα επιτρέπεται να εισέρχονται στο κέντρο της πόλης, και πιο συγκεκριμένα στη ζώνη χαμηλών εκπομπών (LEZ).
Για τα βενζινοκίνητα οχήματα τα πράγματα είναι καλύτερα, αφού το Euro 2 είναι υποχρεωτικό από την 1η Ιανουαρίου 1997. Ωστόσο το πρότυπο Euro 6 εφαρμόστηκε μόλις πριν από 10 χρόνια, και συγκεκριμένα την 1η Σεπτεμβρίου 2015.
Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να ελέγξουν την άδεια κυκλοφορίας τους για να εξακριβώσουν ποιο πρότυπο πληροί το όχημά τους, αφού ήδη από το 2013 κυκλοφορούσαν ορισμένα diesel μοντέλα που πληρούσαν ήδη το πρότυπο Euro 6.
Όσον αφορά τις κυρώσεις, οι παραβάτες θα τιμωρούνται με πρόστιμο 350 ευρώ, ωστόσο για τους τρεις πρώτους μήνες του 2026, θα λαμβάνουν απλώς προειδοποίηση.
Οι ιδιοκτήτες των εν λόγω οχημάτων, που παρ’ όλ’ αυτά επιθυμούν να συνεχίσουν να κινούνται στο κέντρο των Βρυξελλών, θα έχουν τη δυνατότητα να προμηθευτούν ένα ημερήσιο πάσο, αξίας 35 ευρώ, το οποίο θα τους εξασφαλίζει ελεύθερη μετακίνηση για μία ημέρα, χωρίς πρόστιμο. Ωστόσο θα υπάρχει η δυνατότητα προμήθειας έως 24 ημερήσιων εισιτηρίων τον χρόνο.